Duitsland deel 1. - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Duitsland deel 1. - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Duitsland deel 1.

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Mei 2018 | Duitsland, Hamburg

Hoi iedereen,

Hier is mijn volgende blog, deze keer minder lang dan de vorige twee.

Zondag 13 mei avond: Na mijn blog uitgetypt te hebben en wat foto’s uitgezocht terug naar de hostel gegaan. Onderweg nog gekeken voor een souvenir en nog iets te eten gehaald voor de volgende dag in de bus. Terug in de hostel mijn spullen op de kamer gaan leggen en daarna gaan eten. Tijdens het koken mijn blog gepost aangezien dat toch een tijdje duurt. Na het eten moest ik toch even wachten tot ik weer een gesprek had, dus de foto’s van mijn camera gehaald en ze gesorteerd op mijn tablet. Om 9uur had ik een gesprek en daarna weer naar de gezamenlijke ruimte gegaan. Daar hebben we weer wie ben ik gespeeld, daarna nog uno en jungle speed. Ik was eigenlijk van plan om optijd naar bed te gaan omdat ik de volgende ochtend mijn tassen nog moest inpakken(aangezien ik daar nog geen zin in had op te doen). Uiteindelijk was het nog 3uur voordat ik eindelijk sliep en de volgende ochtend ging me wekker lekker optijd.



Maandag 14 mei: Om 8.30 wakker gemaakt door die vervelende werklui. Me op mijn gemak klaargemaakt en toen aan mijn tassen begonnen. Zo stil mogelijk proberen te doen voor mijn kamergenoot. Tegen de tijd dat ik klaar was mijn eerste tas naar de receptie gedaan en daarna mijn 2de gehaald. Mijn kamergenoot was ook wakker, dus nog even met haar gesproken en daarna naar beneden gegaan om uit te checken. Ik had nog tijd dus op mijn gemak ontbeten en tegen 11uur naar de busstation gegaan. Het goedkoopste en het handigste reizen was om eerst met de bus naar London te gaan en vanuit daar de trien te pakken. Dus dat word bijna 10uur op de bus zitten. Doordat ik de laatste paar dagen te laat naar bed ging of te vroeg op moest en dan heb je die verkoudheid ook nog eens, kon ik gelukkig wel goed slapen. Er was ook wifi op de bus dus kon ik gewoon muziek luisteren en iets kijken, zodat de tijd wat sneller ging. En dan sta je ook nog eens vast in het verkeer dus duurt het allemaal nog langer. Oké ik vind kinderen echt niet erg, maar de jongentje die achter mij zat begon ik toch wel een beetje moe te worden. En het ergste ervan was dat ze bijna de hele reis mee gingen. Op een gegeven moment ben ik in slaap gevallen en heb ik toch 2uur achter elkaar geslapen en het kindje was weg. Bij de busstation een ondergrondse trein gepakt en daarna nog een bus, en dan zie je nog heel snel de London Eye. It’s good to be back. Onderweg naar de hostel nog snel even water gehaald. Kom in de hostel aan moet je 10 pond geven voor de sleutel, natuurlijk had ik geen geld meer want ik wilde niks meer mee naar huis nemen. En dan haal je geld af en dan moet je er nog een 20 pond vanaf halen. Waarom konden ze niet gewoon een paspoort ofzo vragen, verveloren. Daarna naar de kamer bed opgedekt (soms komt de ouderenopleiding tijdens het reizen nog wel eens van pas, aangezien het soms losse lakens zijn en je het met een vouw moet opdekken) Daarna naar beneden gegaan om te eten, nog even wat opgezocht en daarna gaan slapen.



Goed ik gooi er even een fact tussendoor, ik wil even zeggen dat dit niet slecht bedoeld is maar het is gewoon de waarheid: Spaanse mensen kunnen dus echt niet stil zijn, zelfs als ze fluisteren zijn ze luid. Het is hetzelfde als een hond vragen om zacht te blaffen, onmogelijk dus.



Owja nog 1 ding over Schotland, die is officieel omgedoopt tot schapenland. Overal waar je kijkt of gaat zijn er wel schapen, soms een paar en andere keren weilanden vol. Dus voortaan is Schotland schapenland.



Dinsdag 15 mei: Om 5.15 ging die verrekte wekker alweer, veelste vroeg. Eerst me klaargemaakt en daarna mijn tas in orde gemaakt. Gelukkig was het dit keer niet veel. Daarna naar beneden gegaan om uit te checken en daarna mijn bus gaan pakken. Hij stopte recht voor de hostel dus dat was wel fijn. Met de bus naar Kings cross gegaan en vanuit daar naar de trein gelopen. Dit keer was ik er veel te vroeg, maar beter te vroeg dan te laat. Om 8uur mochten we eindelijk gaan inchecken en tegen 9uur mochten we naar de trein. Ik heb geluk deze keer, ik heb een plek helemaal voor mij alleen. Ik denk dat ik nog wel even een dutje zal doen aangezien het al een paar dagen vroeg is geweest. Een goede tijdverdrijf tijdens het reizen in de trein is mijn blog bijwerken dus dat is ook weer gebeurd. Ik kan niet wachten tot ik in Duitsland ben en dan voor namelijk als ik bij Antonia ben, dat gaat zo een leuke tijd worden. Aangekomen in Keulen was het wel even wennen om alles niet in het Engels te zien. Ik kon dus niet vinden waar ik voor de tram moest zijn dus dan maar even nagevraagd. Tegen de tijd dat ik eindelijk aankwam bij de hostel had ik 2keer de verkeerde trein gepakt en dan had ik eindelijk de juiste, ben ik nog bij de verkeerde halte uitgestapt. Het voordeel aan dit alles is dat je als je er aankomt super warm hebt en na eindelijk de tassen van je af hebt kunnen gooien, je water en een stukje chocolade cake aangeboden krijgt. Niet slecht vind ik. Tegen de tijd dat ik naar mijn kamer ging, ging het meidje achter de receptie naar Schotland voor de Ilse of Skye en de puffin birds. Altijd fijn om iemand te helpen. En dan ga je naar je kamer en weet je niet meer in welke kamer je moet zijn. Op mijn kamer mijn spullen gedropt, ben ik beneden kom ik erachter dat ik mijn portemonnee vergeten was dus weer naar boven. Eerst langs de winkel gegaan om eten te halen, nog een beetje rondgelopen en daarna terug naar de hostel. Eerst gegeten en daarna met mijn familie geskypet omdat ik heel leuk nieuws had. Goed een deel weet dit al, maar voor degene die dit nog niet weten ik ga voor 1jaar naar Amerika als au pair. Maar het leuke nieuws is, is dat ik een gezin gevonden heb. Ik ga voor 3kinderen zorgen. Nu kunnen alle voorbereidingen beginnen en neem maar van mij aan dat dat heel veel is. 1 van de gasten daar was niet zo blij met mij, volgens hem was ik te hard aan het praten, hij heeft zelfs 3keer zitten zeuren dus zijn we op een gegeven moment maar gestopt. Nadien nog even wat op mijn tablet gedaan en daarna naar mijn kamer gegaan om mijn spullen te pakken voor te douche. Terwijl ik dat aan het doen was ben ik aan de praat geraakt met een kamergenoot die een hele lijst met dingen opgeschreven heeft voor als ik naar Amerika ga. Tegen dat ik eindelijk ging douche was het alweer 12uur en tegen de tijd dat ik eindelijk ging slapen was het 1uur.



Woensdag 16 mei: Vandaag op een free walking tour gegaan. Ik dacht eerst dat ik alleen ging zijn, maar er kwamen nog 4andere mensen erbij. Het was een leuke tour en nu had ik een idee van de stad. Nadien eerst samen met een Amerikaan naar de dom gegaan en naar binnen. Daarna naar een uitkijktoren waardoor je heel Keulen kunt zien. We hadden al een rondje gelopen toen Fiona ook van de tour bij kwam staan. Daar kwamen we erachter dat we blijkbaar allemaal in dezelfde hostel zitten. Hoe klein kan de wereld zijn. Nadien ben ik eerst terug naar de hostel gegaan om mijn jas te halen aan gezien het begon te regen. Ik heb hem uiteindelijk maar heel even aan gehad, eerst iets gaan eten voordat ik verder iets ging doen. Ik wilde eigenlijk naar the Belgium quarter maar hij stuurde me helemaal verkeerd, dus dan maar een beetje rondgelopen. Uiteindelijk bij de dom terug uitgekomen daar bij de fontein even gaan zitten en nadien even bij de rivier gaan zitten. En dan toch op mezelf die quarter gaan zoeken, uiteindelijk gevonden het enigste eraan was de “Nederlandse” namen. Het waren Nederlandse of Belgische plaatsten alleen dan op zijn Duits. Toen ik naar de lucht keek ben ik terug naar de hostel gegaan omdat het er niet belovend uit zag. Terug in de hostel even met Fiona gesproken en daarna naar de gezamenlijke ruimte gegaan om te gaan eten. Na een tijdje kwam Fiona er ook binnen en nog 2 meiden van de tour, die ook verast waren dat we allemaal in dezelfde hostel zaten. Toch een tijdje met hun gesproken, die man van gister kwam aan de tafel naast ons zitten en is denk na 10min weer weg gegaan. Als hij rust wilt hebben moet ie maar naar een hotel gaan, in een hostel kun je verwachten dat mensen tegen elkaar praten. Ik vond het wel grappig. We hebben toch een lange tijd met elkaar gesproken, nadien nog een beetje uit zitten zoeken voor mijn reis. Dit keer maar water eerder gaan slapen, aangezien ik weer wat eerder uit bed moest.



Donderdag 17 mei: vandaag op naar de volgende bestemming, eerste met de tram en daarna met de trein naar de luchthaven om vanaf daar de flixbus te nemen naar aken. Dan moet je er al 15 min van te voren zijn, is ie nog te laat. Maar op een goeie tijdstip aangekomen en de bus naar de hostel makkelijker gevonden. Ze kunnen hier niet echt goed Engels dus het is onderhand Engels, Duits en aanwijzen door elkaar. Maar het is gelukt, aangekomen in de hostel meteen in kunnen checken. Mijn spullen op mijn kamer gedumpt en daarna terug naar de stad voor mijn free walking tour. Ik zag dat ik een paar min later zou zijn dus ze dat even laten weten. En dan heb je natuurlijk marktdag uitgekozen dus is het nog drukker en kon ik ze eerst niet vinden. Na een rondje te hebben gelopen zag ik ze staan. Het was maar een korte tour, daarna even in de zon gaan zitten lezen. Nog even door de winkelstraat gelopen en daarna nog even iets gegeten voordat ik terug naar de hostel ging. Eerste even gedouchte en daarna mijn was gaan doen, aangezien je dat hier kon en niet zo heel duur was. Beneden nog even wat voor het reizen nagekeken en vergeleken, gewacht totdat de droger klaar was en daarna naar mijn kamer gegaan. Mijn foto’s eens allemaal uit gesorteerd, nog even wat gelezen en daarna gaan slapen. een keer echt optijd gaan slapen.



Vrijdag 18 mei: het ontbijt was maar tot 9uur dus dat was optijd opstaan. Eerst ontbeten en daarna me verder klaar gaan maken. Dit keer ben ik te voet naar de stad gegaan, eerst even geld gaan halen en daarna naar een ovaal gebouw. Hier waren nog resten te zien van gebouwen uit verschillende tijdperken. Daarna naar de dom geweest en daar naar binnen gegaan. Hij was mss niet zo groot en hoog als die ik Keulen, maar wel aparter. Voor de rest had ik geen idee wat ik moest doen dus maar bij een informatie centrum navraag gaan doen. Onderweg was ik in een winkel binnen gegaan en ze hadden op sommige stukken doorzichtige stukken waardoor je kon zien dat eronder ruïnes lagen. De info center had wat suggesties gegeven, in de zon was ik in het boekje aan het kijken, maar alles koste heel veel dus heb ik dat niet gedaan. Dan maar wat door de straten dwalen. Uiteindelijk even bij een monument gaan zitten, waar wifi was zodat ik wat kon uitzoeken. Op een gegeven moment vroeg een stel studenten of ze met mij op de foto mochten, natuurlijk gedaan. Daarna naar Starbucks gegaan voor een thee, Just in case aangezien ik weer veel te veel moest niezen. Daar nog een hele tijd gezeten. Na een tijdje nog even boodschappen gehaald en daarna kon de tocht naar de hostel weer beginnen. Op de heenweg leek ie veel korter, dan op de terugweg, maar misschien kwam dat omdat al de heuvels naar beneden gingen ik nu ophoog moest. Aangekomen in de hostel mijn spullen al een beetje ingepakt, een deel van mijn was gaan halen en die al in mijn tas gestopt. Nadien even naar buiten om mijn blog bij te werken, na ene tijdje toch terug naar binnen gegaan omdat het toch wat fris was en daar verder afgewerkt. Nog even wat lezen en daarna gaan slapen.



Zaterdag 19 mei: Me op mijn gemak klaargemaakt en daarna eerst mijn grote tas naar beneden doen. Onderweg naar beneden nog met een vader en een klein kindje gesproken(hij was zo schattig, dan krijg je echt zin om naar Amerika te gaan om met de kinderen te gaan “werken”) Daarna mijn andere tas gehaald, eerst gaan ontbijten en daarna de rest van mijn was gaan halen en in mijn tas gestopt. Ik had nog genoeg tijd dus even in de bistro gaan zitten en een beetje op Pinterest gaan rondneuzen. Voor plekken te gaan en te eventueel te doen. Ik had om 1uur de bus maar dan moest ik eerst nog een halfuur met de lokale bus. Dus tegen 12uur er vertrokken, toen ik bij de vertrekpunt aankwam stond ie er al. Dat was gemakkelijk, een goei plekje zoeken en dan vooral bij een oplader en natuurlijk had ik weer een goeie gekozen. Dit word weer een lange reis, namelijk 9uur lang. En dan probeer je te slapen en dan lukt dat natuurlijk niet. In totaal denk maar 1,5uur geslapen en voor mensen die mij kennen of dat je ondertussen door hebt van mijn blog is dat heel weinig. Aangekomen in Hamburg was het gelukkig maar de straat overstekken voor naar de hostel. In de hostel aangekomen in gaan checken tegen de tijd dat ze me incheckte waren we denk alweer een halfuur verder aangezien we begonnen te praten. In de kamer gekomen, mijn tas weggezet. Op dat moment kwam 1 van mijn kamergenoten uit de douche en zijn we aan de praat geraakt, daarna kwam er nog eentje bij staan en hebben we met z’n 3en toch 1uur gesproken. Tegen de tijd dat ik ging slapen was het half 1 en dan denk je om meteen in slaap te vallen. Ja dus niet het heeft denk nog 1uur geduurd voordat ik sliep.



Zondag 20 mei: toch klaar wakker toen mijn wekker af ging. Lekker op mijn gemak wakker geworden en klaargemaakt. Eerst nog even water gaan halen voordat ik naar mijn free walking tour ging. Ik was er al goed optijd, dus had nog genoeg tijd. Tegen 11uur begon de tour, we hadden een goede gids dus dat is altijd leuk. Tijdens de tour ook nog wat Nederlandse dingen tegen gekomen. Zoals gebouwen en de pakhuizen met hun haken zoals in Amsterdam. Na de tour ben ik in de opera house gegaan, aangezien het toch gratis is. Daar kon je langs buitenom rondlopen, zodat je een soort van skyline van Hamburg had. Nadien eerst iets gaan eten aangezien mijn ontbijt uit een appel bestond. Nadien rond het water gelopen, met af en toe tussenstops om van het heerlijk weer te genieten. Op een gegeven moment kwam ik bij een grasveld bij het water, waar allemaal groepjes zaten met BBQ en dan krijg je er zelf ook wel zin in. Daar even in de zon gaan liggen en na een tijdje weer doorgelopen. Het was toch een flinke tocht en mijn voeten en knieën waren niet echt blij met mij, maar het was wel de moeite waard. Tegen de tijd dat ik daar klaar mee was, was het alweer 6uur. Nadien even water gaan kopen en kijken voor avondeten, maar aangezien de meeste supermarkten dicht zijn op zondag moet je het doen met die open zijn. En die zijn niet veel en daar kon je niet echt veel gevonden krijgen. Dus dan maar een pizza stuk gegeten, maar mezelf wel op een ijsje getrakteerd, aangezien iedereen er met een rondliep. Daarna terug naar de hostel gegaan en mijn tas al in orde gemaakt en daarna naar beneden gegaan om mijn blog bij te werken en wat muziek te luisteren op YouTube. Tegen half 12 naar boven gegaan, om eigenlijk optijd te gaan slapen. maar toen ben ik aan de praat geraakt met mijn kamergenoten en was het alweer 1uur verder. Daar ging mijn optijd slapen. Gelukkig had ik mijn tassen voor het meeste al in orde gemaakt dus kan ik het morgenvroeg op mijn gemak doen.


Maandag 21 mei: Vandaag gaan we weer naar de volgende plek, hier ga ik iets langer blijven er is er ook wat meer te doen. Ik zal toch nog wel een keer terug moeten naar Hamburg want heb nog niet alles gedaan. Optijd naar beneden gegaan en uitgecheckt, toen ik bij de bus aankwam stond ie er al dus kon ik meteen instappen.

Groetjes van deze backpacker
Kim XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 14380

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: