East Europe deel 2 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu East Europe deel 2 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

East Europe deel 2

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Juni 2018 | Oostenrijk, Wenen

Hoi iedereen,

Dinsdag 5juni: Goed de vorige keer vergeten te zeggen waar ik ben. Dus ik zit dus in Boedapest vandaag een free walking tour. Het weer was afwisselend vandaag, maar we gaan gewoon door. Het was een goede wandeling, vanuit het eindpunt ben ik langs de Donau gaan wandelen. Langs de Donau staan er een heel rij met schoenen dit was met de tijd van WII. Vanuit daar naar het parlementsgebouw gelopen en daarna terug meer richting het centrum. Terug in het centrum wilde ik eigenlijk naar het “zwembad”, waarom tussenhaakjes het is eigenlijk een restaurant en het dak is gevuld met water. Maar ik dacht ik ga er even met mijn voeten in om af te koelen, ja niet dus. Dan maar naar een spa gegaan, dit was ook weer een goede wandeling. In het park even gaan zitten en genieten van de rust. Heel even gelezen en daarna maar bij de spa gaan kijken. Terug richting de centrum gelopen, boodschappen gedaan en naar de hostel gegaan. Gegeten, wat gekeken en daarna gaan slapen.



Woensdag 6juni: vandaag in de ochtend op souvenirs hunt. Een beetje kijken waar het de leukste is en de goedkoopste. Tegen 12.30 richting de kerk gegaan en daar even gezeten. Om 2.30 had ik een tour over de joodse mensen daar. Daar kwam ik nog iemand tegen van de vorige tour en toen ik om keek zag ik iemand die ik in Praag ontmoet heb. Hoe grappig en toevallig is dat. Even met hem gesproken en toen begonnen de tours. Het was een interessante tour. Er zat 1iemand bij die een beetje vervelend was. De gids zei een fact dat waar was, maar hij begon te zeggen dat dat niet zo was. Na een tijdje begon ik me aan hem te ergeren. Na de tour nog wat gehaald voor de volgende dag en daarna naar de hostel. Mijn tas ingepakt en met een meisje van Finland gesproken. Oké ik begon me echt te ergeren aan het feit dat ik op de kamer bij de balkon sliep. Iedereen die rookt moest daar zijn en het begon echt op mijn adem te raken. Iedere keer als ze daar gingen roken heb ik de deur dicht gedaan en het boeit me niet wat ze dan denken. Die nacht was het nog erger, want ze gingen gewoon op het zitten en met elkaar praten en niet zo zacht ook. Tegen 1uur zaten ze er nog en was 1ervan al verschillende keer door de kamer gelopen. Dus ze moeten niet verwachten van mij dat ze een goede beoordeling krijgen.



Donderdag 7juni: In de ochtend nog gauw mijn pin gaan halen, natuurlijk is het kei hard aan het regenen als ik de winkel uitkom. Tegen de tijd dat ik in de hostel aankwam voelde ik me een verzopen kat. Gelukkig kon ik me wat opdrogen en andere kleren aandoen aangezien ik toch nog tijd heb. Optijd richting de metro gegaan voor naar de bus. Ze zeggen dat je 15min van te voren er moet zijn en dan is die bus weer eens te laat. Dit keer met de bus naar Bratislava. In de bus aan de praat geraakt met shaiden, hij logeerde in dezelfde hostel als ik maar had hem pas gezien toen ie weg ging en Laura zij is van Boedapest. Toch bijna de hele rit met elkaar gesproken, FB uitgewisseld en samen richting de hostels gelopen, blijkbaar waren die niet ver van elkaar. Ben je ingecheckt moet nog 3 verdiepingen omhoog voor je kamer. Man wat was ik blij toen ik mijn tassen van me af had en zat. Het eerste wat ik gedaan heb is douche en wat was ik daar blij mee. Dit keer was de douch tenminste een goede, dus even wat langer onder gestaan. Na het douche gaan vragen of ze een andere stekker hadden. Ik had geluk dat ik mijn stekker van Engeland nog bij had, want degene die me er eentje leende was van daar. Nog even geld afgehaald en daarna mijn gsm gaan opladen, wat uiteindelijk 3 stekkers in elkaar was. Een berichtje aan shaiden en Laura gestuurd voor af te spreken, ondertussen kon mijn gsm goed opladen. Eerst zou ik ze bij de Donau tegemoet komen, maar het is toch het kasteel geworden. Ik begon al spijt te krijgen dat ik gedouchte had aanzien het nog een hele klim was. Het was lekker rustig toen we er aankwamen dus hadden we alle plaats om foto’s te maken. Nog even daar in de gras gaan zitten en na een tijdje naar de old Town gegaan om te gaan eten. Heel veer restaurants voorbij gelopen uiteindelijk bij de laatste restaurant gaan eten. We zagen dat ze waffels hadden voor een redelijke prijs. Nadien nog een beetje rondgelopen daarna terug naar de hostel gegaan. Shiaden ik zaten bij elkaar in de buurt en Laura is even met ons meegelopen. Halverwege is ze terug gegaan en zijn wij doorgelopen, shaiden moest nog iets uit de winkel hebben. Daar zijn we met 2 jongens aan de praat geraakt en toevallig dat 1 daarvan in mijn hostel werkt en me heeft ingecheckt. Terug in de hostel nog even wat op mijn laptop gedaan.



Vrijdag 8juni: vandaag de free walking tour. Tijdens de tour met een aantal mensen aan de praat geraakt. Het was een interessante en leuke tour. Achteraf met 2 meiden van Australië ergens gaan eten. Ik wilde wel iets traditioneels eten, maar ik wist nu al dat dat te veel ging zijn. Dus heb ik gewoon pannenkoeken gegeten en het was meer dan genoeg. Achteraf nog met Laura afgesproken, een paar weetjes laten zien van de tour en we zijn over de markt gegaan. Ook nog op souvenirshunt gegaan en achteraf ben ik samen met haar naar de bus gegaan. Ondertussen nog even goed water gaan halen en een ijsje. Haar bus was te laat dus konden we op ons gemak lopen, daar hebben we nog even zitten praten tot haar bus er was. Achteraf was ie dat niet, dus heeft ze nog langer moeten wachten. Op de terugweg nog wat in de supermarkt gehaald en daarna terug naar de hostel. Daar aan de praat geraakt met de Spaanse jongen in de kamer. Samen naar de keuken gegaan om te eten. Na het eten terug naar de kamer gegaan en wat op mijn tablet gekeken.



Zaterdag 9 juni: vandaag eens wat langer geslapen en alles rustig aangedaan. Tegen 11uur ben ik naar de slavin monument gegaan, dit is een memorial voor soldaten en mensen die tijdens de oorlog overleden zijn. Het was een hele klim, gelukkig was het niet super warm, maar het uitzicht was de moeite waar. Dit keer had je een overzicht van allebei de kanten van de stad. Op de terugweg nog 2 Britse jongens geholpen met de weg te wijzen. Eerst naar een plaats gegaan waar ze traditioneel eten hadden, uiteindelijk de Tesco ingegaan en appels gehaald. We zullen nog eens gezond doen. Nadien richting old Town gegaan, er was sinds gister nog meer bijgezet. Ik denk dat er dit weekend een wedstijd was want er was een podium. Terug op zoek gegaan naar een in, uiteindelijk in een klein straatje een schattig souvenirwinkel gevonden, waar ze de leukste en goedkoopste hadden. Nadien terug naar de kasteel gegaan, omdat ik nog niet alles gezien had. Even rondgewandeld en daarna op de muur gaan zitten en wat gelezen. Nadien via een andere weg naar beneden gegaan en boodschappen gaan doen voor vandaag maar ook voor de komende dag. Dit aangezien ik het nu nog wat goedkoper kan krijgen. Na de boodschappen naar de hostel gegaan, eerste gedouchte zodat ik nadien mijn tas in kon pakken. Dit keer optijd gaan eten, even iemand geholpen met her vuur en daarna naar de kamer gegaan en nog een paar dingen in de tassen gedaan. Daarna nog wat gekeken foto’s op mijn tablet gezet en daarna gaan slapen.



Zondag 10juni: vandaag op naar de volgende stop, dit zal voor een tijdje nog een lange tijd zijn en dan zijn het een paar korte verblijven. De laatste dingen ingepakt en optijd vertrokken naar de bushalte. Niet zo lang op de bus moeten wachten en het was lekker fris in de bus. In de bus geslapen tot we in Wenen aankwamen. Er was geen Luggage room dus moest ik lijn tas bij de treinstation in een locker doen. Daarna opzoek gegaan naar een Starbucks, alvast wat richting het centrum gelopen. Bij de Starbucks een plaatsje met een stopcontact gezocht, wat nogal n opgave was aangezien het best druk was. Toch nog een goed plekje gevonden en EINDELIJK aan mijn blog begonnen. Ik moet het echt beter gaan bijhouden. Geen idee hoelang ik hier ga zitten, maar aangezien het ondertussen begonnen is met regen. Ga ik zeker wachten tot het of minder wordt of stopt. Goe het is best lang blijven regenen en ik moest toch mijn foto's uitzoeken. Tegen 4 ur mijn tas gaan ophalen, dus ik was tegen 5uur in het hostel. Het is hier heel getechnoliseerd, bij het binnen komen moet je een code in doen en als je je ingaat ook.

Tot de volgende keer.
Groetjes van deze backpacker
Kim Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 14376

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: