Ierland - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Ierland - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Ierland

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 April 2018 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Dinsdag 17 april 2018: Hier gaan we dan, weer op avontuur. Om 11uur had ik mijn vlucht dus dat was optijd vertrekken naar het vliegveld. Daar ingecheckt, nog even gewacht een daarna afscheid van mama en papa genomen en doorgegaan. Zo lang heb ik niet moeten wachten en terwijl ik aan het wachten was heb ik nog met een oudere dame gesproken die naar Amerika ging. Altijd leuk om met andere te praten en te horen waar ze naartoe gaan. Tijdens de vlucht geslapen dus voor mijn gevoel was het een korte vlucht. Maar toen kwam de landing, ik had op een gegeven moment allebei de armleuningen vast, omdat ik dacht dat we neer gingen storten. Je werd helemaal door elkaar geschud, alsof je in een achtbaan zat. Dat was tot nu toe de slechtste landing die ik gehad heb. En dan kom je uit het vliegtuig en dan is het prachtig weer, terwijl ze zeiden dat het ging regenen. Ik had zelfs mijn zonnebril al nodig. Van de luchthaven naar het centrum/hostel was heel gemakkelijk, want er waren speciale bussen die van de luchthaven naar het centrum gaan. Dus dat was heel fijn en waar ik moest uitstappen was recht tegenover mijn hostel, lucky me. Mijn backpack afgezet bij de hostel en daarna de stad gaan verkennen. Ze zeiden dat er een free walking tour was, ik had nog zeker 1uur voordat ik op de verzamelplaats moest zijn, dus ik eerst nog iets te eten gehaald. En toen op zoek, ze hadden gezegd waar ik heen moest, maar als de verkeerde instructies geven ja dan kom je er niet. Ik zat dus helemaal aan de andere kant van waar ik eigenlijk moest zijn. Een vriendelijk Ier heeft me de weggewezen waar ik heel blij mee was. Natuurlijk was ik te laat voor de tour, dus dan maar op jezelf gaan. toch nog een hele tijd rondgelopen en genoten van het heerlijk weer. Na een tijdje naar de hostel gegaan om in te gaan checken en andere kleren aan gaan doen, omdat ik zo warm had en toen weer de stad ingegaan om nog meer te gaan verkennen. Op de terug weg nog even eten gehaald en dat opgegeten in de hostel en daarna gaan rusten in de kamer en op zoek gegaan naar een free walking tour, er een gevonden en maar geboekt voor de zekerheid. Bij aankomst in mijn kamer waren er nog 2andere meiden, ze waren vergeten een slotje mee te nemen dus heb ik de mijne gegeven omdat ik hem toch niet nodig had. Die avond waren er nog meer mensen op de kamer aangekomen. Het tweede wat ik uitgeleend had was mijn zeep, daarna aan iemand anders mijn adapter omdat ik die op dat moment niet nodig had en later ook nog eens mijn tandpasta. Wat ben ik toch een goed mens.

Woensdag 18april: Op mijn gemak wakker geworden en klaargemaakt en daarna gaan ontbijten. Na het ontbijt optijd vertrokken voor de tour, omdat ik hem niet weer wilde missen. Toen het 11uur was vertrokken we en kregen we verschillende dingen te zien van Dublin. Het eerste was the castle, waar ik meteen punten scoorde door te weten wat er verkeerd was aan the justice statue. Daarna zijn we naar de tuinen gegaan, we hebben ook gezien waar er nog Vikings spullen begraven zouden zijn. Na 1.5uur van tour zijn we ergens gaan drinken, de meeste kozen voor een pint (zo’n grote Guinness niks voor mij dus ik maar gewoon een cola) daar heb ik 3meiden leren kennen Leah(Amerikaans), Sam (Canadees)en Maja(Fins). Hele aardige meiden en op het einde na de tour hadden we afgesproken samen naar een Irisch pub te gaan. Toen ik vertrokken was voor de tour dacht ik dat het een sombere dag ging worden, maar in verloop van de dag begon de zon te schijnen en waren er bijna geen wolken aan de lucht. Dus op een gegeven moment was ik mijn lange broek beu en ben ik nadat ik in een museum was gaan kijken naar de toiletten gegaan en heb een kuitbroek aangedaan. Nog even rondgelopen en daarna naar de hostel gegaan en me al klaargemaakt voor die avond, aangezien ik eerst nog een gesprek had en daar nadien geen tijd voor zou hebben. Het duurde een hele tijd voordat we aan het gesprek begonnen en het gesprek had nog wel even geduurd. Dus het was wat later dan dat we hadden afgesproken dat ik er zou zijn. Dus het adres opgezocht op google maps en ben ik naar cobblestone gegaan. Daar aangekomen de meiden gezocht wat toch makkelijk was dan ik dacht. Het was een hele leuke avond en het was pas tegen 12uur dat we er weg gingen. Onderweg naar de hostel eerst nog iets gaan eten en op de kruispunt voor naar mijn hostel heb ik van ze afscheid genomen, maar wel met het idee dat we elkaar nog eens zien. Dus nu heb ik nog 3plekken waar ik heen kan/moet gaan. Aangekomen in de hostel me klaargemaakt om te slapen.

Donderdag 19april: Op me gemak wakker geworden, klaargemaakt en mijn tas ingepakt. Daarna gaan ontbijten en even aan de receptie gevraagd wat het makkelijkste en goedkoopste manier van reizen is. Dat was met een bus, dus ik had nog even tijd. Dan vertrek je nog optijd en dan heb je nog die bus gemist(geen idee hoe dat mogelijk was) Dus even in de Starbucks gaan zitten om te wachten op de volgende. En maar weer optijd naar buiten gegaan om op de bus te wachten, die wel gehaald. Vandaag ging ik naar kilkenny, met de bus daar aangekomen naar de hostel gegaan. Jammer genoeg moest ik dit keer wel 10min lopen, aangekomen in de hostel mijn spullen gedumpt en ben ik het dorpje ingegaan. Eerst even wat eten gehaald en daarna op een plein, in de zon mijn appel opgegeten(we moeten ook wat gezond doen) En ja je leest het goed in de zon, ik snap niet dat iedereen zegt dat het koud is en dat je verschillende lagen kleren aan moet in Ierland. Want ik heb alleen maar zon, dus laat die extra vitaminen maar komen. Nog even rondgelopen en daarna naar de hostel gegaan. In de hostel nog even een filmpje gekeken, wat op YouTube gezeten en daarna gaan slapen.


Vrijdag 20april: Dan ben je wakker en kijk je naar buiten en is het weer heerlijk weer, dus maar meteen een kuitbroek aangedaan. Na mijn ontbijt het dorpje ingegaan om wat bezienswaardigheden te gaan bekijken. Het eerste was het kasteel, je zou denken van buitenaf dat het er een is met gewoon 4muren. Dus niet dan kom je de poort door en dan zie je een heel grasveld die verder dan je kunt zien uitstrekt. Ik wist dat je langs de rivier kon wandelen en dus ook rondom de kasteelmuren. Dus een stevige wandeling, je kon er helemaal rondlopen, maar na een tijdje ben ik terug binnen de muren gaan lopen. Aan het einde op een bankje gaan zitten en van de zon genoten. Even op de kaart gekeken wat er nog meer was en verder gaan lopen. Na nog meer de toerist uit gehangen te hebben, avond eten en ontbijt voor de volgende dag al gaan halen, dat terug naar de hostel gebracht en terug het dorpje in gegaan. Ik ben met een naar het park van het kasteel gegaan, ben daar in het gras gaan zitten en gewoon gezont, gelezen en genoten. Wat wilt een mens nog meer. Daar toch nog 3uur gelegen en toen maar eens terug naar de hostel gegaan. Nog even wat op mijn kamer gerust en daarna gaan eten. Terug op mijn kamer even met mijn kamergenoot gesproken die in Ierland als au pair gewerkt heeft. Altijd leuk om andere au pairs tegen te komen. Nog een film gekeken, gelezen en daarna me klaargemaakt om te gaan slapen.

Zaterdag 21april: Vandaag ging ik naar mijn volgende hostel en ik had nog genoeg tijd om naar de bus te gaan. Dus alles lekker op mijn gemak gedaan, nog even wat gelezen in de hostel en daarna rustig naar de bus gelopen. Ik was er natuurlijk te vroeg, maar met de zon maakt dat toch niks uit. Toen de bus er was een goei plekje gezocht om de 2,5uur durende rit door te brengen. Toch onderweg ingedommeld, maar op de momenten dat ik wakker was, was het uitzicht heel mooi. We kwamen later aan dan gepland en ik was blij dat ik uit de bus kon. Mijn spullen bij elkaar gezocht, opgezocht hoe ik moest lopen en op naar de hostel. Wat ze natuurlijk niet op de kaart laten zien is dat er een steile heling loopt, die met die 2tassen op moet lopen. Dus ik was kapot toen ik bij de hostel aan kwam. Gelukkig lag mijn kamer op de eerste verdieping dus dat was een pluspunt. Mijn tas in de kamer gedumpt en de stad in gegaan om iets te gaan eten. Uiteindelijk bij de Macdonalds uitgekomen, daar eerst gegeten en toen mijn blog van de afgelopen dagen al wat uitgeschreven. Nadien nog even rondgelopen/toerist uithangen en terug naar de hostel. Even nog wat dingen op gezocht en toen naar mijn kamer want ik had weer een gesprek. Er kwam een Amerikaanse meid binnen Kaylen waar ik mee aan de praat ging en terwijl we praten was zij haar tas aan het inpakken. Even een onderbreking met mijn gesprek, na het gesprek weer verder met haar gesproken en daarna gaan eten. Na het eten terug naar de kamer om nog wat te googelen, toen kwam er een vrouw binnen en ben ik daar een gesprek mee begonnen, bleek dat ze Nederlands was dus even in het Nederlands gesproken. Ik had in de tussentijd geen benul van wat uur het was, pas na het praten met ze allebei zag ik dat het al half 12 was. Hun gingen allebei slapen en ik heb nog wat gelezen en wat op YouTube gezeten tegen dat ik ging slapen was het alweer 1uur.

Zondag 22april: Vandaag een rustig dagje, lekker langer slapen, op mijn gemak ontbeten en toen de stad ingegaan. Ik ben opzoek gegaan naar een labyrint achter een kerk. Geen idee meer welke het was. Dus ik was op mijn kaart aan het kijken toen een oudere vrouw vroeg wat ik aan het zoeken was. Zij kende de labyrint niet, maar heeft me wel naar een bepaalde kerk gewezen. Toen ik afscheid nam kwam ik langs een oudere man die de oudere vrouw corrigeerde, maar wel zei dat ik er moest gaan kijken. De kerk gevonden alleen kon je er niet op. Nou dan gaan we maar terug naar het centrum gegaan en wat rondgedwaald. Wat winkels binnen gegaan, toen ik bij een boekenwinkel binnen ging en bij de kinderboeken keek zag ik een boek van Kaptein Underpants. Wat me meteen aan Australië moest denken omdat mijn host boy het grappige/leuke boeken vind en zelf ook stipverhalen begon te verzinnen. Na een tijdje terug naar de hostel gegaan en daar mijn reis door Ierland verder uitgepluisd. Wat me is gelukt, hostels geboekt en ook meteen een paar tours en gekeken wat er nog verder te doen is. Ook al wat gekeken waar ik naar Schotland naartoe kon gaan. Toen ik daar mee bezig was kwam Rianne binnen en heb ik nog een tijdje met haar en haar zon geklets en die hadden ook nog een paar tips. Blijkbaar zit hier ook een Lidl en ben ik samen met haar en een Engelse man Nicolas daar naartoe gegaan. Voor just in case. Ach dan hebben we nog wat beweging gehad. Terug daar vandaan avondeten op, gaan douchen en gaan rusten. Het was dan misschien een rustig dagje, maar om een steile heling 4keer op te gaan is het toch nog best vermoeiend. Het was toch nog tegen 12uur dat ik ging slapen. Blijkbaar waren er ‘s nachts nog mensen in de kamer gekomen, wat ik dus helemaal niet gehoord heb.

Maandag 23april: Goed ik had mijn wekker wel gehoord, heb hem afgezet en ben verder gaan slapen, oeps 1uur later werd ik wakker. Ach het is vakantie dus dat kan wel. Toch maar uitgekomen, me klaargemaakt, gegeten en de stad in gegaan. Er was een wandeling langs de rivier, die uitkwam bij de universiteit. Blijkbaar zijn er verschillende wandeling door cork, waarbij je onderweg uitleg krijgt. Dus uitgekomen bij de universiteit ben ik richting het fort gegaan, mag ik weer een steile heling op ben je daar is de fort gesloten, dat heb ik natuurlijk weer. Dan maar terug het centrum in en daar weer wat rondgelopen. Uiteindelijk the englisch market ingegaan. Dit is een overdekte markt, heel gezellig. Ik was het wandelen beu dus ben ik naar café nero gegaan en heb een warme chocolade melk gepakt aangezien het vandaag kouder was mocht dat wel. En heb daar nog verder het vervoer uitgezocht van galway naar Belfast en van Belfast naar Schotland. En uiteindelijk ookal 1hostel in Schotland geboekt. Mijn blog bijgewerkt en toen waren we alweer 3uur verder. Oeps. Oké tijdens mijn reis door Engeland kwam ik bijna geen Nederlanders tegen en ik ben nog geen 2 weken in Ierland en heb er al meer gehoord en gesproken dan heel mijn reis door Engeland. Terug in de hostel nog wat op mijn laptop gezeten, gegeten, nog even wat gekeken en daarna mijn tas ingepakt, wat ingepakt kon worden.

Dinsdag 24april: Vandaag eerst nog naar een fort gegaan, jammer genoeg was het aan het regenen. Maar daar ben ik niet door tegengehouden, daar een mooie ceremonie gezien, nog wat rondgelopen en op de terugweg alvast mijn ticket gaan halen. Nog even rondgelopen, aangezien ik nog tijd had en daarna mijn tas gaan halen en naar de bus vertrokken voor naar Galway. Het was een 3uur durende trip, jammer genoeg waren de zetels niet zo fijn en er was ook niet veel ruimte. Daar aangekomen naar de hostel gegaan, die midden in het centrum lag(en dan toch een van de goedkoopste en blijkbaar 1 van de beste) Mijn spullen gedumpt en een beetje gaan verkennen. Terug in de kamer even gerust en muziek geluisterd. Na een tijdje kwamen mijn kamergenoten, 1 jongen van Kroatië en 2meisjes van Duitsland. Het was super gezellig in de kamer totdat er nog 1 man in de kamer kwam. Die was gewoon super vervelend en hield geen rekening met de rest. Door hem te negenen en niet gestoord te worden heb ik nog een tijdje iets gekeken en ben toen gaan slapen.

Woensdag 25april: Okay mezelf en mijn tas snel klaargemaakt zodat ik niet door die ene gestoord werd gelukkig was die op dat moment ij het ontbijt. Vandaag met een tourbus naar the ciffs of Moher en nog plaatsen in de omtrek. De 1ste stop was een grot dat was heel leuk en daarna door naar the cliffs. We hadden geluk iedere keer als we buiten waren was het mooi weer en als we in de bus zaten was het aan het regen. Bij de Cliffs was het heel mooi een kleine wandeling/klim maar dan heb je wel wat. Daarna zijn we naar doolin gegaan en daar een warme choc op. En op de terug weg zijn we nog gestopt bij een kasteel. Terug in het centrum nog even iets te eten gaan halen en dan kom je Steve je kamergenoot er tegen. En die vertelt dan dat onze vervelende kamergenoot uit de hostel is gegooid. Nu hoef ik niet de hele tijd in de stad rond te hangen of in de keuken de hele tijd te blijven. Na de boodschappen terug naar de hostel gegaan, foto’s op de tablet gezet en daarna gaan eten. Daar een meisje van New York ontmoet en toen ik zei dat ik naar new York kwam dit jaar, hebben we elkaar op fb opgezocht en zie ze dat ik moest laten weten als ik er was en dan gaat ze me rondleiden. Hoe leuk is dat. Die avond niet veel meer gedaan en dan denk je ik ga eens optijd slapen en is het nog half 2 voor je gaat slapen, oeps.

Donderdag 26 april: oké overal is het ontbijt tot half 11 en hier maar tot half 10 niet op gerekend, maar heb toch nog een par popcakes kunnen eten. Om 11uur had in een free walking tour, daar in het begin al Ines ontmoet. De tour was heel leuk, de begeleidster deed het leuk en grappig vertellen. In het begin hadden we zon, maar tegen het einde was het aan het regenen dus zijn we naar een museum gegaan voor tegen de regen te schuilen. Daar was toevallig nog een meisje die bij de tour was Katrina. Dus zijn we met z’n 3en door de museum gegaan, daarna chips gaan eten en gelukkig was het droog dus konden we naar salthill lopen. Het was een mooie wandelen en zwaar omdat we wind tegen hadden. Gelukkig op de terugweg wind mee, nog even door galway gelopen en daarna moest Ines op haar bus. Katrina en ik zijn ook onze eigenste weggegaan, maar ze had me uitgenodigd om ’s avonds mee uit te gaan dus dan zagen we elkaar dan weer. Eerst nog een pizza gaan halen en toen naar de hostel. Eerst nog met Steve gesproken en toen kwam er de nieuwe kamergenoot binnen en daar nog even mee gesproken. Na een tijdje naar de keuken gegaan om mijn pizza te gaan eten. Daar nog met iemand van Frankrijk gesproken en iemand van Argentina die toevallig ook vrijdag naar Belfast gingen. Om 8uur had ik met Katrina afgesproken bij een irisch pub(vraag me niet de naam want die kan ik niet uitspreken) er waren nog 2jongens bij dus waren we met 4. Het was super gezellig, we zijn naar 2pubs gegaan en tegen half 12 was terug in de hostel omdat ik de volgende dag weer vroeg uit mijn bed moest.

Vrijdag 27 april: Vandaag was het vooral in de bus zitten. Dit keer eerder naar het ontbijt gegaan, op mijn gemak gegeten en daarna terug naar de kamer om de laatste dingen in te pakken. Nog met 2 Amerikaanse meiden gesproken die laat binnen waren gekomen en daarna gaan uitchecken, mijn tas bij de hostel gelaten en even wat drinken en geld gaan afhalen anders kon ik mijn bus niet betalen. Daarna naar de bus gelopen, daar was ik natuurlijk veel te vroeg dus dan maar even gaan zitten en wachten. Toen we in de bus mochten een goeie plek gezocht en gelukkig was deze bus wel iets ruimer en fijner. De rit duurde ook iets van 2,5uur, omdat er geen bussen van Galway meteen naar Belfast gaan moest ik eerst naar Dublin en van Dublin weer(door de spitsuur) 2,5uur in de bus zitten. Van de bushalte naar de hostel was het een beetje te ver met die rugzakken dus even een bus gepakt. Dan betaal je en denk je er niet bij na dat Noor Ierland bij Engeland hoor dus ik geef euro en het moet pond zijn, oeps gelukkig had ik nog in mijn tas zitten van mijn reis door Engeland. Bij de hostel aangekomen ingecheckt, die bij de receptie zat was super aardig. Mijn spullen in de kamer gezet en daarna naar café nero gegaan om mijn blog aan te vullen, wat dringend nodig was. Op de terugweg nog even naar de winkel en dan naar de hostel. Het was al laat dus eerst aan eten. Terug op mijn kamer kwamen niet veel later een groep jongens. Die van Ierland zijn, maar voor een avondje uit hier waren. Blijkbaar wonen die in een dorpje dat St Patricks heet en war hij ook begraven ligt. 1 van de jongens had ookal veel gereisd dus daar met hem nog even over gehad. Die avond niet echt veel meer gedaan.

Zaterdag 28 april: Toen mijn wekker afging wilde ik eigenlijk nog niet opstaan, maar toch aar gedaan. Me klaargemaakt en daarna gaan eten. Ik was eigenlijk van plan om in de namiddag een free walking tour te doen, maar aangezien ik optijd klaar was ben ik dat ’s morgens al gaan doen. Gelukkig hadden we mooi weer en het was een interessante rondleiding. Ik wist dus niet dat er 20jaar geleden hier een soort van oorlog was. Het was niet echt een oorlog, maar wel met geweld omdat de christenen en protestante niet samen konden leven en er rellen ontstonden. Het is onvoorspelbaar dat het zo kort is geleden, maar dat je er niet zoveel over hoort. Na de rondleiding eerst iets gaan eten en daarna naar de Titanic museum. Ik was er bijna toen ik zag dat iemand van de tour groep van die ochtend een foto wilde maken maar niet lukte, dus ik haar geholpen en zijn we samen naar binnen gegaan. Ze is van Litouwen. Het is mss wat duurder om te doen, maar zeker de moeite waard. Binnen gekomen bij de exebition ben ik haar kwijtgeraakt. Het was een interessante exebition, de bouw en verhalen erover, je had verhalen van overlevende en op een gegeven moment een filmpje waar je de verzonken Titanic lieten zien. Er was ook een soort achtbaan, maar dan een stage en dan lieten ze verhalen horen van hoe het was om aan de boot te werken. Ik ben er toch zeker 2uur als het niet 3uur is binnen geweest. Buiten was er nog een boot deze is ongeveer even oud als de Titanic. Deze boot bracht 1ste en 2de class passagiers naar de Titanic, hij heeft veel rondgevaard, hij heeft de 1ste en 2de oorlog overleefd en oorlogssoldaten vervoerd. I s op een gegeven moment in Parijs als entertainment boot geweest. Het is een Japanse restaurant geweest en daarna is hij door Belfast terug opgekocht, gerestaureerd en ligt ie nu tegenover de museum en kun je hem gaan bekijken. Een dag vol met interessante informatie. Op de terugweg kwamen ik Litouwse meisje weer tegen, nog even met haar gekletst en het was pas 7uur dat ik terug naar de hostel ging. Aangekomen met mijn nieuwe kamergenoten gesproken, een Ier die hier op bezoek was, een meisje van Bolivia. Daarna gaan eten en toen ik terug was op mijn kamer nog even muziek geluisterd. Toen ik mijn spullen ging pakken om te douche met nog een meisje van Michigan aan de praat geraakt en nog een meisje van Madrid. En daarna kon ik eindelijk gaan douche. Terug om mijn kamer nog wat filmpjes gekeken en toen gaan slapen.

Zondag 29 april: Vandaag wat langer uitgeslapen en dit keer had ik geen moeite met opstaan. Een kwartier voor je geen ontbijt meer kon hebben gaan ontbijten en daarna op mijn gemak naar het centrum gelopen. Eerst ben ik naar city hall gegaan eigenlijk eerst voor de Titanic monument maar ben bij city hall binnen gegaan en heb daar de exebition gedaan. Het grootste deel was rondkijken want het meeste had ik al gehoord door de tour. Daar nog met 2 Nederlandse meisje gesproken, ze waren over de Titanic bezig dus ze even de museum aanbevolen. Daarna het monument gaan zoeken en eindelijk gevonden. Er is hier een indoor market(het lijkt wel of ze die overal hebben, want ik kom ze iedere keer tegen) die gaan zoeken, je kon merken dat het zondag was want het was hartstikke druk. Op het einde van mijn rondje heb ik poffertjes gehaald, dit was wel een Engelse die het in Nederland heeft geleerd. Toevallig ging hij binnenkort terug voor spullen te halen, in Tilburg toch wel grappig. Omdat ik Nederlands was kreeg ik korting en extra poffertje Lucky me. Daarna naar het centrum gelopen en vanuit daar naar ulser museum. Goed ik was dus niet slim geweest, die museum is dus maar een 10min van mijn hostel af ik heb dus dubbel zoveel gelopen dan dat het eigenlijk moest. Ach dan hebben we weer veel beweging gehad en zijn die poffertjes er wel afgelopen. Daarna terug naar de centrum gelopen, voor avondeten te gaan halen, ben je onderweg hoor je allemaal muziek een dan loop je een fanfare tegemoet en even bij café nero te gaan zitten om mijn blog af te schrijven zodat ik hem erop kon zetten. En ook even kijken welke foto’s ik erop ga zetten.

Hoe het maandag gaat en wat ik dan ga doen is voor de volgende keer, sorry voor de lange blog. Ik heb mijn verhalen zo kort, maar duidelijk genoeg gemaakt. Maar ja dat is moeilijk als je zoveel ziet en meemaakt.

Groetjes van deze backpakker
Kim XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 14428

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: