Blog 11; Orlando!!!! Belgium fries and ice-cream. - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Blog 11; Orlando!!!! Belgium fries and ice-cream. - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Blog 11; Orlando!!!! Belgium fries and ice-cream.

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Lloyd Harbor

Hoi iedereen

Week 43; Deze week was het op woensdag A's laatste dag school. Op donderdag hadden we een dubbele playdate met Kris haar hkids. Het was heel leuk, hun zijn gebleven voor lunch, K in bed gelegd en daarna afscheid van hun genomen. A en ik hebben toen hun weg waren nog wat opgeruimd en gesorteerd aangezien ze er een zooi van hadden gemaakt. Ik had geluk mijn hostouders waren eerder terug dan verwacht dus was ik ook iets eerder klaar. Ik wist dat Nadja vrij was dus haar geappt of ze iets wilde gaan doen. We moesten allebei wat kleren hebben dus zijn we naar de mall gegaan om te kijken of ze iets hadden, maar we hadden niet echt iets gevonden. Ik heb wel iets gekocht, ik heb eindelijk mijn nieuwe gsm gekocht en aangezien ik een apple laptop heb moest ik wel een apple phone kopen. Nadien naar Huntington gegaan om te eten en na het eten gezien of nog iemand een ijsje me wilde gaan eten. Kris wilde mee dus wij hebben bij de Starbucks op haar wacht. Nadja had Carvel nog niet geprobeerd, ik had hem al in mijn 2de week gehad, maar dus zijn we daar naartoe gewandeld. Met ons ijsje naar Heckscherpark gewandeld en daar nog even rondgewandeld. Nadien terug naar huis. Op vrijdag was ik vrij, nog even in de ochtend met mijn hm en de kids naar de winkel en rond 11uur hebben ze bij het station afgezet zodat ik naar de stad kon. Het was eindelijk weer eens een mooie dag om de stad in te gaan. Ik ben eerst naar de flatiron building gegaan daar een paar foto’s gemaakt en daarna doorgelopen naar Washington square. Daar mijn lunch opgegeten en toen het tijd was voor de walking tour ben ik naar de ontmoetingspunt gegaan. Het was een leuke en interessante tour. Ik heb nu ook eindelijk de ijswinkel en pizza plek weer gevonden waar ik de 1ste keer ben geweest. Na de tour de high line gaan doen, eerst wel even kijken waar het slimste plek was om te beginnen. Uiteindelijk eerst de trein genomen richting de Hudson yards en vanuit daar de high line opgegaan. Het was een leuke wandeling en we hebben weer wat beweging gehad. Toen ik na denk 1uur wandelen van de high line kwam moest ik een starbucks vinden aangezien mijn gsm bijna leeg waren na alle foto’s maken. Eentje gevonden daar mijn gsm een boost gegeven en daarna terug richting Washington square gewandeld aangezien daar in de buurt de straat was die ik nodig had. Ik had ergens over een Belgische friettent gelezen en ik had nu wel eens zin in Belgisch frietjes. Toen ik het al had besteld en mijn spullen had weggezet en aan het wachten was zag ik dat ze echte Belgische mayonaise hadden en dat heb ik hier nog nergens gezien. Die moest ik natuurlijk hebben. Na een tijdje vroeg er iemand of er mensen bij mij aan tafel mochten komen zitten en ik zei natuurlijk. Ik vond het best grappig toen een paar vrouwen bij aan de tafel kwamen zitten. 1tje zei van zijn dit nu franse frietjes? Ik kon dat dus niet laten zeggen, dus zei ik van nee het zijn Belgische frietjes. En toen heb ik uitgelegd dat ik op de grens woonde en ik heb de hele tijd met de vrouwen gesproken. Nadat ik klaar was en voordat ik naar de staten Island ferry ging nog een ijsje gehaald en voor een nacht foto van de stad op de boot gegaan en bij aankomst meteen weer op de boot terug. Nadien de metro gepakt naar Penn station en ik heb moeten rennen om mijn trein te halen. Ik heb hem gelukkig gehaald anders kon ik nog 1 uur langer wachten. Een Lyft geregeld voor naar huis en meteen mijn bed in. Op zaterdag moest ik even 1 uurtje meehelpen en normaal zou ik pas weer op 4uur moeten beginnen, maar toen ik op kwam vroeg m’n hm of we mijn uren kunnen veranderen, dat heb ik natuurlijk weer als ik natuurlijk iets afgesproken had. Gelukkig vond Bo de uur wisseling niet erg. Dus na het werken Bo gaan halen en haar huntington laten zien. Zijn we even bij starbucks gaan zitten om te praten en zonder iets te kopen goed he. Rond lunchtijd zijn we bij toast&co iets gaan eten en daarna ben ik haar terug thuis af gaan zetten en ben ik naar huis gegaan aangezien ik om 2uur moest beginnen. Ik heb met de 2 oudste een paar spelletjes gespeeld. Toen de jongste wakker was konden ze kiezen tussen thuis blijven of naar de beachclub. Mijn hostouders hebben toen de 2 jongste naar de beachclub genomen en ik ben met de oudste thuis gebleven. Dat was ook weer eens leuk aangezien het een lange tijd geleden was dat we nog eens 1op1 tijd hadden. Samen een paar spelletjes gespeeld en nog wat gebouwd met magnetilles. En toen waren de andere alweer terug met eten, samen met hun gegeten en daarna een paar meiden opgetrommeld om te zien of iemand iets wilde gaan doen. Uiteindelijk samen met Nadja en manuella een ijsje gaan eten, nu kunnen Nadja en ik officieel zeggen dat we alle ice-cream shops hebben uitgeprobeerd. Ondertussen naar heckscher park gelopen en daar even gezetten en daarna wat rondgelopen. Manuella moest naar huis dus haar thuis afgezet en daarna zijn Nadja en ik naar Kris haar huis gegaan om een film te zien. Normaal duurt het een eeuwigheid om een film te kiezen, maar nu was het heel snel. Poor Nadja was tijdens de film in slaap gevallen, dus op een goed moment de film afgezet en naar huis gegaan. Op zondag had ik mijn cluster meeting. Het was een self defense class, ik had er iets helemaal ander bij voorgesteld. Ik had hem eigenlijk gewoon kunnen skippen aangezien het gewoon kickboksen was, wat ik normaal door de weeks al meer dan genoeg doe. Natuurlijk konden de intructors zien dat ik het al eerder had gedaan. Nadien zijn we met een aantal meiden naar ene park in de buurt gegaan en hebben we daar een picknick gehouden. Het was heel gezellig, mareze, Terri en ik zijn nog even in het gras gaan liggen. Ik ben er natuurlijk in slaap gevallen en ook nog en beetje een kleurtje bij gekregen. Nadien zijn we terug naar huntington gegaan aangezien we daar met kris hadden afgesproken en ik moest die avond nog werken. Tegen 4uur terug naar huis gegaan zodat ik nog kon douche voordat ik met het gezin naar de beachclub ging. Daar konden de kids een tijdje spelen voordat ze konden eten. Ze wilde natuurlijk niet veel eten, gelukkig de jongste wel dus hij was mijn gezelschap en met zijn getetter is dat zo erg nog niet. Toen het eten voor de volwassen gehaald kon worden en mijn hm bij k zat ben ik eten gaan halen. Gegeten en daarna met de kids naar huis om ze in bed te leggen.

Week 44; deze week was een normale week, op zaterdag in de dag vrij en in de avond werken. Ik moest niet al te lang dus had ik met Kris afgesproken om naar een film te gaan. Alleen kwamen mijn hp bijna 2uur later thuis. Gelukkig stond kris al klaar om te vertrekken. Nadat we geparkeerd waren en onderweg waren naar de cinema kwamen we een raar type tegen, we gingen snel and hem, maar ik was klaar om mijn kickboks moves in actie te brengen. Toen we bij de cinema aankwamen was de deur op slot gelukkig konden we nog wel binnen. We waren naar late night gegaan, het was een goeie film. Op zondag hadden we afgesproken om bij kris te gaan zwemmen met Terri en Mbali. Gelukkig kon ik in de ochtend nog uitslapen. Nog even war snacks gaan halen om mee te nemen. Jammer genoeg was het toen we bij kris waren begonnen met regenen, dus hebben we nog even een spelletje gedaan. Ik had het nog nooit gespeeld maar ik eb wel aal rondjes gewonnen, dat doen we goed. Gelukkig was het na een tijdje opgeklaard en zijn we toch nog in het zwembad gegaan. Het was koud in het begin, maar heel gezellig. Na een tijdje zagen we wat donkere wolken aankomen en zijn we maar net optijd eruit gegaan anders waren al onze spullen nat. Het was ook al wat later, dus hebben we ons omgekleed en zijn we eten gaan halen en terug naar kris thuis gegaan. Daar zijn we een film gaan kijken en zitten kletsen. Na een tijdje op een redelijke tijd naar huis.

Week 45; deze week mijn tas ingepakt om naar Orlando te gaan. Ik had er super veel zin in. Op vrijdag moest ik nog werken, maar mijn hm ging zorgen dat ze optijd terug was zodat ik richting het station kon vertrekken. Gelukkig was mijn vlucht al een paar keer vertraagd. Toen ik met Lyft aankwam op het station zag ik dat Mbali daar ook was, maar doordat ik snel moest zijn wist ik niet dat ze ook ging. In iedergeval had ik iemand om mee te praten richting Penn station. Daar aangekomen moest ik de trein richting het vliegveld nemen, gelukkig kon ik meteen opstappen. Alles ging best wel soepel, daar optijd aangekomen en op mijn gemak richting de gate kunnen lopen. De vlucht was goed verlopen en omdat ik geen koffer van de band moest halen kon ik meteen door voor mijn Lyft richting de hostel nemen. De driver was er eentje die wel tegen je praten en dat was op dat moment wel fijn aangezien ik niet inslaap wilde vallen. Eindelijk aangekomen bij de hostel, het was toen denk al 1.30am dus het enigste wat ik wilde was te kunnen slapen. Inchecken ging snel alleen hadden ze geen pasjes om de deur te openen. Gelukkig was er iemand er 1 gaan halen, dus de persoon achter de balie ging nog een meisje en mij al in de kamer laten zodat wij konden gaan slapen. De volgende dag zou ik eigenlijk met de bus ernaartoe gaan alleen had het meisje achter de balie het verkeerd gezegd, dus heb ik uiteindelijk toch een Lyft moeten pakken. En toen was ik EINDELIJK in universal studios!!! De 1ste dag had ik mijn grote tas bij, waar ik later best spijt van had. Het was in het begin eerst zoeken waar heen te gaan, gelukkig had ik de app en was er gratis wifi. Het waren veel eerste indrukken in 1 keer, maar het was super. Voordat het 2uur was had ik alle attracties al gedaan en heb ik wat gerust en even alle indrukken op een rijtje gezet. Ik had ook mijn nieuwe gsm bij en wat was ik daar blij mee. Ik heb zulke goeie foto’s kunnen maken. Na mijn pauze nog wat rondgelopen en nog een paar attracties gedaan. Vandaag met de bus terug naar het hostel gegaan, deze ging al optijd maar ook weer niet te vroeg. En doordat het een korte nacht was was het ook wel goed voor vandaag. Gelukkig stonden er eetkraampjes voor de hostel en zoveel honger had ik nu ook weer niet. Op een redelijke tijdstip gaan slapen aangezien ik optijd richting het park wilde gaan. Uiteindelijk had ik wel iets later kunnen gaan aangezien de attractie waar ik in wilde pas in de namiddag open ging. Maar het voordeel is wel dat je overal snel in kunt. Dit keer had ik mijn kleine tasje bij zodat ik niet voor mijn lokker moet betalen. Het 2de park was Island of adventures, hier staat hogwards castle en is hogsmead. Ieder halfuur hadden ze ook een paar voorstellingen, ik vond waar ze deden zingen het leukste. Hier hadden ze ook waterattracties wat heel verfrissend was en je bent uiteindelijk toch binnen een uur opgedroogd. Op een gegeven moment heb ik een beker van universal gekocht die je de hele dag kunt gebruiken en steeds opnieuw kunt vullen en ik kan je zeggen hij was het geld waard. Alles is super duur en doordat het zo warm is drink je toch al iets meer. Sinds begin deze week was de nieuwe attractie hagrid's magical creatures motorbike adventure open. Mensen waren al vanaf deze morgen aan het wachten om erin te kunnen en iedere keer toen ik keek was het 3-4uur wachten om erin te kunnen. Toen ik ergens in de middag op de app keek zag ik dat het maar 2uur wachten was en ik dacht bij mezelf dat kan ik wel aan. Toen we binnen waren was het ergens nog maar 45min wachten, wat super zou zijn geweest. Maar natuurlijk blijft dat niet. Doordat het nog een nieuwe attractie is, zijn er nog een paar niks in de kabel om het zo te zeggen. Op een gegeven moment kregen we dus te horen dat er een vertraging was. Ik denk dat we uiteindelijk nog 2 uur binnen hebben moeten wachten om eindelijk in de attractie te kunnen, maar wat was het wachten waard. Ik kan je zeggen als adrenaline junkie dat dit de beste attractie van het park is. Het heeft snelheid, onverwachte wendingen en een super leuke ontwerp. Ik had ook nog eens geluk dt ik op de motor zat en helemaal vooraan zat. Ik kreeg de glimlach gewoon niet van mijn gezicht, het was gewoon geweldig. Alle andere attracties vielen hierbij in het niets, dus het was maar goed dat ik deze als laatste had gedaan. Nu was het alleen nog wachten op de show die later op de avond was. In de tussentijd nog in een paar attracties gegaan. Toen het tijd was voor de show een goeie plek zoeken om het te zien en ik kan je zeggen ik had de perfecte plek. De eerste keer heb ik het gefilmd zodat ik het terug kon zien en de tweede keer ben ik het gewoon gaan kijken om een paar foto’s te maken. Het was een super mooie show en zeker waard om de hele dag in het park te blijven. Nadien nog in 1 attractie en daarna terug naar de hostel. Toen ik uit het park ging was er vuurwerk bij universal dus daar ook nog een beetje van mee gekregen. Natuurlijk toen ik bij de Lyft point aankwam was het druk met mensen die aan het wachten waren op hun ride. Het was een late avond maar zo de moeite waar. Bedank Orlando om mijn 10maanden hier in Amerika met mij te vieren.

Week 46; Op maandag was ik nog in Orlando. Vandaag wel uitgechecked, mijn grote tas daargelaten en met de bus die blijkbaar gewoon voor de hostel stopt naar universal gegaan. Het was vandaag warmer dan de afgelopen dagen. Eerst naar universal gegaan en daar nog een paar attracties gedaan die ik nog een keer wilde doen. Normaal zou ik vandaag weer voor mijn beker moeten betalen, maar ik had het wel gewoon geprobeerd zonder. And guess what het lukte gewoon, lucky me. Nadat ik alles daar had gedaan ben ik naar Island of adventures gegaan. Daar vooral nog wat rondgelopen en nog meer plekken ontdekt waar je goeie foto’s kunt maken. Daar nog in de attracties gegaan die ik nog een keer wilde doe. Toen ik daar alles gedaan had, had ik ook wel een beetje gehad. Ik had alle attracties gedaan die ik wilde doen, alles gezien wat ik wilde zien en het was veel te warm om rond te lopen. Terug naar de drop off/pick up spot gegaan om daar op mijn Lyft te wachten voor naar de hostel en dan naar het vliegveld te gaan. Lekker optijd aangekomen zodat ik nog iets kon eten voordat ik op het vliegtuig ging. Dit keer moest ik in iedergeval niet snel zijn om mijn vliegtuig te halen. Jammer genoeg was er een kleine vertraging. De terug vlucht was niet zo fijn als de heenweg, maar we hebben het gehaald. Jammer genoeg niet mijn eerdere trein gehaald die ik eigenlijk wilde hebben. Dus later naar huis dan ik wilde, maar we zijn thuis geraakt en dat is het belangrijkste. Ik heb letterlijk toen ik thuis kwam mijn spullen gedumpt en gezorgd dat ik zo snel mogelijk in bed lag aangezien ik in 3,5 uurtjes weer op mocht om te beginnen met werken. Maar plusside van deze week is dat ik maar 4,5 dag moet werken. Ik was wakker geworden van mijn wekker, maar in plaats van snoezen had ik hem afgezet en heeft mijn hm nog op mijn deur moeten kloppen. Gelukkig kon ik na 2uurtjes werken weer terug in bed om wat te slapen aangezien ik in de namiddag en avond moest werken.Deze week was het de laatste dagen van de schooljaar. Hoe kan het dat het schooljaar nu al voorbij is!! Gelukkig begon deze week kamp bij de beachclub. Op woensdag was het de laatste dag voor de oudste en in de avond was er een feestje bij de club voor het vieren van de vakantie en begin van kamp. Op donderdag ging O al naar kamp en de andere 2 hadden zwemles en natuurlijk wilde ze nadien niet meer uit het water en kon ik er ook in. Op vrijdag was ik vrij en heb ik besteed aan slapen, kamer opgeruimd en naar kickboksen te gaan. Nog even naar starbucks om mijn Orlando foto’s op fb te zetten zodat ik iedereen jaloers kon maken. Later op de avond had ik met Terri afgesproken om eerst te eten en daarna naar de film te gaan. Zaterdag ben ik nog na het werken met Terri en Kris naar de film gegaan. Ik had het tegen mijn hp gezegd maar ze kwamen not te dat thuis, dus heb ik het begin gemist, maar gelukkig niet te veel. Zondag moest ik in de ochtend werken en daarna had ik eindelijk met Dominique afgesproken. We probeerde al bijna 1 maand af te spreken. Ik was al iets eerder gegaan zodat ik nog iets op mijn laptop kon doen. Uiteindelijk was zij wat later aangezien er een boom was omgevallen door de storm die er was geweest toen ik mijn dutje had gedaan. Maar ze is er geraakt en we hebben goed kunnen praten. Er was een concert in heckscherpark waar zij met Bo had afgesproken en ze had mij ook uitgenodigd en aangezien ik toch niks had geplande en nog niet naar huis wilde ben ik meegegaan. Het was super gezellig en de muziek was ook heel goed. Kris appte me nog om samen een ijsje te gaan eten, dus is ze eerst naar he park gekomen en daarna zij kris, Dominique en ik een ijsje gaan eten. Voordat we naar huis gingen zijn we nog een stuk pizza gaan halen, dessert voor diner ach waarom ook niet. Daarna Dominique thuis afgezet aangezien ze maar 5min van mij vandaan woont. Het was misschien een korte week, maar toch nog een best vermoeiende week.

Groetjes uit America,
Tot de volgende,
Kim Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 14371

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: