Blog 5 Christmas en al 4maanden hier!! - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Blog 5 Christmas en al 4maanden hier!! - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Blog 5 Christmas en al 4maanden hier!!

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Januari 2019 | Verenigde Staten, Lloyd Harbor

Hoi iedereen,

Week 16; Het was een normale week, op vrijdag had de oudste geluk omdat het de laatste lesdag voor de vakantie was mochten ze in pyjama’s naar school komen. De tante was overgekomen voor kerst samen te vieren. Zaterdag heb ik grootste deel van de cadeaus ingepakt, later in de namiddag ben ik samen met nommy en Alina naar de film mary poppins gegaan. En wat was het een goeie film, alleen jammer dat we niet zo’n geweldige plekken hadden. Nadien hadden we met Manuela in Starbucks afgesproken. Vanuit daar naar de bookstore gegaan, Alina moest nog een cadeau hebben dus zijn we met z’n alle naar 5 below en target gegaan. Doordat we naar de film waren gegaan hadden we nog niet echt honger, dus terug naar Huntington gegaan en daar iets te eten gezocht. We waren met 2 auto’s gegaan omdat we allebei kinderzitjes hadden. Nommy en ik hadden besloten om naar een BBQ restaurant te gaan, hun hadden besloten om naar burger King te gaan. Het eten was heel goed en wij konden weer even bijkletsen voordat ze ergens anders naartoe ging. Op zondag de laatste paar cadeautjes ingepakt voor de bezoek er was. Vandaag hebben wij het groot kerstdiner al, dit zodat het minder stressvol is voor mijn hostmom voor ze op vakantie gaan. Het was heel gezellig, de kinderen hadden het super leuk en het eten was heel lekker. Ikzelf had ook iets gemaakt, bij ons thuis hebben we altijd appelbollen en mijn hostmom vroeg of ik iets wilde maken dat voor mij traditie was dus dat had ik gedaan en ik moet zeggen het was goed gelukt al zeg ik het zelf.

Week 17: op maandag was er een viering en de jongens mochten meezingen. Het was super schattig om ze voor in de kerk zien staan zingen. De hele viering werd gedaan door kinderen. En vroeger toen ik jonger was moesten we altijd op kerstavond mee naar de kerk en dan was het de hele tijd zitten en dan heb je wel eens de kans dat je in slaap wilt vallen. Maar bij deze viering niet hoor, ik had het gevoel dat je na 5 min weer op moest staan om iets te zingen of dat er iets opgelezen werd. 1 ding weet ik wel en dat was dat ik mijn beweging weer gehad had. Nadien waren we uitgenodigd bij vrienden om iets te drinken, de jongens vonden dat natuurlijk geweldig want ze hebben kinderen die dezelfde leeftijd zijn en heel goed overheen komen. Het was vrij laat toen we weer naar huis gingen, maar goed dat we besloten hadden om een gemakkelijke diner te maken voor vanavond. Nadat de kinderen in bed waren heb ik mijn hostmom nog geholpen met het inpakken van de laatste cadeautjes voor de kids. Ik had tegen mijn HM gezegd dat ze me dit keer mochten wakker maken, omdat het een speciale gelegenheid was. Het was super leuk op de jongens de volgende dag zo enthousiast al hun cadeaus te zien liggen onder de kerstboom. Natuurlijk waren ze opzoek naar al hun eigen cadeautjes, maar onderweg kwamen ze nog een paar van ons tegen. Toen iedereen al zijn cadeautjes open had, geholpen met opruimen terwijl mijn HM ontbijt klaarmaakt. De jongens waren al druk bezig met hun cadeautjes uit te proberen. De rest van de dag niet veel meer gedaan. Alvast wat geboekt voor mijn paar dagen vakantie, zodat als ik aankom al iets de doen heb na de lange reis. Nog even met mijn ouders geskypet, ondertussen kwamen de jongens welterusten en doei zeggen, en de jongste moest natuurlijk mijn kamer inkomen en dus even hoi tegen mijn ouders gezegd. Op woensdag was ik helemaal alleen thuis, de familie was al vroeg vertrokken naar het vliegveld voor op vakantie te gaan. Dus lekker een beetje ingeslapen en aangezien ik de voorbije dagen veelste veel gegeten had naar kickboksen gegaan aangezien ik anders het lang niet zou gedaan hebben. In de namiddag nog wat dingen gewassen die mee moesten en mijn koffer ingepakt. In de avond met Manuela naar de film gegaan en ja weer naar mary poppins gelukkig hadden we dit keer geweldige plekken. Nadien haar thuis afgezet en naar huis gegaan om optijd in bed te gaan aangezien ik de volgende dag weer vroeg uit mijn bed moest. En natuurlijk als je vroeg naar bed gaat kun je niet inslaap vallen, zo irritant. Rond 4uur ging mijn wekker af op de laatste dingen in te pakken en me klaar te maken. Een Lyft besteld om naar de station te gaan, in de trein een beetje geslapen, naar de plek gegaan voor mijn bus te pakken richting Washington D.C. de busrit was snel gegaan aangezien ik de hele reis geslapen heb. Aangekomen naar de hostel gegaan om mijn spullen te droppen, mijn gsm’s opgeladen en daarna richting het centrum gegaan om naar de afgesproken plek te gaan voor de free walking tour. Wat was ik blij dat ik de tour ging doen, ik stond er nog niet lang en Rosie sprak me al aan. Sinds dat moment hebben we de hele tijd samen gelopen, zij zelf was door America aan het reizen en we hadden best wel wat gemeen. Het was weer eens leuk om met iemand te praten die zelf ook veel gereisd heeft. De tour was heel interessant en weer heel veel bijgeleerd en gezien. Na de tour zijn we naar Georgetown gegaan, het oudste gedeelde van D.C. en opzoek gegaan naar eten. Er was ook een glow art experience uitgespreid over Georgetown. We zijn naar de meeste gegaan, maar een paar waren een beetje te ver uit de richting en na een lange dag op de voeten zijn we terug naar de hostels gegaan. Het grappige met lyft is dat je een shared ride kunt doen, we hadden allebei onze lyft geboekt en raad eens?. Ja hoor we zaten samen in de auto. De volgende dag zijn we naar het Smithsonian gegaan, dit kwam heel goed uit aangezien het een regenachtige dag was. Rosie had haar kamergenoot meegenomen, het was super gezellig met z’n 3en. Nadat we alles hadden gezien zijn we iets gaan eten voordat we aan het volgende museum gingen beginnen. Het 2de museum was the American history museum, ik denk dat Maria en ik daar bijna 4 uur hebben rondgelopen. Rosie was iets eerder klaar en was nog naar een andere museum gegaan. Het was een hele leuke en leerzame museum. Uiteindelijk zijn we buiten geschopt door de werkers aangezien het sluitingstijd was. Daar op Rosie gewacht, vanuit daar naar de kerstboom gewandeld en daar besloten wat we gingen eten. Uiteindelijk had pizza gewonnen, bij deze pizzatent konden we zelf kiezen wat we op onze pizza’s wilde. Ze maakte daar ook hun eigen drinken, eerst niet gedaan, maar uiteindelijk toch nog drinken bij gedaan. Voordat we gingen hadden we allemaal nog onze beker bijgevuld zodat we nog wat voor later hadden. Samen een lyft geboekt en ik denk dat de mensen rondom ons en de driver dachten dat we gedronken hadden maar dat was dus niet. We hadden gewoon super veel lol, en dan weet je dat je met de juiste mensen opgaat. De volgende dag zou ik met een vriendin afspreken, maar vanuit hun duurde het wat langer dus ben ik alleen naar het holocaust museum gegaan. Het was een hele indrukwekkende exebition ik heb daar bijna 4uur rondgelopen voordat ik Rosie kon afspreken. Met mijn vriendin ging het niet meer lukken, maar goed dat we met elkaar in een cluster zitten. Rosie was samen met een vriendin dus zijn we met z’n drieën iets warms gaan drinken. Nadien zijn Rosie en ik naar de dierentuin gegaan die nu verlicht was. Het was heel druk, maar we zijn erdoor heen geraakt. We kwamen uit aan de andere kant van de dierentuin dus zijn we vanuit daar richting haar hostel gegaan waar er een aantal eetplekken waren. Uiteindelijk zijn we bij falafel Amsterdam gaan eten waar alles in het Nederlands stond en waar ze echte frietjes hebben. En dan te bedenken dat Rosie en ik daar net over gesproken. Dus na 4maanden in de US heb ik weer een echte frietjes op. Vanuit daar ben ik terug naar mijn hostel gegaan en heb ik afscheid moeten nemen van een nieuwe vriendin. De volgende dag had ik nog tot 5uur om iets te doen, dus heb ik een Lyft genomen naar de Arlington cementary. Ik was er een beetje te vroeg, maar beter te vroeg dan te laat. Er was een aparte presentatie over de soldaten en andere mensen die op oorlog zijn gegaan. Het was een koude dag, dus maar goed dat we veel moesten wandelen. Het was een interessante rondleiding en weer wat bijgeleerd. Nadien wilde ik eerst naar de Pentagon, maar die was dicht dus dat maar gelaten voor de volgende keer. Terug gekeerd naar het centrum en daar naar het Smithsonian museum van air en space gegaan. Het was interessant, maar er was niet echt een logica in dus ik ben er niet heel lang gebleven. Onderweg naar de hostel nog iets te eten gehaald. Aangekomen in de hostel had ik nog tijd om mijn gsm’s op te laden voordat ik naar de bus moest voor de terugreis. Rond half 5 naar de bushalte gelopen. Natuurlijk was ik te vroeg bij de bushalte, maar toen de bus er nog niet was of geen andere personen begon ik te twijfelen. Het adres van de buscompany opgezocht een daar naartoe gegaan, maar daar was ik niet de eerste het zat er al goed vol. Me aangemeld en buiten gaan wachten, want binnen was het te vol en te warm. Vanuit daar moesten we weer naar de bushalte lopen, wat weer een heel gesjouw was. Het was nog een heel geduw en geprop om in de bus te komen, achteraf had ik toch liever dat ik te laat was gekomen of niet in de bus kon omdat ie te vol zat. Ik denk dat we ongeveer 1,5-2 uur aan het rijden waren toen de bus aan de zijkant van de snelweg stilhield. De bestuurder stapte uit en was de hele tijd maar aan het kijken naar de bus. Na een tijdje begonnen meer mensen uit de bus te stappen en op een gegeven moment zegt er een andere passagier dat we een platte band is en dat ie hem niet kan vervangen. Geweldig is dat! Op een gegeven moment is er een bus voor ons gestopt die een aantal mensen kon meenemen, maar natuurlijk niet iedereen. Het was veelte warm in de bus dus maar even uit de bus gegaan voor een beetje afkoeling. Daar stonden nog een paar mensen en die vertelde me dat het toch nog 2-3uur kon duren voor dat er een nieuwe bus was. Het was rond 10 uur toen ik nog eens uit de bus ging dat ik zag dat de band gerepareerd was. achteraf hoorde ik dat er een discussie was rond de prijs voor het maken van de band. Hoe idioot is dat. En dan komen we aan bij een tankstation en dan denk je dat ie daar even moet tanken, maar nee hoor staat daar een nieuwe bus op ons te wachten. Kon die niet even onze kant op komen en iets eerder. Gelukkig was deze iets sneller en kon ik gelukkig de trein van 1uur halen. Nog even iets te eten gehaald anders had ik het denk niet gehaald. De halte voor die van mij een Lyft besteld voor naar huis te gaan. Half 3 lag ik eindelijk in mijn bed!!!

Week 18: 
Ik wilde bijna typen de volgende ochtend, maar aangezien ik de volgende dag al was maar iets anders bedenken. Op een redelijk tijdstip uit bed gekomen om te douche voordat ik een Lyft moest pakken richting de vlieghaven voor de familie op te halen. Ik was er goed oprijd en nu was het alleen nog wachten op de familie. Ik zag ze meteen en mijn hostmom ook. De jongens waren maar aan het rondkijken totdat ik recht voor hun neus stond, de oudste kwam als eerste naar mij toe, daarna de middelste en de jongste zat in een zitje dus die had het het beste van allemaal. Het was nog een hele klus om alles naar de auto te krijgen en in de auto, en dan begon het natuurlijk nog te regenen. Het was nieuwjaar, dus met een paar meiden gestuurd om iets te gaan doen, maar uiteindelijk thuisgebleven en een film gezien. En na de vermoeiende terugreis had ik nou ook niet echt heel veel zin meer om iets te gaan doen. De 1ste moest ik even oppassen, maar dat was niet erg aangezien het was terwijl de jongste zijn middagdutje deed. Die dag nog even met mijn ouders geskyped. En dan begint de volgende dag de gewone routine weer. Op vrijdag met de meiden naar de film gegaan, eerst bij Paola gegeten en daarna vanuit haar naar de amc. Het weekend op zaterdag overdag even nog een cadeau voor Carmen gaan halen aangezien zij er ook een voor mij had en in de avond opgepast. Op zondag hadden we onze clustermeeting. Het was een basketbal wedstrijd ik had geluk dat Carmen me kwam ophalen. Het was nog een hel zoektocht om het gebouw te vinden waar we moesten zijn maar uiteindelijk hebben we hem gevonden. Nadat we al een tijdje hadden gekeken keek ik rond en zag ik mickeala zitten en natuurlijk moest ik naar haar toe. Het was super leuk om haar te zien en om eerlijk te zijn heb ik nadat ik haar zag en bij haar ben gaan zitten hebben we de hele tijd zitten kletsen en niet meer naar de wedstrijd gekeken. Oeps. Na de wedstrijd zijn we eerst naar Dave & buster gegaan met een aantal meiden. Daar wat eten gedeeld en gedronken. Uiteindelijk hebben we met z’n alle de spelletjes gedaan. Nadien zijn we naar een film gegaan, hoe verassend is dat (knipoog). Daar wachten nog een vriend van Carmen op ons, onderweg had ik nog rolled ice Cream gehaald. Julia en terri waren al doorgegaan om hun eten en drinken te hallen. Carmen en ik hadden ook popcorn maar dan een kleinere en goedkopere versie. Jammer genoeg zaten je wat meer naar voren, maar toch nog een redelijk beeld en met de liggende stoelen was het nog niet zo heel erg. Het was een goeie film, bumblebee en nadien was het tijd om naar huis te gaan.

Week 19:
Op maandagavond de keuken versierd en in de avond Op dinsdag was het A zijn verjaardag. Hij was natuurlijk al vroeg klaarwakker, we zijn met z’n alle naar hem toegegaan om te zingen en hem te feliciteren. Die avond zijn we met z’n alle uit eten gegaan en ben ik uiteindelijk toch nog die avond naar kickboksen gegaan. De rest van de week was er niet veel. Op vrijdag nam mijn hostmom de 2 jongens mee om de oma en tante van het vliegveld op te halen. Ikzelf ben naar kickboksen en nadien nog gaan zwemmen, wat ik heel goed vond van mezelf. En dat ook zeker na het eten van de taart de dagen ervoor en alvast voorbereiden van die avond. De volwassenen gingen die avond Metz’n alle uit eten dus mocht ik de jongens naar bed brengen. Op zaterdag ben ik nog eens naar de city gegaan. Ik had een free walking tour geboekt van downtown Manhattan. Het meeste had ik er al zelf van gezien maar het was ook heel interessant om informatie van alles mee te krijgen. Tijdens de tour aan de praat geraakt met een ander meisje en je raad nooit van waar ze is!! Oke ik zal jullie uit jullie lijden verlossen, van België dus ik kon nog eens Nederlands praten en ik kan je vertellen dat dat nodig was. En dan kunde Nederlands praten en dan ga je toch nog over in het engels. Automatisme I guess, dus dat gaat nog wat worden als mijn ouders en zus deze kant op komen. Na de tour had ik met Marie van oriëntatie afgesproken. Het was super leuk om haar weer te zien, samen geluncht en weer bij kunnen kletsen. Na een tijdje moest ze weg en ben ik naar een cupcakewinkel gegaan. Ik had deze al in Washington gezien maar daar was het veelte druk om naartoe te gaan, gelukkig was het hier rustig. Nadien ben ik naar de dunste wolkenkrabber opzoek gegaan. En nee dit was niet voor mezelf maar voor mijn vader. De metro genomen en vanuit daar gelopen, na een tijdje gevonden een foto gemaakt en richting rockefeller gelopen. Ze waren alle kerstverlichtingen al aan het opruimen en een groot deel was al weg. Na een tijdje weer richting Penn station gelopen, toen ik er bijna was nog even bij old Navy binnen gegaan aangezien daar nu solden was. Ik denk dat ik er bijna 1 uur binnen geweest ben voordat ik naar de station ben gegaan, maar ik ben nu weer 1 shirt en 2 broeken rijker. In het station 1 slice pizza gehaald want als ik moest wachten tot ik thuis was zou ik van mijn stokje zijn gevallen. Op een redelijke tijdstip terug thuis, die middag hadden ze het verjaardagfeestje van A en daar hadden ze nog pizza van over. Dus thuis nog een stuk pizza op en een stuk taart die ik wel verdiend had na dat lange lopen. Op vrijdag was het heel aardig van Carmen om even mee te delen dat we met Julia en Terri naar de film gingen. Dus op zondag kwam ze me ophalen om naar de film te gaan dit keer zijn we naar eentje gegaan die tussen Julia en Terri en ons lag. Carmen en ik waren iets te voeg dus zijn we nog bij stapels binnen gegaan en nadien gaan wachten op hun in Starbucks. Zij hadden nog een au pair meegenomen. Toen hun hun drankje ook hadden besteld zijn we naar de amc gegaan om naar een dog’s way home te gaan. Het was een hele mooie film, we hadden niet echt honger dus zijn we bij asian fusion gewoon iets kleins gaan eten en zitten kletsen. Ik denk dat ze blij waren toen we weg gingen. Carmen en ik zijn terug richting Huntington gegaan om naar old Navy en k-markt te gaan en de andere meiden zijn terug naar huis gegaan. Gelukkig heb ik me bij old Navy kunnen inhouden, maar bij k-markt niet. Zo erg was dat niet want alles was in de uitverkoop, ik kwam met een tas dat minder dan 10 dollar aan aankopen inzat wat normaal veel duurder is. Toen wij gingen afrekenen kwam Carmens vriend Jason binnen en zijn we ergens gaan eten. We moesten wel even rijden mar het was wel de moeite waard. Ik denk dat Jason we spijt had om met ons iets te gaan eten. Carmen en ik waren op een gegeven moment mss een beetje te erg. Tegen het einde begonnen we over reizen te praten. Hij was ookal in Italië geweest dus hebben we onze meningen uitgewisseld. We vonden het wel erg voor Carmen aangezien het voor hun heel moeilijk is om ergens heen te gaan. Het was een gezellige dag en goede afsluiter van het weekend.

Tot de volgende keer,
De groetjes uit Amerika
Kim Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 14432

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: