Old friends and new experiences - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Old friends and new experiences - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Old friends and new experiences

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Lloyd Harbor

Hoi iedereen,


Goed, mijn hersenen hadden even rust nodig na het lang graven naar alles wat ik de afgelopen weken had gedaan. Nu weer even graven en hopen dat ik het dan een beetje ga bijhouden.



Week 5: Deze week is een rustige week, de eerste 3 dagen volle bak werken. Op maandag was het een gekte van uren. Eerste een aantal uren werken, pauze, werken, pauze en toen weer werken. Op donderdag dezelfde uren in de ochtend alleen dit keer meer het huis klaarmaken voor als de grootouders arriveerde, die overkwamen voor de verjaardag van de oudste. Tegen 12 uur lunch klaargezet voor de kinderen omdat ze ieder moment aan konden komen. De grootouders ontmoet, even met z’n alle gesproken en daarna gaan skypen met de familie. Dit ook omdat mijn vader toen jarig was, een hele lange tijd met z’n alle gesproken. Daarna naar Starbucks gegaan om mijn blog te schrijven(als je het nog niet door had dat was de vorige). Terug geholpen met de kinderen, wat hadden ze toch een geluk ieder kind had een volwassene. Terwijl de kinderen buiten met de grootouders waren ik het eten gemaakt omdat mijn hostmoeder nog niet thuis was. In de avond geholpen met de kinderen in bed leggen, toen ze allemaal in bed lagen nog een hele tijd met elkaar zitten praten. En op het einde nog een paar cadeaus ingepakt, omdat ik toch die van mij nog moest doen had ik gevraagd of er nog meer waren. Op vrijdag kon ik uitslapen, maar wilde O nog feliciteren voordat ie naar school ging. Nadien nog even een paar dingen op mijn kamer gedaan en daarna aan het werk. Vandaag had ik een mega klus die al heel lang op de agenda stond en nu had ik er tijd voor. De klus was kleren sorteren die allemaal in boxen zaten en allemaal door elkaar, dit van baby tot de oudste van maat. Ik kon op een gegeven moment de kamer gewoon niet uit zo vol was het. Maar het is me gelukt en ik kan best zeggen dat ik trots op mezelf was. Dit was ook een grote hulp voor mijn hmoeder omdat zij het anders nooit gedaan kreeg. De rest van de dag was ik vrij, later die avond zijn we voor zijn verjaardag uit gaan eten. Dezelfde plek waar wij met mijn verjaardag zijn gaan eten, dit omdat hij noodles wou. Het was heel gezellig en nadien thuis hebben we nog taart gegeten en de overige cadeaus. ’s avonds ben ik met Ola nog iets gaan drinken en daarna naar de film, ik heb hier een moviepas wat betekent dat ik 20dollar per maand betaal en ik kan iedere week 3 films bekijken en dan al te bedenken dat 1 keer al 15 dollar is. Een goeie en besparende aankoop al zeg ik het zelf. Na de film naar huis, gelukkig was ik dat weekend vrij. De volgende dag naar de big city, daar had ik afgesproken met iemand die ik in Schotland had ontmoet. Zij heeft mij the Bronx laten zien en daarna hadden we met een paar meiden afgesproken, maar dat was me nog een hele gedoe. We gingen samen Brooklyn verkennen, maar tegen de tijd dat we met z’n alle waren, waren we bij Wold trade centre en was het al bijna 2uur. Daarna op naar de ferry om met de ferry naar Brooklyn te gaan, vanuit de ferry hadden we een volledig zicht op de bridge. Vanuit daar zijn we naar een park gegaan, daar zouden foodtrucks zijn, maar die waren er niet meer. De andere hadden honger dus zijn we naar een ramen/noodles restaurant gegaan, maar bij aankomst bleek ie nog niet open te zijn dus dan maar naar de overkant naar een Italiaan. Door een late lunch had ik nog niet echt honger dus heb ik alleen wat brood op en uiteindelijk 1 stuk pizza. Nadien zijn we naar een milkshake bar gegaan en vanuit daar terug naar huis met de trein omdat ik met Carmen had afgesproken om naar de film te gaan. Zij zat nog in de film dus ben ik een paar snacks voor tijdens de film gaan halen. Toen haar film klaar was nog even een snelle hap gaan eten. Er zit een Europeaan restaurant, daar hadden ze frietjes en dat moest ik natuurlijk uitproberen. Carmen en ik hebben een grote gedeeld omdat we allebei wisten dat we nog iets tijdens de film gingen eten. Nadien naar de film, hij was al begonnen maar dat ik is helemaal niet erg aangezien de 1ste 20 min toch alleen maar trailers en advertenties zijn. En zoals ik de vorige keer al had opgemerkt is dat niet goed om te zien want dan wil je nog meer films zien dan degene die toch al op je lijstje staan. Carmen wilde nog een popcorn halen voor de film, het leuke aan de pas is dat je ook kortingen kunt hebben om het eten. Dus de popcorn was een grote voor de prijs van ene gewone. Dan naar de film en samen bijna de bak met popcorn opgegeten. Op zondag lekker uitgeslapen en rond de middag met Carmen en nog een au pair afgesproken om samen te lunchen. Nog even wat rondgekeken in de mall en daarna terug naar Huntington voor de film, ja je leest het goed nog 1 film, maar ik in ieder geval goed gebruik gemaakt van mijn pass. Na de film nog naar target voor ideeën op de doen voor carnaval, we wilde nog iets van de Starbucks maar daar was ie dicht dus dan maar in Huntington. Eerst een ijsje en daarna Starbucks en na een gezellige dag naar huis. Ow voordat ik deze week afsluit vergeet ik bijna nog iets te vertellen, aangezien ik hier geen badmintonorganistaie gevonden kreeg ben ik op zoek gegaan naar iets anders. En ik zal jullie maar niet laten raden, want je raad het toch nooit. Ik heb afgelopen woensdag mijn eerste tromgeroffel…. Kickboxing les gehad en wat was het leuk, dus pas de volgende keer maar op als je iets onaardigs zegt. ;p

Week 6: op maandag een latere start, maar een latere stop. De kinderen moesten doei tegen de grootouders zeggen, want die gingen terug naar huis maar wat hebben ze genoten. Op dinsdag hadden k en ik ons bib dag. Op woensdag zijn we naar het park gegaan eens iets anders dan de straat op en neer. Daar heb ik nog 2 au pairs ontmoet en bij toeval was 1 van hun van mijn cluster. Ze kon niet naar de vorige clustermeeting komen, dus daarom dat ik haar nog niet had ontmoet. Maar het is toch grappig dat je elkaar leert kennen in het park, nadien nog met k een paar keer om de vijver gelopen en daarna naar huis om te gaan lunchen. Die avond weer gaan kickboxen, eerst dacht ik dat ik alleen ging zijn, maar uiteindelijk waren we met een kleine groep. Het was weer een hele slachting, maar wel weer leuk. Op donderdag maar een paar uurtjes in de namiddag, dus in de ochtend naar kickboksen, maar daar heb ik al spijt van. Ik kon het nog voelen van de avond van te voren, ze waren met 2 instructeurs en omdat het allemaal nog nieuw was heeft er 1tje mij apart instructies/les gegeven wat heel fijn was. Toen ik thuis was had ik spijt van dat ik 2 dagen achter elkaar was gegaan, ik had spierpijn van hier tot in China. Wat natuurlijk een goed teken is, maar gosh wat doet het zeer. Een paar uurtjes werken, tijdens het dutje van K dus het was lekker rustig. Nadien naar de bib om mijn blog bij te schrijven en te kijken of ze nog leuke boeken hebben. Op zaterdag even in de ochtend opgepassen en rond de middag naar westbury voor op halloweeenkostume jacht. Bij het shoppingcenter afgesproken met Carmen en Aylene, daar eerst iets gegeten en even rondgelopen. Carmen moest jammer genoeg al vroeg weg omdat ze moest werken, Aylene en ik zijn nadien naar spirit Halloween gegaan en daar gekeken voor costumes. Ik denk dat ik de mijne heb gevonden, maar ik ga het nog niet vertellen daarvoor moet je wachten tot mijn laatste weekend. Daarna zijn we naar walmarkt en target gegaan om te kijken of ze daar iets anders hadden. Er was een dollarstore in de buurt en daar even langs geweest, uiteindelijk toch ergens met eten buiten gekomen. Dit was achteraf niet zo erg aangezien we naar de film gingen, eerst langs de bioscoop om te zien hoe het zat met de plaatsen. Voor de film nog even iets gaan eten, het lijkt wel als Aylene en ik samen iets gaan eten het altijd frozen yoghurt is. We zijn naar a star is born geweest een super mooie film echt een aanrader. Na de film zijn we terug naar huis gegaan aangezien we elkaar de volgende dag weer zouden zien. Op zondag ben ik Aylene van het station afgaan halen, het was een ramp om in het dorp te komen aangezien er een festival gaande was. Daarom was ze ook deze kant opgekomen, we zijn eerst naar hatch gegaan om te zien hoelang we moesten wachten om te lunchen. We hadden tijd genoeg om even naar de festival te lopen, onderweg zagen we allemaal mensen langs de kant zitten of staan. Toen we een boekje kregen snapte we het eindelijk er zou een parade langs komen. Even langs de kraampjes gelopen en daarna weer rustig terug gegaan, we waren nog te vroeg dus zijn we op de stoep gaan zitten voor de parade. Toen we konden komen hadden we een super vriendelijke ober, we hadden nog eens geluk dat er een jus over was want wij kregen er 1 extra. How Lucky are we. Het was hel lekker en gezellig, nadien terug naar de festival en daar op Carmen gewacht aangezien we wat later kwam. Gelukkig elkaar gevonden, aangezien het druk en groot was. De attracties waren best duur, dus hebben we maar wat rondgelopen. Carmen had honger dus zijn we met haar meegegaan voor eten te halen en daarna zijn we in het gras gaan zitten. Daar besloten om naar de film te gaan, Carmen en ik hadden hem al gezien maar het is een grappige dus dat maakte niet uit. Na de film iets gaan eten, uiteindelijk bij little vince terecht gekomen het was heel druk dus het duurde even voordat we onze pizzaslice hadden. Ze hadden op de fair rolled ice cream en natuurlijk moest ik dat hebben. Zo konden we ook onze pizza aflopen, tijdens het ijsje nog even wat rondgelopen. De meiden wilde nog iets anders hebben, dus kon ik ondertussen mijn gsm opladen bij een oplaadtafel. Toen de meiden het ophadden zijn we terug gegaan, een snelle stop bij Starbucks en daarna Aylene naar het station brengen. Alleen de trein die ze wilde gingen we al niet meer halen dus een korte stop bij k-markt en daarna naar het station. Na het station Carmen thuis af gaan zetten, aangezien ze dat al meer dan genoeg bij mij heeft gedaan was dat meer dan normaal.



Week 7: op maandag later begonnen, maar samen met het gezin naar de laatste dag van het festival gegaan. Op dinsdag moest ik maar 2 uurtjes in de ochtend werken, dus vandaag word het een erands dag. Eerst langs gegaan voor wat informatie voor mijn NYC-driverslicense, vanuit daar naar mijn kickboksen voor info. Uiteindelijk me volledig ingeschreven aangezien ze een mooie aanbod hadden. Daar even wat rondgelopen en daarna naar Huntington voor lunch en naar de fitness. In de avond mijn hostmom even uit de nood geholpen. Op woensdag, donderdag en vrijdag waren het late dagen. Aangezien mijn hostmom voor een paar avonden naar NY ging en mijn hostdad moest werken. Op vrijdag hadden de oudste geluk ze konden opblijven en iets zien tot de hostdad thuis was. Op zaterdag uitgeslapen en daarna naar westbury om de laatste dingetjes voor Halloween te halen. Nog een paar andere dingen gaan bekijken en daarna naar Huntington om mijn blog te schrijven. In de avond nog werken, maar over het algemeen een rustige zaterdag. Op zondag samen met de familie naar een pumpkin farm in montauk geweest. Dit was heel leuk, er was heel veel voor de kinderen te doen en ik heb mijn eigen pompoen uit mogen kiezen. We zijn daar best lang geweest, laat op de middag terug naar huis. Op de terugweg eten gehaald, thuis gegeten en de dag zat er weer op maar het was wel een hele gezellige dag. Die week 3 keer naar kickboksen geweest, dit keer 2 keer met Ola. Op vrijdag samen met Ola uit geweest, eerst naar rust & gold geweest daar een paar nieuwe mensen ontmoet. Daarna naar de 2de bar geweest, daar zouden we een paar vrienden van Ola ontmoeten. Op het einde van de avond wilde Ola nog iets eten dus op zoek gegaan naar eten, maar er was niks meer open. Dan maar naar een bar gegaan daar nog een laatste drankje op en toen was het wel weer genoeg voor de avond. Tegen de tijd dat ik in mijn bed lag was het alweer 4uur en ja dat is 4uur in de ochtend. De wekker op een redelijke tijd gezet 11uur vond ik een goeie tijd. De familie was niet thuis dus ik had nog niks moeten zeggen, maar toen de familie thuis was, was het enige dat uit mijn mond was good- en dat wss het toen viel mijn stem weg. Ik moest in de dag niet werken, maar wel in de avond. In de namiddag met Ola naar tj-max gegaan, die vond het heel erg van mijn stem. Die dag heel veel thee met honing op. ’s Avonds bij het oppassen moest ik bij het lezen fluisteren om iets te kunnen voorlezen. Ik vond het zo erg, gelukkig konden mijn hostouders er wel mee lachen. Op zondag had ik mijn wekker eerder staan, maar uiteindelijk was het 12uur toen ik wakker werd. Oeps niet de bedoeling, maar mss ook wel goed zodat mijn stem rust had. Die dag niet veel gedaan buiten me voorbereiden op de Halloween bowling party, dit was deze maand de clustermeeting. Je hoort mij niet klagen het was leuk om nog een keer te bowlen en om iedereen weer terug te zien. Het was mss een rustig weekend maar wel een leuk weekend.



Oké een tip voor in de auto neem altijd een zonnebril mee en dan bedoel ik ook altijd. Overdag weet je nooit of de zon tevoorschijn komt en in de avond kan ie ook wel eens van pas komen. Ja je leest het goed in de avond. De mensen hier rijden allemaal met hun groot/scherp licht aan, irritant gewoon. Je wilt gewoon niet weten hoe vaak ik niet heb gevloekt in de auto.



Ik ben een trotse au pair. Vorige week toen mijn middelste hostboy van school kwam en aan tafel zat voor zijn lunch zei mijn hostmoeder dat ie moest zingen wat ie in de auto had gezongen. Hij vroeg of ik het begin van hansje pansje kevertje kon zingen en uiteindelijk heeft hij het hele liedje in het Nederlands gezongen. Ik kon gewoon niet trotser zijn, natuurlijk moest ik hem een dikke knuffel geven. En de rest van de dag had ik een glimlach van oor tot oor. Hij is echt heel goed in het oppikken van Nederlandse woordjes en dat vind ik super leuk.



Hey jullie hebben geluk dit is maar van 3weken maar aankomende weekend is mijn vrije weekend dus dan zullen we ook weer meer dan genoeg te lezen hebben.

Tot de volgende keer.
De groetjes uit Amerika
Kim Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 14428

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: