Winter hier, lente voor mij. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Winter hier, lente voor mij. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Winter hier, lente voor mij.

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Juni 2017 | Australië, Sydney

Oké, vorige week is de winter begonnen, maar voor mij is het meer lente. Mijn hostmom vraagt soms of het koud binnen is en als ik niet meteen reageer zegt ze " owja voor jou mss niet." en dan moet ik altijd al lachen omdat het ook zo is en dat ze het al meteen weet. Het is zo raar om de bladeren weer te zien verkleuren en van de bomen af te vallen. Terwijl je thuis nog gezien hebt hoe alles weer groen wordt. Het zal zoiezo wel een raar jaar worden met het weer. ;) Maar het heeft ook wel weer iets. Want bij ons schijnt de zon niet in de winter of toch niet zo vaak dan dat het hier tot nu toe gedaan heeft. En hoewel ik niet zo veel korte broeken meer aan kan gaan doen. Is het niet zo kou als bij ons en dat is ook wel leuk. Ik geniet volop van de zon, het zitten aan het water en luisteren naar alles om je heen. De busrit naar en van de stad. Het rondwandelen of soms ronddwalen door de straten in de stad. Iedere dag ontdek je wel weer nieuwe dingen. Vorige week was ik een winkelcentrum ingegaan om panty's te zoeken. Man dat was een complete ramp, ik dacht dat ik verloren ging lopen. Geef mij dan maar de primark daar kun je je weg tenminste vinden. Gelukkig zijn niet alle winkelcentrums zo. Leuke fact: ik weet nu ook waarom Sydney niet de hoofdstad is. Ze waren vroeger aan het discussiëren of het Sydney of Melbourne zou worden. Daar kwam ruzie van en daarom hebben ze besloten een nieuwe stad te bouwen, die de naam Canberra te geven en dat de hoofdstad van Australië te bestempelen. Ookal is daar niet zoveel te zien en wonen er niet zoveel mensen als in Sydney of Melbourne. Vorige week kreeg ik zoiets liefs te horen van het jongetje. Eerst zei hij " Kim I love you" tegen mij dat was het eerste moment dat mijn hart smelte. Het 2de moment was toen we naar beneden liepen. Hij vroeg "Als Antonia terug komt ga jij dan weg??" ik zei nee ik blijf bij jullie. En hij zei: "Gelukkig want ik hou heel veel van jou." Nou toen was mijn hart helemaal gesmolten. Hij is zo'n schatje, maar ook een deugnietje die in een schattig lichaampje verpakt zit. Je verveelt je geen moment met de kindjes ze vinden altijd wel iets om mee te spelen of te bouwen. De kinderen en ik hebben al 1 ding gemeen. Ze houden van films kijken en ik ook. Ik kan ze over een film vertellen en ze weten al over welke ik het heb of als zij het over een film hebben weet ik het. En ze willen altijd wel nieuwe films zien of over horen. Dat is zo leuk. Mijn hostmom vond het ook heel leuk dat ik zoveel films ken en dat we een goede match of dat vlak zijn. Vorige week zaterdag ben ik samen met Inge en Becky op een vivid cruise geweest. Dit was me wel een ervaring. Het begon met de boot. Je zou denken dat het een wat grotere boot is aangezien er een BBQ aan boord was, maar niet dus, het was in mijn ogen een krakemikkige vissersboot. Dus we gingen er niet met een goed gevoel erop, maar het was toch leuk en gezellig. Het eten was ook goed en je kon het festival goed zien en het is ook weer eens anders dan als je door de stad loopt. We hebben hele gezellige mensen ontmoet, toen de cruise voorbij was zijn we met hun meegelopen want wij wisten de weg niet, dus dat was wel fijn. Toen ik ’s avonds thuiskwam was Antonia er, dus we hebben nog heel lang zitten praten. Zondag hadden we een afscheidsbrunch voor Antonia, nadien zijn we de staf ingegaan. ’s Avonds zijn we met een vriendin van Antonia naar vivid geweest, later is Julia(zij is een vriendin van de familie die ook in het huis woont) er nog bij gekomen. Het was een hele gezellige avond. Doordat ik al wat van vivid had gezien kon ik de andere wat dingen laten zien. Als afsluiter hebben we mistshow geweest. Dit was zoveel beter dan de week ervoor. Maandagmiddag hebben we met de kinderen een gingerbreadhouse gemaakt. DE kinderen vonden het super leuk, samen bouwen ene versieren en af en toe ervan snoepen. Al zeg ik het zelf het was een geslaagde namiddag. Op dinsdag hebben we the opera house tour gedaan. Het was leuk om de geschiedenis van het gebouw te horen en om het vanbinnen te zien. Het was heel mooi, 1 zaal was net een Kathedraal. ’s Avonds afscheid genomen van Antonia, omdat ze de volgende morgen al heel vroeg vertrok naar New – Zeeland. Maar we hebben al afgesproken om een keer samen naar de Efteling te gaan. De afgelopen dagen was het jammer genoeg heel slecht weer. Ik dacht dat het bij ons al hard kon regenen, maar hier in Australië kunnen ze er ook wel wat van. Als het regent regent het ook hard en veel, het water droomde naar beneden in de goot. Op een gegeven moment kon je de stad niet meer zien vanuit het huis. Gelukkig was het vrijdag droog zodat ik de stad in kon. Wat aan de andere kant ook niet goed is, want dan ga je allemaal dingen kopen. Aangezien ze maar sales blijven houden, wanneer houdt het op!!! Anders weet ik niet of ik alles mee terug krijg. (Helemaal niet wanhopig hoor ;).) Zaterdag ben ik eerst gaan lunchen met Alexa en daarna hadden we Whale watching. Er waren ook weer een paar nieuwe au pairs, dus het was leuk om hun te ontmoeten. Nienke was er ook bij die we de vorige keer hebben ontmoet dus was leuk om haar weer te zien. Gelukkig hadden we goed weer, want die morgen had het nog geregend. Het was een bumpy ride, maar het uitzicht was heel mooi. Je moest je wel goed vasthouden aangezien het heel snel, ruig ging en er veel wind stond. We hadden geluk we hebben niet 1 maar 3 walvissen gezien en ook nog een paar dolfijnen. Het was heel leuk om te doen. Na het Whale Watchen zijn we wat gaan drinken met een paar meiden. En wat ga je dan drinken, juist ja cocktails en dan ook maar meteen pizza’s eten. Het was super gezellig, nadien zijn Alexa en ik nog gebleven voor de magigians of the mist en eindelijk het vuurwerk. Het was mooi om te zien en in goed gezelschap is het altijd leuk. Voor aanvang van de show hebben we nog een ijsje op, maar geen gewoon lekijsje. Het was een opgerold ijsje van oreo’s. Het was leuk om het nog een leer te eten, de eerste keer dat ik het op had was op Pinkpop en in het weekend mag het. Nadien zijn we naar circular Quay gegaan en daar nog wat gaan rondlopen. Ik wilde de schommels nog zien nu ook gedaan. Het was wel jammer dat het even geregend had, maar dat hield ons niet tegen om te blijven en van te genieten. Op zondag was het weer wat slechter weer en wat ga je doen als het slecht weer is, inderdaad naar de film. Eerst zijn we een cupcake gaan eten en een warme chocomelk gaan drinken. Ik in ieder geval, Inge een thee. En daarna naar baywatch gaan kijken. Super goeie film, blij dat we hem zijn gaan zien. Na de film zijn we gaan eten in een restaurant. Vanuit daar konden we ook goed de verlichte gebouwen zien. Dus top eten, een top uitzicht en super gezelschap. Wat wil je nog meer. Voor de komende tijd nog genoeg in de planning dus dat is al een super vooruitzicht.

Tot de volgende keer.
Uit het verre Australië
Kim xxxx

  • 12 Juni 2017 - 23:07

    Lenie:

    Hoi Kim

    Wat leuk om je verslagen te lezen je hebt het echt gezellig daar volgens mij. De tijd vliegt zeker. Ga je nog op vakantie of heb je die niet? De omgeving is natuurlijk heel mooi daar. Hier volop zomer en het word spannend ankie is over 10 dagen uitgerekend zo gauw je achternichtje er is laat ik het horen hoor. Robert is nu heel veel weg het is de drukste tijd voor een captain(piloot) nu. Als hij niet thuis is mag ik bij de bevalling zijn. Gaaf he. Maar papa hoort er natuurlijk bij dat is het voornaamste. Nu maid veel plezier daar en geniet van je grote avontuur. Ook de groetjes van Ilona ankie arian en de hele bubs. Doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 14378

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: