First blog first impression. - Reisverslag uit Huntington Beach, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu First blog first impression. - Reisverslag uit Huntington Beach, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

First blog first impression.

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 September 2018 | Verenigde Staten, Huntington Beach

Goed hier gaan we dan, een blog van 1 maand in 1keer uittypen.(p.s. gaat dus nooit lukken)



Op 21 augustus ben ik naar Amerika vertrokken, vlucht had vertraging omdat er een hele hoop mensen niet optijd gekomen waren. De vlucht was goed gegaan, aan de praat geraakt met een meisje en samen gelopen tot de douane. Daar begon het feestje pas echt(not), ik heb denk 1 uur in de rij moeten staan voor ik aan de beurt was. Daar kreeg ik een paar vragen, maar eigenlijk ging dat heel snel. Mijn koffers waren ook snel gepakt, nog een laatste check en daarna door voor een shuttle te pakken te krijgen voor naar het hotel. Na wat rondgelopen te hebben het aan iemand daar gevraagd en toen maar weer in de rij gaan staan. Toen ik bijna aan de beurt was zag ik iemand(Lea) met hetzelfde kaftje als mij, haar aangesproken en hebben we samen een shuttle geboekt. Ik had nog maar net mijn backpack weggezet roepen ze mijn naam voor de shuttle af, kon dat niet een paar seconden eerder. De rit naar het hotel ging goed, toch een beetje van de stad gezien. In het hotel aangekomen, eerst uitleg en spullen gekregen. Van de meeste waren de kamers klaar gelukkig was die van mij al klaar. Mijn spullen weggezet, gsm in de oplader gestoken en thuisfront iets gestuurd. Iets later kwam er een kamergenoot binnen(svea) daar wat mee gesprokken. Op een gegeven moment naar beneden gegaan want Lea had haar kamer nog niet. Even met haar gezeten, na een tijdje had ze gelukkig haar kamer. Geholpen met de bagage en haar kamergenoten ontmoet. Nog even naar mijn kamer gegaan voordat ik de andere meiden ging zien. Die avond zijn we met een aantal meiden iets gaan eten en time square onveilig gaan maken. Na een tijdje terug naar het hotel gegaan en maar gaan slapen aangezien we de volgende dag klaarwakker(veelste vroeg) in de les moeten zitten. Sommige dingen waren interessant andere iets minder, tussendoor pauze gehad en in de namiddag weer verder. Die avond konden we kiezen of we een tour gingen doen of niet. We waren met een leuke groep, weer met een aantal andere meiden kunnen praten. Tijdens het eten zaten we aan 1 hele lange tafel en waren(don’t want to brag, maar doe het toch) door mij met z’n alle aan het praten. Het was een hele gezellig avond en op het einde zijn we het empire state building in geweest. De volgende dag hadden we cpr, het is fijn om het een keer als herhaling te hebben, maar het is dan toch wel een beetje saai. Gelukkig waren de instructeurs heel leuk, door hun wisten we dat er een Starbucks app is. Die avond gauw iets te eten gaan halen en in het hotel opgegeten, omdat we met een paar waren die die avond opgehaald werden. Rond 8uur kwam mijn hostouders me halen, afscheid genomen van mijn nieuwe vrienden natuurlijk wel met de beloften elkaar weer te zien. Het was een hartelijke ontmoeting met mijn hostmoeder, gelukkig paste alle tassen in de auto. Bij aankomst was O de oudste nog wakker, dus hem heb ik die avond nog gezien maar goed dat het vakantie was. Een paar praktische dingen geregeld en daarna ben ik gaan slapen. De volgende ochtend heb ik de andere 2 ontmoet en dan begint het avontuur. Dat weekend elkaar beginnen te leren kennen. Op zondag was het mijn verjaardag, die dag geskypet met mijn familie tegen het einde hoorde ik de jongens door de gang rennen tot aan mijn deur en dan terug rennen om te zeggen dat ik wakker ben. Dit hebben ze denk 3 / 4 keer herhaald en bij de laatste dat ik moest komen en dat er ene verassing was. Toen ik binnen kwam riepen ze verassing, ze hadden de kamer helemaal versierd, die dag hebben we het rustig gedaan. Die avond zijn we gaan uiteten en bij aankomst hadden ze nog iets. We moesten allemaal gaan zitten en toen kwam mijn hostmoeder de keuken binnen met een prachtige taart(stiekem wilde ik hem zo laten) maar wat was ie heerlijk. De week nadien hadden de jongens nog vakantie, dus hebben we veel buiten gespeeld en leuke dingen gedaan. 1 dag die week heeft Ola, ook een au pair haar gezin kent mijn familie dus dat was wel leuk, me rondgeleid. Zij kent de jongens ook omdat zij af en toe deed oppassen. In het weekend heb ik met Carmen afgesproken, omdat nog niet alles in orde was en omdat ik nog niet echt vertrouwd was met in het donker rijden heeft zij mij opgehaald en zijn we in Huntington een pizza gaan eten. Nog een beetje rondgelopen ondertussen een stop gemaakt bij ben en Jerry. Dat ik daar ijs van had was ook weer lang geleden. Op het einde bij Starbucks iets gaan drinken en daarna naar huis. Op zondag lekker uitgeslapen, Carmen en ik hadden afgesproken om samen te gaan brunchen. Het was heel druk, zo druk dat we een wachttijd hadden. Omdat we lang moesten wachten zijn we nog even naar old navy gegaan. Geen goed idee, want ik zag meer dan genoeg leuke dingen hangen maar ik heb me goed ingehouden en heb maar 1ding gekocht. Daarna terug nog in het winkeltje naast de lunchplaats binnen gegaan en daarna gaan lunchen. De rest van de dag nog samen doorgebracht en tegen de avond heeft ze me thuis afgezet. Dat weekend was het laborday weekend dus op maandag was O nog vrij en A ging pas vanaf woensdag naar school. Op maandag ben ik met Elsa en nog een paar meiden naar Montauk gegaan, dat is helemaal het einde van long Island. Het was heel gezellig, lekker even kunnen relaxen en wat gezien van het eiland. We zijn eerst naar de vuurtoren geweest, we hebben rondgelopen, want om ervoor te betalen was een beetje te duur en uiteindelijk was het ook veel mooier om er omheen te lopen op rotsen tegen de oceaan. Eerst daar op het strand gelegen, daarna naar een andere strand en daar onze lunch opgegeten. Er was iemand aan het vissen, op een gegeven moment kwamen er steeds meer mensen bij staan, toen ie zijn vangst op het land had ben ik ook gaan kijken. Bleek het dat ie een mega grote stingray gevangen had, no worries hij heeft hem terug in de zee gelaten. Na het strand zijn we nog even het dorpje gaan verkennen en tegen en redelijke tijd terug naar huis zodat we niet te veel in de sprits terecht zouden komen. Het was toch nog laat tegen de tijd dat we terug waren, gelukkig was er nog eten over dus nog een late avondmaal op en daarna gaan slapen. Mijn werkdag zit er ongeveer zo uit: om 7uur beginnen tot 12.30 en van 3.30 tot 8uur. In mijn vrije uren ga ik naar de gym, spreek ik af met andere au pairs of ga ik even wat boodschappen doen en rusten. Op dinsdag met de 2 jongste naar de bib gegaan en daar nog een paar au pairs ontmoet. Dat weekend ben ik met Ola een hike gaan doen in cold spring harbour, op zich was de hike goed te doen alleen was het een beetje klammig om het te doen. Nadat we terug waren zijn we nog iets gaan drinken en daarna heb ik haar terug thuis afgezet en ben ik zelf ook even naar huis gegaan voordat ik een au pair uit de buurt zou ontmoeten. Die avond moest ik oppassen en hadden de oudste jongens en ik een popcornmovienight. Het was heel leuk. De volgende dag uitgeslapen en in de namiddag had ik met Wendy afgesproken en ik wist dat Carmen ook met iemand had afgesproken dus hadden Carmen ik eerder afgesproken in Huntington en daar samen op de andere gewacht. Uiteindelijk met Carmen naar de film gegaan, eindelijk naar Winnie de pooh door de snacks hadden we niet echt honger maar zijn we ergens ijs gaan eten. Nadien zijn we nog naar target gegaan om een beetje rond te neuzen, daar zijn we de Dutch Wendy tegen gekomen, we hebben namelijk 2 Wendy’s in de buurt dus dat kan soms nog wel eens verwarrend zijn. Nadien heeft ze me in Huntington afgezet en ben ik zelf terug naar huis gereden. Mijn werkweek is meestal hetzelfde en K(de jongste) en ik hebben onderhand onze eigenste routine gevonden. Eerst zorgen dat alles opgeruimd is, spelen, snack en daarna een wandeling in de straat naar het water heen en terug. Voor lunch nog even spelen en dan zin mijn eerste shift er alweer op. Dei week zat het me niet mee in het begin van de week kreeg ik mijn badkamerdeur niet open, dit gebeurt wel eens vaker en dan komt er een schroevendraaier bij te pas en dat is het maar dat was dit keer niet. Ik moest mijn hostouders erbij halen omdat ik de deur niet open kreeg. Tegen half 1 zei mijn hostmoeder dat ik me in een andere badkamer met een reserve tandenborstel met klaar kon maken en dat we de volgende morgen ene locksmit moesten bellen. Toen ik terug kwam waren ze nergens te bekennen alleen zag ik het buiten licht aan. Toen ze terug binnen kwamen vertelde ze dat de badkamerraam open hadden gekregen, maar dat zij er niet door konden. Er zit een foto van de raam bij, ik weet niet hoe het met is geluk maar het belangrijkste is dat het me is gelukt. Ik heb met door dat kleine raampje kunnen friemelen n van binnen uit de deur pen gekregen. De back up plan was op de A wakker te maken en hem door de raam te laten gaan. Op woensdag had ik een paar uurtjes vrij waardoor ik dacht even naar target te gaan voor een lamp te gaan kopen, ja niet dus. Het stoplicht was rood en kort nadien springt het op groen, wilt mijn auto niet rijden. Ik nog ene keer opnieuw gestart werkt niet shit, dat heb ik weer. Maar uit de auto gestapt en geroepen dat de auto niet meer startte, de persoon die achter mij stond heeft me aan de kant geduwd en ik nadien mijn hostmom gebeld omdat ik niet wist waar ik hem heen moest laten brengen. Na bijna 1 uur daar te hebben staan komt mijn hostmom(dit omdat de kinderen een playdate hadden en zij ze eerste nog weg moest brengen) vraagt ze me om hem te starten doet ie het weer, maar als ik hem af deed zetten, maakte ie een vreselijk geluid. Uiteindelijk achter elkaar aangereden naar de garage en toen eindelijk naar huis. Die week ben ik samen met Elsa naar een film gegaan, we moesten wel snel zijn om hem te halen uiteindelijk hadden we meer dan genoeg tijd. Die vrijdag ben ik de stad in gegaan jammer genoeg was het wat bewolkt, het eerste wat ik ben gaan doen is joe and the juice en daarna naar de statue of Liberty, het was mss niet van dichtbij maar ik kan wel zeggen dat ik het heb gezien. Ik zou eigenlijk met iemand afspreken die ik tijdens de oriëntatie had ontmoet, maar haar planning liep iets anders dus dat ging niet door. Het begon tegen lunchtijd te lopen dus ben ik eten gaan zoeken, mijn lunch gegeten en ondertussen mijn next step uitgezocht. Nog iets dat op mijn lijst van do stond was the Brooklyn bridge, daar overgelopen heen en terug en vanuit daar naar Wold trade center en 9/11 memorial gegaan. Vanuit daar richting Union square gegaan en ondertussen een beetje cultuur van de stad opgesnoven. Uiteindelijk toch maar de metro genomen want het was iets te ver. Daar op iemand gewacht die ik tijdens mijn reis/stop in Ierland heb ontmoet. Samen met haar en een vriendin van haar iets gaan drinken, het was heel gezellig. Nadien zijn we naar Washington square gegaan, beroemd in films maar ook een leuke/lokale plek om te gaan. Vanuit daar een rondleiding gehad, naar een pizza plaats gegaan was ze beroemd om hun artichokepizzas staan, je zou het niet verwachten maar het was heel lekker. Nadien onze pizza afgelopen, nog wat meer gezien en uiteindelijk bij een ijssalon uitgekomen. Voor het ijs dat je krijgt was het helemaal niet duur en het was nog lekker ijs ook nog. Nadien is ze met me meegelopen naar de metro en hebben we daar afscheid genomen en ben ik terug naar huis gegaan. Op zaterdag heb ik in de ochtend mijn Nederlands gerecht voor de clustermeeting gemaakt, geen idee wat ik de rest van de dag gedaan heb, laat in de namiddag ben ik net het gezin naar de Beach club gegaan. Daar was een feestje voor het afsluiten van de zomer, de kinderen mochten wat langer opblijven, maar toen ze eenmaal in bed lagen duurde het niet lang voor ze sliepen dus dat was wel fijn. Op zondag zou ik eigenlijk in de ochtend heel even moeten werken maar dat ging niet door dus had ik nog wat tijd om te rusten en me voor te bereiden op de namiddag. Die namiddag hadden we een clustermeeting, dit was samen met je hostgezin. We kwamen later aan dan dat de bedoeling was, maar het was heel gezellig weer nieuwe au pairs ontmoet. Gelukkig kon ik met samen met Carmen meerijden, we zijn met ene groep meiden naar port Washington gegaan. Het was heel warm dus zijn we ergens iets gaan drinken, daar hebben we toch zeker 2 uur zitten praten over van alles en nog wat. Nadien hadden een paar meiden honger dus zijn we ergens iets gaan eten, daar nog een tijdje gezeten en nadien zijn we ieder onze weggegaan. Port Washington ligt aan het water en daar stond de auto ook geparkeerd, toen we daar aankwamen hadden we een prachtige zonsondergang. Carmen heeft mij thuis afgezet, hopen dat de auto snel gemaakt is. Die week was het eindelijk is een volledige week naar school. Die week had ik ook de auto terug, dus kon ik gewoon de auto meenemen zonder te moeten zien dat mijn hostmoeder had auto nodig had. Op donderdag samen met Elsa en Alison iets gaan drinken, dit omdat Elsa terug naar huis ging omdat haar tijd erop zat. Dat weekend ben ik op zaterdag met Marianne en Lucia naar de stad gegaan, als echte toeristen bij de M&M shop binnen gegaan. Laat in de namiddag zijn we terug gegaan, maar we hadden voor die avond alweer afgesproken. Thuis nog snel gedoucht en omgekleed en daarna de meiden opgehaald, uiteindelijk zijn we in plaats van uitgaan iets gaan eten. Het was heel gezellig en lekker. Op zondag moest ik in de ochtend even oppassen en zijn we met z’n alle naar de Beach club gegaan, aangezien er een vriendschappelijk toernooi was. In de namiddag met Leslie en Aylene afgesproken en zijn we naar plainview gegaan daar eerst gelunchte en rondgelopen. Nadien zijn we naar westbury gegaan omdat ik eindelijk walmarkt wilde zien. Later op de dag heeft Carmen zich bij ons aangesloten, we zijn toen ook nog nar 5below gegaan. Die avond had ik met Ola afgesproken om samen te gaan eten, aangezien het steeds maar niet lukte om af te spreken. Samen bij de Thai gaan eten, toch een tijdje gezeten en nadien nog even in het park een wandeling gemaakt en daarna naar huis.

Ik weet dat ik heel laat ben met mijn eerste maand in Amerika, maar zoals je merkt ben ik een druk bezette persoon. Ik ga nu niet mijn hele week vertellen omdat dan wrs toch hetzelfde is, namelijk werken, gym, werken, gym, zwemmen en werken en nog eens gym. Very boring. Succes met het lezen ik hoop dat ik de volgende blog er eerder op krijg, maar ik beloof niks. Ow en ik had toch gezegt dat het niet in 1 keer ging.
En voordat iedereen het vraagt, alles gaat goed, ik kom goed overheen met mijn hostouders en de kinderen zijn heel leuk.

Tot de volgende keer
Groetjes uit America
Kim Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 14434

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: