Blog 12: fireworks, 4th of July and a lot of swimm - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Blog 12: fireworks, 4th of July and a lot of swimm - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Blog 12: fireworks, 4th of July and a lot of swimm

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Lloyd Harbor

Week 47; het was een rustige week. De grootouders kwamen deze week op bezoek. De kids vonden het super dat ze er waren. Op woensdag waren er in een park bij Terri vuurwerk en ze had kris en mij hiervoor uitgenodigd. Het was super leuk. Kris en ik waren nog grappen aan het maken waarom er nu rood, wit en blauw vuurwerk was. Waarschijnlijk omdat de Nederlandse vrouwen door waren naar de finale van voetbal. Om eerlijk te zijn heb ik niks met voetbal, maar ik had stiekem wel gehoopt dat Nederland tegen amerika in de finale ging spelen. En nu was het ook zo. Vuurwerk was heel leuk en nadien zijn we nog langs macdonals gegaan voor een late avondsnack/diner. Donderdag was het 4th of July en jammer genoeg moest ik werken, dus geen vuurwerk of de hele ervaring. Er was een feestje bij de beachclub dus zijn we daar met z’n alle heen gegaan. Ik ben nu wel een krans en kleine Amerikaanse vlag rijker en ik heb er niks voor moeten betalen. Ik heb met de kids iets eerder naar huis gegaan, de jongste 2 lagen al in bed en toen ik bij de oudste was kwam mijn hd binnen om voor hem voor te lezen. Op vrijdag was ik al optijd klaar dus was ik al naar starbucks gegaan, ik had eindelijk nog eens iets aan mijn boekslinger gedaan. En daar heb ik op Kris gewacht voordat we samen naar spierman gingen. En wat was het een goeie film, op een gegeven moment zagen we Jeroen van koningsbruggen. Spiderman zat samen met hem en 2 andere in de gevangenis in Nederland!! Kris en ik vonden dat super grappig en leuk natuurijk. Toch nog een Nederlander op het grote doek in amerika gezien. Op zondag zijn Nadja, kris en ik naar long beach gegaan. Er was een markt op de boulevard, we zijn daar overgelopen en toen we alles gezien hadden hebben we ergens gegeten. We zijn niet op het strand gegaan aangezien je ervoor moet betalen en het best duur was. Daar nog een paar foto’s gemaakt en daarna ergens anders heengegaan. We hadden gehoopt daar op het strand te kunnen, maar niet dus. Dus zijn we het dorpje ingegaan, daar was speelplek voor kinderen en een watergebied. We zijn daar heengegaan en zijn we voor even kids geweest. Nog even de straat uitgelopen en terug richting de auto gegaan. Nadja wilde er een ijswinkel uitproberen dus zijn we daar heen gegaan. Het was alweer wat later en tegen de tijd dat we terug zouden zijn was het ook weer laat. Kris was in de auto in slaap gevallen, maar nadja en ik hebben heel goei en leuk gesprek gehad. Kris had gevaagd of we bij har thuis konden gaan zwemmen en het mocht dus het idee was om bij haar te gaan zwemmen. Voordat we naar haar gingen zijn we nog wat eten gaan halen. Uiteindelijk zijn we niet meer in het water beland en hebben we gewoon gegeten en gekletst. En we zijn toch nog op een redelijk tijdstip thuis gekomen.

Week 48; deze week was het de eerste week dat ze een volle week kamp hadden aangezien ze vorige week 2 dagen vrij waren. De jongste had zwemles dus ben ik met hem iedere keer naar de beachckub gegaan voor zijn zwemles. Op maandag was het aan het regenen, dus zijn we er alleen voor de zwemles geweest en daarna naar de bieb. Daar hadden we met Kris en haar jongste afgesproken. Het was ook voor K leuk dat ie weer met 1 van zijn vriendjes kon spelen. De rest van de week wilde hij natuurlijk niet uit het water, dus kon ik erin gaan. Ik wilde eigenijk 4keer naar kickboksen, maar uiteindelijk zijn het toch maar 3 keer geweest. Ik vond het wel goed aangezien ik al 4 dagen in het zwembad had gelegen. En het is nu niet dat ze gewoon in het water zitten. Op vrijdag had ik na het kickboksen met Mbali afgesproken. Eerst nog lunch gehaald en daarna naar starbucks gegaan om te kletsen. En ik ben nog een tijdje gebleven om mijn blog bij te werken. Ik moest pas in de avond werken, nadat de kids in bed lagen heb ik nog eens mijn pasta gemaakt die ik altijd tijdens het reizen maakte. Op zaterdag lekker uitgeslapen en rond de middag naar Starbucks gegaan. En ik heb gewoon mijn blog helemaal bijgewerkt, dit was bijna een hele maand die ik een 3uurtjes heb samengevat. Geen idee hoe ik het gedaan heb, maar het is gelukt. Op zondag zou ik een Skype interview hebben in de ochtend, maar ze hadden denk van tijd vergist of waren het vergeten. Ik zou normaal mijn cluster meeting hebben, maar daar kon ik niet heen door de interview. Ik had Dominique gestuurd of ze mee wilde naar de famous food festival. Rond 12uur haar opgehaald en daar heen gegaan. Het was heel warm vandaag maar we hebben het overleefd. Eerst zijn we naar de festival gegaan, daar eerst een crêpe en een aardappel op een stokje op. Voor af te koelen zijn we naar het winkels geweest aangezien de festival bij park is met allemaal outlets winkels is. Daar even rondgelopen en daarna terug naar de festival op nog een wafel met ijs te gaan halen. Het daar opgegeten, nog even naar de winkels om af te koelen voordat we naar de auto gingen. Het was een leuke dag met leuk gezelschap. Haar thuis afgezet en zelf nog even naar starbucks om mijn volgende trip uit te zoeken.

Week 49; Deze week weer veel bij de beachclub geweest. Op woensdag ging mijn hm naar een concert dus mocht ik de kids naar bed brengen. Ik zou normaal met Alaina afspreken die avond, maar tegen de tijd dat we hadden afgesproken kwam de regen met bakken uit de hemel. Op een gegeven moment was er ook donder en bliksem, het was niet normaal. Mijn gsm ging af met de melding dat er later op de avond ook overstromingen konden zijn. Toen ik probeerde een serie te kijken in mijn kamer, was eerst wifi niet mee aan het werken tot het moment was dat wifi het helemaal niet meer deed. Op een gegeven moment begon het licht te knipperen, dit was een paar keer totdat het helemaal was uitgevallen. Door heel het huis was de stroom uitgevallen en eigenlijk zou het niet meer aangaan tot 5uur in de ochtend, maar uiteindelijk was het al rond 10uur die avond dat de stroom het weer deed. De volgende morgen was het nog steeds aan het regenen, dus geen beach club voor vandaag. Maar mijn hm had al geregeld dat we een playdate hadden met nadja en haar hostkids. Wat super leuk was aangezien het ook haar verjaardag was. Ik had de 2 jongste aangezien de middelste vandaag geen kamp had. Toen ik een snack uit de koelkast ging pakken om ze tijdens de rit te geven zag ik de lunchbox van de oudste nog in de koelkast liggen. Dus ik tegen de jongens gezegd dat we nu echt moesten vertrekken omdat we nog een stop moesten maken, maar goed dat de beachclub op de route is naar de playdate. Natuurlijk kwam de regen met bakken uit de hemel toen we auto in moesten. Maar we hebben het gehaald. De playdate was heel gezellig en het was super leuk om met z’n alle samen te lunchen. Die avond waren we uitgenodigd bij Nadja om haar verjaardag te vieren. Het was super gezellig en een late avond en dan te bedenken dat ik volgende ochtend ging kickboksen. Op vrijdag optijd uit bed om te gaan kickboksen, was ik een keer optijd waren ze gesloten omdat de airconditioning het niet deed. Dan maar naar huis, douche en spullen bij elkaar rapen om Kris op te halen en samen bij Starbucks te gaan zitten aangezien we toch veel tijd hadden. Ik heb mijn blog van 2 maanden geleden op fb gezet, mijn foto’s nog eens van mijn gsm gehaald en een back-up gemaakt. Nu kan ik weer foto’s maken met mijn gsm. Ook alles voor mijn trip naar Canada geboekt dat nog geboekt moest worden. Doordat je zo gefocust bezig bent heb je geen idee wat de tijd is en dan zie je dat het al 2uur is, dus was Kris een stuk pizza voor ons allebei gaan halen aangezien het anders te kort was voor het avondeten. We moesten allebei nog wat van target hebben en aangezien we nog genoeg tijd hadden zijn we die kant opgegaan. Kris zag dat de dierenwinkel aan de overkant van target honden hadden, dus zijn we daar even naartoe gegaan. Kris was helemaal in de wolken en ik kreeg haar bijna niet mee. Uiteindelijk heb ik haar mee gekregen naar target. Doordat er nog zoveel tijd was en we wisten dat nadja ook vrij was zijn we even bij haar langs gegaan en na een tijdje zijn we gaan eten. Het was heel gezellig, die avond zouden we ook naar een kermis gaan die ook vuurwerk had. Eerst zou Terri niet meegaan, maar uiteindelijk ging ze wel. Doordat ze maar niet kwam waren we al die kant opgegaan en daar met haar afgesproken. De tijd dat het vuurwerk eigenlijk af ging was er niks te zien. Na een lange tijd op de kermis rondgelopen te hebben hadden we besloten om weg te gaan zonder het vuurwerk te zien. Maar onderweg naar de auto begon het vuurwerk, er een tijdje naar gekeken en toen richting de amc om de lion king te gaan kijken. En wat was het een goeie film. Op zaterdag moest ik in de ochtend werken en in de namiddag zou ik self defense hebben. Ik wist de tijd niet precies dus had ik naar bobby gestuurd, maar die liet me weten dat self defense niet meer doorging omdat de airco het niet deed. Dus ik naar Kris en Terri dat ik toch eerder kon afspreken. Toen ik klaar was met werken kreeg een smsje met de mededeling dat self defense toch weer doorging. Dus ik naar Kris en terri gestuurd dat ik toch self defense had en ik zou sturen als ik klaar was. Het was een super interessante en leerzame les om te hebben, jammer genoeg dat ze er een regelmatige les van gaan maken waneer ik weg ga. Ik naar Nadja geappt dat ik klaar was en ik die kant op kwam. Zij waren bij een klein strandje, dus ik ze daar opgehaald en naar nadja gegaan om me op te kleden. Daarna zijn we met z’n 3en een ijsje gaan eten. Kris moest die avond nog werken, ze heeft nadja en mij terug bij nadja afgezet. Nadja en ik hebben denk nog bijna 3uur zitten praten. Toen ben ik ook doorgegaan, even snel langs thuis gegaan om iets op te halen en daarna naar amc voor een film. Hij was goed maar nu ook weer niet de beste die ik gezien heb. Toen ik buiten was zag ik dat ik een smsje had van mijn hm met de mededeling dat we geen water hadden, omdat er een pijp was gebroken in de kelder en die stond nu helemaal vol met water.

Week 50; deze week was het een korte week. Ik moest maar van maandag tot vrijdag werken aangezien ik dat weekend naar Canada vertrok. Gelukkig hadden we op maandag weer water, geen drinkwater maar we konden ons wel douche. Het was pas op woensdag dat we weer kraanwater hadden. Deze week had ik een speciale dag met de middelste. Hij wilde al een keer heel graag naar een arcadehall, dus mijn dat was mijn verassing voorheen en hij wilde mij trakteren op een ijsje. Hoe lief is dat. Het was super leuk, op de terugweg nog snel langs de bieb voor een paar boeken op te halen. En daarna naar huis, zodat hij nog kon rusten voordat hij een vriendje over had voor een playdat. Op vrijdag was ik al eerder klaar, maar in plaats van mijn koffer in te pakken had ik met kris, Nancy en Terri afgesproken. Ik had het gevoel dat ik Nancy al in geen tijden had gezien, wat ook wel bleek toen we begonnen te praten en we allebei veel te vertellen hadden. We hadden bij starbucks afgesproken, ik had kris opgehaald en aangezien Nancy en ik allebei bij stop&shop hadden geparkeerd zijn we allemaal samen naar starbucks gegaan. We moesten allemaal nog eten, ik had niet zo’n honger, plus ik ben op een low budget. Nadien nog een ijsje gaan eten en daarna richting stop&shop. Terri en Kris moesten er nog binnen zijn en we hadden eigenlijk al afscheid genomen toen Nancy zei dat ze er ook binnen moest zijn dus zijn we er met z’n alle er binnen geweest. Daarna afscheid genomen en dan moeten ze het 2 weekenden zonder mij uithouden. Als dat maar goed komt. Ik had pas een latere vlucht op zaterdag dus heb ik mijn koffer ingepakt en nog snel mijn nagels gelakt. Ik had gelukt Mbali kon me naar het treinstation brengen, dus dat scheelt alweer wat geld. Ik moest namelijk een specifieke trein hebben zodat ik met de bus naar het vliegveld kon. Er gaan speciale bussen en normaal kost het geld, maar ik had geluk het koste dit keer helemaal niks. Het ging allemaal heel vlot om daar naartoe te gaan, dat was fijn na een week waar ik het gevoel had dat alles tegen zat. Ingecheckt op het vliegveld, ik had tijd dus ben ik niet meteen door gegaan. Ik had geen stoelnummer, bleek het dat ik bij een uitgang zat. De vlucht ging heel vlot, we kregen een versnapering en voor de 1ste keer in 11 maanden had ik nog een een speculaasje. Het was best gemakkelijk om vanuit het vliegveld naar het centrum te gaan. Er was een trein die je tot het einde neemt en je was in het centum. Ik had geluk dat mijn hostel niet ver van de treinstation aflag aangezien het natuurlijk was begonnen met regenen. Het was maar een 10min wandelen en ik was bij de hostel. Doordat ik in Australië member ben geworden van the yha, kreeg ik korting bij de hostel aangezien die bij die groep behoort. Altijd leuk om minder te moeten betalen. Toen alles geregeld was kon ik naar mijn kamer, droge kleren aandoen en in bed kruipen. Op zondag toch nog op een redelijke tijd uit bed. Ontbijt was inbegrepen, normaal is het een buffet van 7-10, maar hier was het van 7-12uur en je kon kiezen uit wat meer luxurieus eten. Toen ik na het ontbijt terug naar boven ging en mijn spullen ging halen om Toronto te gaan verkennen. Ik stond samen met een ander meisje bij de lift, zij had een koffer dus liet ik haar als eerste in. Doordat de mensen voor ons op knopjes hadden gedrukt gingen we eerst helemaal naar boven en toen pas naar beneden. Maar het goede daaraan was dat we aan de praat geraakte en we erachter kwamen dat we tot dezelfde tijd bleven. Uiteindelijk zijn we samen aan de dag begonnen. Ik vertelde haar over de free walking tour die ik later ging doen en zij wilde die ook mee gaan doen. We hadden niet veel tijd en ik wilde nog iets te eten halen voordat we naar de tour gingen. We waren al halverwege voordat we elkaar onze namen vertelde, nu wist ik tenminste dat ik met Lisa uit Denmark op stap ging. We waren te vroeg bij de ontmoetingspunt, maar na een tijdje zagen we waar we ons moesten aanmelden. Toen we vertelde waar we vandaag kwamen en we weer met elkaar aan het praten waren tikte de persoon naast mij me op mijn arm en vertelde me dat de vrouw naast haar ook van Nederland was. Zij vertelde dit in het Nederlands maar met een zwaar engels accent. Het was even omschakelen om weer in het Nederlands te praten. Ze was al een oudere vrouw maar je kon goed met haar praten. Ze was er om haar nicht op te zoeken, zij was de vrouw die me aantikte. Toen ook nog met die mevrouw gesproken aangezien haar nichtje ook naar canada ging komen en ergens wilde logeren waar het goedkoop was en waar je makkelijk mensen ontmoet. Toen ze hoorde dat ik een au pair was vroeg ze ook de organisatie daarvan. De tour was leuk, nadien hebben we met de Toronto sign foto’s gemaakt en daarna gelunched. Zij wilde naar een 2de hands winkel en ik hd mijn 2de free walking tour van die dag. Bleek het dat we dezelfde kant op moesten en aangezien ik toch tijd had ben ik met haar meegegaan. Ik had geluk ik heb mezelf een nieuwe zonnebril gevonden en die was maar 2 euro omgerekend. Goede vondst al zeg ik het zelf. Daarna zijn we even bij starbucks gaan zitten om te praten. Toen ik bijna weg moest begon het natuurlijk te regenen, gelukkig had ik mijn regenjas bij. Dit keer was een graffiti tour, gelukkig was het al gestopt met regenen toen ik bij de gids aankwam. Na weer een 1,5uur tour heb ik mezelf op een ijsje getrakteerd en daarna terug naar de hostel gegaan. Tijdens het wandelen kwam ik de perfecte graffiti tegen als zeg ik het zelf. Aangekomen in de hostel Lisa geappt om samen eten te gaan halen. Samen zijn we eten gaan halen en snacks aangezien er een film was die avond. Eerst samen gegeten, daarna ben ik gaan douche, we hadden iets eerder afgesproken op het terras zodat we nog wat konden praten. Rond 9uur begon de film topgun, iets ervoor begonnen we ons goed te zetten en al zeg ik het zelf we hadden een goeie plek uitgekozen. Lisa was met een meisje aan het praten die op dit moment in Nederland aan het studeren was, dus met haar even gesproken voordat de film begon. Ook begonnen we met een engelse te praten. Het was best gezellig om zo een film te kijken. Uiteindelijk toen de film voorbij was was het best laat dus zijn we rechtstreeks naar de kamers gegaan.

Groetjes uit America,
Tot de volgende,
Kim Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 14364

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: