Blog 4: Thanksgiving, food and sightseeing. - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Blog 4: Thanksgiving, food and sightseeing. - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Blog 4: Thanksgiving, food and sightseeing.

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Januari 2019 | Verenigde Staten, Lloyd Harbor


Hoi iedereen,

Week 12: voor werken gaat het een korte week zijn, maar ik vrees dat de week wat langer gaat zijn. Deze week was het thanksgiving dus de kinderen moesten maar 2 dagen naar school. Op maandag en dinsdag waren mijn uren zoals gewoonlijk. De jongens weer naar tennis gebracht. Op dinsdag hadden de jongens geluk en mochten ze een film kijken voor ze naar bed gingen omdat ze de volgende dag niet naar school moesten. Op woensdag met A en K naar de bib gegaan voor een knutselproject. Het was heel leuk, niet alleen voor de kinderen maar ook voor mij aangezien er best wel een paar meiden zijn die ik al ken en doordat je er toch bijna wekelijks komt leer je andere mensen ook kennen. Donderdag zou ik maar een paar uurtjes werken, maar dat werden er ook iets meer. Later die middag kwamen er gasten, het was heel gezellig en het eten was heel lekker. Het was een leuke eerste thanksgiving. Die avond nog wat spullen ingepakt voor de weekendtrip. Op vrijdag zijn Elsa en ik op tijd vertrokken zodat we al het verkeer voor konden zijn. Onderweg was het heel rustig, toen we er bijna waren zijn we bij een park gestopt om onze benen te strekken. Het was koud maar wel fijn om even te lopen. Na de wandeling een lunchplek opgezocht, daar naartoe gereden en een goeie lunch gegeten. Nadien zijn we naar de eindbestemming gegaan, tromgeroffel dit was Philadelphia. De auto ergens geparkeerd en naar de hostel gelopen. Daar aangekomen ons ingecheckt, we hadden geluk want we konden al meteen in onze kamer. In de kamer ons bed gemaakt, spullen gedumpt en aan de praat geraakt met een meisje op de kamer. Nadien naar beneden gegaan en gevraagd of ze een plek wisten waar we onze auto gratis konden parkeren daar naartoe gereden. Vanuit daar terug gelopen naar het centrum, onderweg wat winkels binnengegaan en toen we het echt heel koud hadden op zoek gegaan naar warme chocolademelk. Uiteindelijk terug in de hostel beland om wat te rusten, ik was eigenlijk niet van plan om te slapen maar uiteindelijk toch in slaap gevallen. Oeps. Die avond zijn we naar een improvisatie comedy marathon gegaan, daar hadden we met iemand afgesproken maar die was later gekomen. Nadien zijn we ene philly cheese steak gaan eten, nadien nog ergens een kleine wandeling gemaakt om de opgelichte boothuizen te zien en daarna opweg naar karaoke. Het is maar goed dat het een kamer voor ons 3 was want anders had ik het nooit gedaan. Het was heel gezellig, na afloop heel ie ons bij de hostel afgezet en was ik blij dat ik kon gaan slapen. De volgende dag hadden we weer met brooke afgesproken en zijn we naar reading terminal market gegaan. Daar hebben ontbijt op en zijn we nadien naar een nieuw project gegaan. In new York hebben ze hetzelfde, nu hebben ze ze dat daar ook en willen het zelf groter maken dan new York. Daarna zijn we een park gegaan waar een kleine markt was. Tegenover was een boekenwinkel, daar zijn we ingegaan zelf had ik er uren rond kunnen lopen maar we hadden meer te doen. Daar hebben we afscheid genomen van brooke en zijn we verder gegaan naar de rocky steps. Natuurlijk zijn we de rocky steps opgegaan en daar een paar foto’s genomen. Op de terugweg hebben we de vlaggen gevolgd, waardoor we op de kerstmarkten aankwamen. Daar overgelopen, het was een beetje koud, dus hebben we een warme chocomelk voor onderweg genomen. Nadat we ze allebei gedaan hadden zijn we terug naar de hostel gegaan. Elsa heeft wat gerust en ik ben gaan douche. En natuurlijk kun je geen geweldige douches verwachten van hostels, maar toch dat je bijna bang bent dat het water overloopt is toch wel een werkpuntje. Nadien zijn we terug richting de comedy show gegaan. Voordat we daar naartoe gingen zijn we nog iets gaan eten en te drinken gaan halen. Daar toch een paar uur gezeten, het was echt een hele goeie show. Later zijn we terug naar de hostel gegaan, we hadden popcorn bij voor in case we naar de friendsgiving van brooke gingen maar dat was iets te ver weg. het meisje van de kamer was er ook toen we aankwamen dus hebben we gevraagd of ze met ons naar beneden wilde gaan om de popcorn te eten en te praten. Dit keer het niet zo laat gemaakt en optijd naar bed gegaan. Op zondag hebben we de Italiaanse market tour gedaan, het was heel leerrijk, leuk en lekker. Na de tour daar nog even rondgelopen, op de terugweg overal een beetje gelopen en uiteindelijk bij onze hostel uit te komen. Daar even opgezocht wat we nadien gingen doen. Besloten om geleidelijk terug naar de auto te gaan om terug naar huis te rijden. Onderweg naar de auto nog bij elfreth’s alley langsgegaan, dit is de oudste straat in heel philly. Daarna doorgelopen naar de auto om vanuit daar naar de hostel te rijden om onze spullen op te halen. Toen we al onze spullen hadden even gekeken waar we konden gaan tanken zodat we thuis kunnen geraken. En nadien in 1 keer naar huis gereden, jammer genoeg wel wat fille maar dat hadden we kunnen verwachten aangezien het zondag is en het einde van thanksgiving weekend. Nog even iets te eten opgehaald en terug thuis op een redelijke tijd. Gelukkig moest ik de volgende dag niet zo vroeg beginnen.



Week 13: Het was een rustige week. Op dinsdag kon ik in de ochtend een keer naar kickboksen, nadien een smoothie gaan drinken en ondertussen de kaarten schrijven voor mijn oma’s zodat ik ze op de terug weg kon opsturen. Terug opweg naar huis gestopt bij het postkantoor om de verjaardagskaarten op te sturen. Ik had verwacht dat het lang ging duren, maar het was snel gedaan nu alleen hopen dat de kaarten nog optijd zouden aankomen. Op vrijdag met Marilena en Paola naar de film (Creed 2) geweest. Op zaterdag met Aline, Manuela en nommy naar de outlets gegaan, mss niet de beste idee nadat je je hebt ingeschreven voor de holiday party van kickboksen. Het was heel gezellig en weer een paar nieuwe T-shirts erbij. Daar hebben we toch een lange tijd rondgelopen, het was ene goed idee om optijd te gaan want later in de dag begon het steeds drukker te worden. Aline moest later die dag werken, dus haar thuis afgezet en daarna naar Huntington. Daar hadden we met Sophia afgesproken, we hebben een beetje door Huntington gelopen, wat geklets en iets kleins gegeten. De andere meiden waren moe dus hun thuis afgezet en zelf nog even naar de film gegaan. Ik moest gewoon Robin Hood zien en wat was het waard, het is een geweldige film. Op zondag samen met Manuela en Sophia naar een paar winkels gegaan. Het maakte me niet uit hoe laat we gingen afspreken zolang ik maar kon uitslapen. Dat was mijn enigste eis. Eerst zijn we naar target gegaan, vanuit daar nar tj-maxx en dollar tree hier waren ze beiden nog niet geweest en het kunnen hele handige winkels zijn. Nadien eerst naar Huntington voor een late lunch en vanuit daar naar k-markt. Komen we daar aan hangt er een grote spandoek met de mededeling dat de winkel gaat sluiten. Dus dan maar rondsnuffelen of we nog iets kunnen vinden voor een leuke prijs. Nadien Sophia terug thuis afgezet, Manuela is even met mij mee naar mijn huis gegaan en heeft mijn host familie ontmoet. Toen ik haar thuis ging afzetten ben ik daar even gebleven en heb ik haar host familie ontmoet. Die avond gingen Sophia, Nadja en ik bij Elsa een kerstfilm kijken, dus ik heb de andere 2 meiden opgehaald. Eindelijk Elsa’s host ouders ontmoet, ik kom daar al bijna 3maanden en heb ze in al die tijd nooit ontmoet. We hebben Christmas vacation gekeken, het was een goeie film hun vonden hem beter dan home alone, maar geen enkele film kan voor mij tippen aan home alone. Home alone blijft voor mij de number 1 kerstfilm. Na de film de meiden terug thuis afgezet en naar huis gegaan voor een vroege avond.



Week 14: het was een drukke lange week deze week. Op maandag in de ochtend naar kickboksen gegaan, note to self: dit doe ik dus nooit meer, ookal zeggen ze dat als je op maandag gaat sporten een goed begin van je week is. Deze week heel vaak lange uren achter elkaar gewerkt en korte pauzes. Dinsdagavond hebben we allemaal onze schoen/laars gezet voor sinterklaas. De jongens waren heel enthousiast om dit te doen, die avond hebben ze ookal wat versieringen in de kerstboom gehangen en een kleurplaat ingekleurd voor sinterklaas. Die avond nog gauw de cadeautjes ingepakt die ik voor ze had gekocht. Toen ik de op woensdag begon moest ik meteen in mijn schoen kijken van de kinderen. A was alles al uit mijn schoen aan het halen voor mij en ik moest de cadeautje natuurlijk meteen open maken. Ik wist niet hoe mijn host moeder het voor elkaar had gekregen maar ze had een K chocolade letter gevonden. Toen ze terug thuis kwam vroeg ze f ik er blij mee was en toen moest ik het natuurlijk vragen waar ze die vandaan had. Ze had aan haar Nederlandse vriendin gevraagd wat typisch was om in je schoen te krijgen voor sinterklaas. Voor mij maakte het al niet uit hoe ze het voor elkaar had gekregen ik was er gewoon super blij mee. Vandaag voor de eerste keer 1 van de kinderen naar een kinderfeestje gebracht en dan meteen een drop off feestje. Aline was er ook aangezien 1 van onze kinderen in dezelfde klas zitten. Het was te doen in het shoppingcenter, mijn hostmom had gevraagd of ik een paar dingen kon terug brengen. Bij 1 van de winkels moest ik mijn rijbewijs geven, de verkoopster zei; dit is een rijbewijs ben jij Nederlands? Mijn antwoord ja. Zij; ik ook. Het was heel grappig, ik had al gehoord dat ze een accent had en dat ze niet van hier was maar ik had niet kunnen raden dat ze van Nederland was. Toen we weg gingen zeiden we tot ziens in het Nederland en zei ze dat ik haar nog maar een keer moest komen opzoeken in de winkel. Nog even bij the flying tiger binnen gegaan, dat was maar goed ook aangezien ik nu al 1 cadeau heb voor de jongste. Nadien even gaan checken bij het feestje en daarna gaan eten. Het duurde allemaal een beetje te lang dus hebben we gevraagd of ze het meteen in konden inpakken voor mee te nemen. Wss maar goed ook want het feestje was iets eerder afgelopen. A opgehaald en naar huis gereden. Vrijdag zou ik eerst maar een halve dag werken, uiteindelijk nog even in de avond moeten oppassen. Ik vind dat helemaal niet zo erg aangezien vrijdags heel gemakkelijk zijn. vandaag wel naar de bieb gegaan om in ieder geval een deel van mijn blog af te krijgen. Ik heb me er echt toe moeten zetten om heel philly af te krijgen, maar het is me gelukt. Later die dat dus opgepast, de jongens waren heel goed dus die avond nog een film kunnen kijken. Deze week ga ik wel over mijn uren, maar zo erg is dat niet aangezien ze me de extra uren overbetalen. Op zaterdag later in de avond werken, het was een luie ochtend. In de namiddag naar Starbucks gegaan om de rest van mijn blog uit te typen en het is me gewoon gelukt om uitgetypt te hebben. Geen idee hoelang dat gaat blijven. In de avond zou ik maar even moeten oppassen, maar dit was uiteindelijk later geworden dan verwacht. Op zondag niet veel gedaan.

Deze week hadden we de clustermeeting email gehad. Toen ik ging lezen wat de volgende clustermeeting samen met the south and west Shore gingen doen, gingen de radertjes in mijn brein werken. Ik wist dat 1 van de meiden op mijn kamer tijdens oriëntatie ook naar long Island ging, maar dat niet in dezelfde cluster zaten. Dus ik haar berichtje via Messenger gestuurd met de vraag hoe het ging met haar en met de familie en daarna of ze toevallig met de volgende meting naar rocketfeller gingen. En ja hoor zij gaat daar ook naartoe, nu hopen dat ze kan gaan. Dat zou echt super zijn om haar na bijna 4 maanden weer terug te zien.

Op 5 december waren allebei mijn oma’s jarig en gelukkig hebben ze de kaart optijd aangekregen. Wel 1 dag te vroeg, 1 van mijn oma’s had hem zelf pas op de dag van haar verjaardag geopend. Dit ook omdat ze mij een kaart voor mijn verjaardag had meegeven en ik mocht hem ook pas op de dag zelf open maken. Ze waren er allebei heel blij, dus dat maakt mij ook heel blij. En met de kinderen was het een geslaagde eerste sinterklaas, de cadeautjes die ik gegeven had waren cookie cutters die altijd heel handig zijn. A heeft die van hem de hele week al gebruikt, dus ik ben blij dat ze er gebruik van maken en er blij mee zijn. Nu is het tijd om opzoek te gaan naar kerstcadeautjes. En dat gaat een moeilijkere opgaven zijn.



Week 15; het was een rustige week. Ik vindt dat ik het goed volhou met mijn 3 keer per week naar kickboksen te gaan. Het is heel leuk om te doen en ik leer er steeds meer nieuwe mensen kennen. Op vrijdag zou ik eerst moeten gaan oppassen, maar dat ging uiteindelijk niet door. Dus last minute naar Carmen gestuurd of ze naar een film wilde. De enige film die op een redelijke tijdstip draaide was spider-man de animated version, ach al is het maar om iets te doen en je hebt het abonnement toch niet voor niks. Achteraf was het wel een goeie film, ik zou hem mss niet zelf gekozen hebben. Op zaterdag had A een mini concert vanuit school, natuurlijk wilde ik wel mee. Het was super schattig om de kinderen allemaal opgedost te zien en te zien zingen. A mocht de hele school binnen leiden, achteraf was er een kleine samenkomst en wat eten. Wat wel van pas kwam aangezien al wat later op de dag was. O en ik waren de andere even kwijt dus waren wij al wat eten gaan halen. Nadien zijn we nog uit lunchen gegaan, het was heel gezellig. Mijn hostmom en ik hadden K en mijn hostvader had de 2 oudste. In de namiddag had ik wat relaxingtijd zodat ik nog eens keer mijn nagels kon lakken en mezelf rustig kon klaarmaken voor de kickbox party van die avond. De familie had vrienden over, de kinderen gingen samen gingerbread huizen versieren. Gevaarlijk om even wat eten te gaan halen aangezien er natuurlijk overal ook snoep stond, het gevaarlijkste was toen we de rolopak open maakte. Dan heb je een snack voor jezelf klaargemaakt begint de oudste mijn Rollo’s op te eten!! Ik moest hem daarvoor natuurlijk kietelen. Nadien terug naar mijn kamer gegaan om me verder klaar te maken. nog samen met de familie iets kleins gegeten aangezien het anders iets te lang ging zijn voordat ik eten kreeg. Tegen 8uur kwam ik bij het feest aan. Ik kende er nog niet zoveel mensen gelukkig waren de coördinatoren er ook. Het was van de eigenaar ook zijn verjaardag dus het was een dubbele feest. Ik kende nog niet zoveel mensen dus ik was blij toen gabby er was, we waren met z’n 3en die de heel tijd bij elkaar zaten. Het was heel gezellig en het eten was ook heel goed. Iets te veel gegeten, maar het was het waard. Na het feest ben ik samen met Ola en haar vriendin uitgeweest. Ik ga haar nog eens vervloeken aangezien elke keer als ik met haar uitga ik de volgende dag naar de stad ga of dat ik iets heb, dit vooral omdat we altijd veelste lang wegblijven. Het was half 4 in de ochtend dat ik thuis was en natuurlijk ging de weker weer lekker vroeg af aangezien we dit keer onze clustermeeting in de city hadden. Onderweg naar het station Carmen en nommy opgehaald, we hadden jammer genoeg de trein gemist die we wilde hebben maar nu waren we wel optijd voor de volgende trein. We wilde gaan lunchen bij een populaire ramen place, maar het was veelste druk dus zijn we richting rockefeller gegaan en ondertussen gekeken of we ergens wilde gaan eten. Uiteindelijk zijn we in de rockefeller iets gaan eten, we hadden tijd zat aangezien het vanuit de andere veel langer duurde hadden we tijd om iets te eten. Toen de rest er was zijn we naar boven gegaan, gelukkig was het niet meer zo hard aan het regenen. Met de heel groep een foto gemaakt en nog een beetje gekletst. Jammer genoeg was mijn vriendin van oriëntatie er niet. Nadien zijn we naar Starbucks gegaan om op te warmen en drogen. Terri had nog niet gegeten dus zijn we tegenover Starbucks bij een chinees iets gaan eten. Daar hebben we even gezeten, toen we klaar waren zijn we naar grand Central gegaan. Daar was een Christmas fair bezig, daar wat rondgelopen, en paar moesten naar de toilet dus op hun gewacht en daarna zijn we terug richting penn station gelopen. Wel met een omweg langs een cheesecakewinkel, aangekomen in penn zijn we iets te eten gaan halen. Op ons gemak naar de trein gelopen, in de trein een goed plaatsje gezocht en er was natuurlijk geen ontkomen aan het moest een keer gebeuren, ik was natuurlijk in de trein in slaap gevallen. Een paar haltes voor we uit moesten stappen ben ik wakker geworden. Het was een leuke weekend, alleen jammer dat ik mijn vriendin niet heb gezien maar dat komt nog wel een keer.

Tot de volgende keer,
De groetjes uit Amerika
Kim Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 14427

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: