Zieke, birthday en fun. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Zieke, birthday en fun. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Zieke, birthday en fun.

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 September 2017 | Australië, Sydney

De eerste week veel thuis gezeten met E die was de hele week nog ziek. Op donderdag ben ik wel kunnen gaan sporten met een personaltrainer. We waren toen helemaal vergeten een deel van H haar lunch mee te geven, dus eerst dat nog af gaan geven op haar school en daarna eindelijk sporten. Dat weekend was het mijn verjaardag!!!! Jeej ik had er super veel zin in. We zijn de stad in geweest en lekker genoten van de zon. Lekker ergens nog iets gedronken. Jammer genoeg konden de meiden niet maar dat werd de week erop goed gemaakt. Op zondag had de familie een birthdaydiner gegeven. Ik had vrijdag al een bos tulpen voor mijn verjaardag gekregen. Op zaterdag kon e niet zijn mond houden, dus hadden ze toen mijn cadeau al gegeven: the bridge climb. Ik ga dus de harbour bridge beklimmen. Dat was ik ziezo al van plan, maar nu al zeker. En op zondag heb ik nog tekeningen van de kinderen gehad en oorbellen van de familie en de grootouders van de kinderen. Op maandag in de voormiddag op e gepast en nadien even het dorpje in. Toen ik terugkwam had hij heel veel pijn dus moest mijn hostmom nog een keer met hem naar de dokter. En blijkbaar had hij dus een oorinfectie, ocharme de jongen toch. 's avonds was zijn oor gepopt dus had hij er niet meer zo'n last van. Op dinsdag gaan sporten wat altijd fijn is. Op woensdag naar de stad geweest. Einde van de middag was ik mijn kamer en de badkamer aan het opruimen. Ik was met mijn hostmom aan het praten en toen miste ik de laatste tree van de trap. Ik lande op mijn tenen, want ik hoorde ze kraken. Mijn hostmom kwam me meteen helpen en e ook. 1 ding was zeker, ik wist l dat het niet gebroken was en niet zwaar gekneusd. Ik heb de rest van de avond niks mogen doen. Ik heb op de bank gelegen en we hebben een kleine tafel tegen de bank gezet en zo gegeten. Die avond heel lang en vaak een ijszak opgehad. Op donderdag opgestaan met zere voeten natuurlijk, maar opzicht ging het lopen nog wel. E was zo schattig, hij zei: "als je iets te eten wilt hebben dan zeg ik dat tegen mama en als iets te drinken wilt hebben dan haal ik dat". En ik kon hem niet tegenhouden. In de voormiddag op e gelet en nadien veel gerust. 's avonds heb ik al wat kunnen opruimen, maar ik moest nadien wel even rusten omdat het pijn begon te doen. Op vrijdag was het al veel beter. Kon al veel beter lopen dus dat was goed. Het was nog wel opgezwollen dus mijn hostmom wou toch dat ik voor de zekerheid naar een dokter ging en zoals ik al dacht niet gebroken en alleen nog wat dik. Ik moet er nu nog een brace om doen. Zaterdag in de ochtend nog wat gerust en laat op de middag naaf de stad gegaan om Nienke na 3 weken eindelijk weer te zien. Het is dat ik nog niet kon rennen anders was ik naar haar toegerend. Het was super haar weer te zien. Eerst naar de hostel om ons om te kleden en onze spullen te dumpen. Nadien naar pontoon voor pizza en alcohol. Deze avond gingen we onze verjaardag goed vieren. Alexa kwam wat later met een taart aan. In de scary canaryl hadden we met Petra afgesproken. Zij was samen met een meisje die ik kende van skydiven. Tot slot het was een super avond en om middernacht hebben we Nienke kunnen feliciteren, wat super leuk was. In de morgen een lekker ontbijt gegeten en in de namiddag met Alexa en kerry naar manly gegaan. Kerry was wat later. Het was eerlijk weer en we hebben genoten. Oké, ben hier nu al 4maanden (dit geschreven op 3sept), wat ik dus niet kan geloven het gaat veel te snel. Alsjeblief laat iemand de tijd stoppen. Oké, dus hier al 4 maanden en ik kan de sleutel nog steeds niet de goede kant op draaien. Je zou toch denken dat je dat onderhand weet, maar nee dus niet. En dan als je ergens naar de toilet gaat of een kleedkamer ingaat, is het soms nog eens anders. Weet wat je wilt mensen.
Op maandag in de voormiddag op e gepassen. Nadien naar het dorpje omdat ik zo slim was om mijn tandenborstel te vergeten in de hostel. Goed bezig al zeg ik het zelf. Op dinsdag en woensdag de stad in geweest. Op woensdag optijd terug zodat ik op E kon passen terwijl mijn hostmom H van school ging halen. Voor beide kinderen een tosti gemaakt. Ze moesten al optijd weg want H had een mini prep-prom dit is waar ze liedjes zingen, een stukje voorbrengen of muziek spelen. Ik bleef thuis zodat ik mijn hostdad's ouders kon opvangen en het eten kon bestellen, omdat we wisten dat de kinderen honger gingen hebben. De kids waren blij om hun grootouders te zien. Het was heel gezellig. Op donderdag de stad ingegaan en moest pas later terug zijn, maar mijn voeten deden zeer dus optijd naar huis maar wel even mijn voeten laten rusten. Op vrijdag ben ik naar de Amerika teaparty geweest op de school van de kids. Was heel leuk en nadien de stad in, wat rondgelopen en nog maar eens geprobeerd om een jurk te vinden. Nadien even naar huis voor rust en 's avonds met de kerry en Petra naar de film: girls trip, geweldige film een echte aanrader. Ik denk 2/3 van de film gelachen zo goed was het. Op zaterdag met Alexa en kerry een terrasje gedaan wat heerlijk was, 18graden met af en toe wind als dit nog maar het begin van lente is wat is het dan op het einde. Nadat we van kerry afscheid hadden genomen naar kings cross geweest, want Alexa wilde naar cookie dough café. Daarna terug naar town hall waar we met Nienke hadden afgesproken. Naar de pontoon ons vast stekje gegaan voor dinner en drankje. Nadien met de ferry naar circular quay voor een warme chocolademelk. En daarna naar huis. Op zondag was het weer lekker weer dus zijn we naar manly gegaan. En eindelijk waren we weer een keer met z'n alle samen.!!! De hele gang was we samen wat super leuk was. Eten gehaald en opgegeten op het strand, ondertussen heerlijk gezond en al een goed kleurtje opgedaan. En zoals vanouds met z'n alle zitten kibbelen. Gelukkig was onze therapist er weer. Xd Nadien nog iets gedronken en gegeten en daarna een keer optijd naar huis. Het is toch raar dat het hier op 1 september lente is en een week later herfst in Nederland het is zo raar dat het 1 week verschil is.
Jammer genoeg dankzij mijn vader dat ik het weet, dat ik hier nog maar 9weken zit. :( :( En bedankt dus niet.
Dit keer een korte blog, maar dat mag ook wel eens. Over 2 weken begint de vakantie van de kinderen alweer en dan zeiden ze mij iets dat ik veel vrij had. Hier in Australië kunnen ze er ook wel wat van. Voor de kinderen word het na de vakantie alweer de laatste trimester en dan is het voor hun de grote vakantie, dus vanuit mijn opzicht gaat dit nu de paasvakantie zijn.

Tot de volgende keer
Uit het verre Australië
Kim xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 14369

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: