Blog 10; Family visit, sunny days and 9Months!!!!! - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Blog 10; Family visit, sunny days and 9Months!!!!! - Reisverslag uit Lloyd Harbor, Verenigde Staten van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Blog 10; Family visit, sunny days and 9Months!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Juni 2019 | Verenigde Staten, Lloyd Harbor

hoi iedereen,

week 39; maandag was een lange dag, en natuurlijk was het nu wel goei weer. Waarom kon dat op zondag niet zijn. Dus met de jongste naar het park, Mbali zou daar ook naartoe komen. Dus even samen rondgelopen. Op woensdag nog snel voordat ik naar kickboksen ging met Kris naar target. Vandaag nog eens een dubbele kickboksles genomen. Op vrijdag had ik een lange dag werken, in de dag al een appje gehad van mijn familie dat ze aangekomen waren in new York en bij hun airb&b. In de avond ben ik naar mijn ouders gegaan, het was nog eenheli trip, maar ik ben er geraakt. Ik had gestuurd dat ik eraan kwam, zodat ze buiten konden gaan staan. En toen was ik ze nog bijna voorbij gelopen. Ze waren blij om te zien, mama moest bijna huilen. Waar ze zaten was best wel klein, maar als je daar alleen moet zijn voor te slapen is dat goed genoeg. Ik was nog maar net binnen toen mijn moeder zei dat ik afgevallen was. Ikzelf zie dat niet, maar hun hadden me al bijna 9maanden niet gezien dus die zien het verschil wel, dus daar was ik wel blij mee. Dan betekent dat ik niet voor niks naar kickboksen ga. Toen ik zat nog een paar kaarten en tekeningen kregen van thuis. Zo lief van iedereen. Nog een broodje knakworst op aangezien ik nog niks gegeten had. Hun waren moe, maar ik nog niet dus heb ik nog een show gekeken en daarna toch maar gaan slapen. Op zaterdag hadden we geluk want het was super weer. Ik had al spijt dat ik mijn jas had meegenomen. Naar de metro gelopen en vanuit daar naar onze eerste stop. Ik had een hele planning van het weekend gemaakt en het eerste dat op het programma stond was Dumbo en Brooklyn bridge. Daar bij de Manhatten bridge een foto gemaakt, dit is best een iconische plek, vooral omdat het in series wordt gebruikt. Dit was dan ook een plek voor mijn zusje aangezien die gossip girls keek en dit een setlocatie was. Daar even rondgelopen en aan de waterkant wat foto’s gemaakt en om de skyline van New York te zien. Vanuit daar naar de Brooklyn bridge gelopen en de brug helemaal overgelopen naar de nader kant. Het was heel druk aangezien er een loop voor een goede doel was. Even iets te drinken gehaald aan de andere kant. Daarna naar little Italy en chinatown, gewoon dat ze kunnen zeggen dat ze er zijn geweest aangezien dat er niet echt veel te zien is. Vanuit daar de metro genomen om vanuit daar veel te gaan lopen. Het was maar een korte afstand tot onze eerste stop, dit waren de mets steps. Metropolitan museum of arts, ook speciaal voor Kelly. Maar het was ook dicht bij central park dus het was een win win. Daarna natuurlijk door de park gaan lopen en gaan zoeken naar een lunchspot. Het was super warm, dus toen we eindelijk gingen eten mijn shirt gewisseld want ik kon het niet meer hebben. Na het lunchen zijn we door the Bethesda terrace gewandeld naar het einde van de park. Hier hebben we het langst gelopen aangezien het een groot park is en er toch best een aantal dingen te zien zijn. Tegenover het park was the plulitzer fountain, natuurlijk ook voor Kelly. Maar het hotel tegenover de fontein was een bekend hotel. Dit is het plaza hotel bekend van home alone 2 movie. Aangezien we nog tijd hadden zijn we voor papa langs de dunste skyscraper gegaan en ik kon onderweg naar de rocks nog een juice bij joe&thejuice halen. Ik had ergens over een tunnel waterval gelezen, er helemaal naartoe gelopen en natuurlijk kun je er nu niet doorlopen. Dan maar door gelopen naar de rocks, we hadden nog tijd dus zijn we nog even langs the st. Patricks cathedral gegaan. En vanuit een ander straatje terug zodat je ook een goed beeld hebt op de Rockefeller centre. Optijd terug, doordat we te vroeg waren moesten we nog wachten. Niet heel lang want 1 van de bewakers vroeg of we daar naar binnen gingen, ik zo van ja maar we zijn te vroeg. Hij zo laat de tickets zien, ik ze laten zien en we mochten al naar binnen. Wij met de lift naar boven onderweg krijg je allemaal verhalen te zien. Voordat we naar buiten gingen kreeg je nog een film te zien over the Rockefeller. Daarna kon je naar buiten of nog 1 verdieping hoger. Eerst dat gedaan en daar foto’s gemaakt. Nadien naar beneden en daar nog foto’s gemaakt. Na een tijdje terug naar beneden en vanuit daar naar Madison square. Daar even gaan zitten en uitgezocht waar we wilde gaan eten. Eerst nog even rondgelopen en laten zien waar ik tijdens mijn oriëntatie had geslapen. Terug gelopen en bij het hardrock cafe gegeten. Het was best laat dus zijn we na het eten terug naar de b&b gegaan. 
Op zondag was het al vroeg vertrekken. Jammer genoeg hadden we vandaag regen, maar toch gaat de dag door. Om 9uur konden we de statue of liberty in, het was iets later maar dat maakte niet echt uit. Jammer genoeg was het slecht weer anders had je een geweldig uitzicht en zou je er langer rondlopen. Na de statue of liberty naar ellis eiland. Dit is waar de mensen vroeger heen moesten voor te kunnen emigreren naar Amerika, nu is een museum. Het was best wel interessant om te zien. Gelukkig waren we wel weer opgedroogd tegen de tijd dat we weer verder gingen. Het was al best laat, we hebben er best lang rondgelopen. Nadat we met de boot terug waren en ervan af waren zijn we ergens gaan eten. Vanuit daar naar de 9/11 memorial, jammer genoeg was het weer aan het regenen. Ik heb ze ook de oculus laten zien en vanuit daar hebben we de metro gepakt naar Chelsea’s market genomen aangezien dat een indoor market was en dat dat best welkom was met de regen. Daar even rondgelopen, naast de markt was een starbucks maar hij was anders dan de andere. Je kon zien hoe de bonen worden bereid en die worden dan door buizen naar de verschillende bars doorgegeven. Dat was best wel interessant om te zien. Vanuit daar naar de metro en die naar grand central genomen. Daar zijn Kelly en papa wat foto’s gaan maken en het leek wel of ze eeuwen weg bleven. Toen ze eindelijk terug waren nog even naar de food court beneden, maar ze hadden nog geen honger dus hebben we de metro terug naar onze airb&b genomen. Daar even gebeld in verband met de simkaart van mijn ouders en daarna wat gaan eten.

Week 40; Het was een rare week. Op maandag ben ik pas terug naar huis gegaan aangezien ik pas later moest beginnen. De zus en tante van mijn hostvader waren er dus het was nog drukker dan anders in de huis aangezien de zus ook een hond heeft. De rest van de week waren de uren normaal. Donderdag is de zus en tante weggegaan, maar kwam er in de avond weer bezoek van vrienden die het weekend bleven bij ons. Ik was eigenlijk van plan om een dubbele kickboksles te volgen, maar ik had allemaal steken in mijn buik en dan is het verstandig om ermee te stoppen en optijd naar “bed” te gaan. Ja dat is dus niet gebeurd, ik was begonnen mijn kamer op te ruimen, daarna te voice gaan kijken en ondertussen aan mijn slinger van boeken te werken. Uiteindelijk was het nog middernacht dat ik eindelijk was gaan slapen. Maar het gaf me wel een goed gevoel dat mijn kamer opgeruimd was. Op vrijdag zijn mijn ouders en zus deze kant opgekomen. Ik ben ze bij de treinstation gaan ophalen en heb ik ze meegenomen naar huntington. Ze hadden nog niet gegeten dus zijn we snel even iets gaan halen in de winkel aangezien het toch bijna lunchtijd was. Nog even iets gedronken bij starbucks en daarna nog wat rondgelopen. Rond 1uur zijn we bij toast&co iets gaan eten. Voor mij was het gemakkelijk aangezien ik de plek al kende, voor de rest was het iets moeilijker. We waren eerst buiten gaan zitten, maar het begon iets meer te waaien dus zijn we binnen gaan zitten. Toen we onze eten bestelde en ze bij mijn vader kwamen en vroegen of ie toast bij zijn eieren wilde, zei mijn vader natuurlijk ja. Dus hij vraagt wat voor soort brood en toen ging het in mijn vaders hoofd van error error. Ik moest natuurlijk heel hard lachen, want ik kon het wel verstaan. Dus ik begin het in het Nederlands aan mijn vader te vragen en toen vroeg de ober van waar we waren. En vanaf toen vroeg ie alles aan mij aangezien ik het wel allemaal verstond. Toen we klaar waren ze de check gaven wilde mijn moeder haar tas al naar boven halen. Toen moesten Kelly en ik ingrijpen aangezien het de zondag nadien moederdag was en we nooit weten wat te geven hadden we besloten om ze op een lunch te trakteren voor moederdag en vaderdag. Mama was er eigenlijk niet mee eens, maar ik had mijn kaart er al ingestoken dus het was al te laat. Toen we weg gingen vroeg de ober in het engels aan mij wat thank you in het Nederlands was, zodat ie het tegen mijn ouders kon zeggen. Dus dat was wel grappig en aardig. Ik denk dat als ik de eerstvolgende keer daar binnenkom hij me nog wel zal kennen. Mee dat we buiten kwamen zagen we dat het geregend had. We zijn naar heckscher park gegaan aangezien dat ik daar ook veel kom en zo konden we onze eten er ook aflopen. Natuurlijk zijn we daar aan het wandelen en begint het weer te regenen, dus snel naar de auto gelopen. Zitten we in de auto is het natuurlijk niet meer aan het regenen of stopte het in iedergeval. Ik was toch al van plan om naar de plek waar ik kickboks te gaan dus daar waren we heen gegaan zodat ze weten waar ik heen ga. We zijn ook even in het dorpje gegaan voor te zien of ze iets leuks hadden voor de familie, niet echt iets gevonden dus zijn we terug gereden. We zijn in cold spring harbour gestopt aangezien we allemaal naar de toilet moesten. En ik wilde ze ook de bibliotheek laten zien aangezien dat toch wel en mooi gebouw is. Ik wist nog dat de hostfam er een waterfles had laten staan dus ben ik die gaan halen en meteen boven naar de toilet. Nadien zijn we de straat doorgelopen aangezien er niet veel shops zijn, maar wel een leuke plek is. Langs de waterkant zijn we terug naar de auto gelopen. Ondertussen had ik nog een berichtje van mijn houtmoeder gehad die me vertelde dat hun al terug naar huis waren. Dus zijn we nog iets gaan halen voor mijn houtfamilie en naar het huis gereden. Nu hebben mijn ouders en zusje een beter beeld van waar ik woon. Ik heb ze eerst de tuin laten zien en daarna zijn we naar binnen gegaan. Mee dat we binnen kwamen stond de jongste daar aangezien dat ook de speelruimte van de kids is. Hij was wel een beetje verlegen, maar ik kon ook zien dat ie moe was. Ik had hem opgepakt zodat ik hem een knuffel kon geven. Mee dat ik mijn spullen in mijn kamer zet komt mijn hostmom onze kant op. Zij had ze mee naar de keuken genomen en onderweg kwamen ze mijn hostdad ook tegen. In de keuken de vrienden voorgesteld. De 2 oudste jongens waren even aan het relaxen. Het was een leuke avond, voor hun was het soms wel moeilijk om alles te volgen. Maar ze waren blij dat ze konden zien waar ik woon en bij wie ik woon. Iets voor 8 zijn we richting het station gegaan, onderweg nog gestopt om een foto van de zonsondergang te maken en nog een gezinsfoto te maken. En ze daarna naar het station gebracht. Het was moeilijk voor mijn moeder om afscheid te nemen, voor de andere ook maar die waren niet aan het huilen zoals mijn moeder. Dit keer kon ik van hun een foto maken dat ze weggingen. Nadat hun op de trein zatten, naar huis gegaan om me om te kleden. Ik had met Terri afgesproken om naar de film te gaan. Aangezien ik nog tijd had heb ik mijn kleren maar meteen opgevouwen zodat ik die avond tenminste in mijn bed kon. Eerst eerder vertrokken zodat ik nog een snack kon halen voor in de film en daarna bij de ingang op Terri gewacht. Voordat we naar de film gingen zijn we nog een ijsje gaan halen en die hebben we meegesmokkeld in de film. Ik had van de vorige keer nog mijn slushie beker en die had ik meegenomen. Ik ben dus eerst mijn tas en de rest van mijn spullen af gaan zetten en daarna mijn beker weer gaan vullen. En ze hebben er gewoon niks van gezegd!!! Dus een gratis drankje, dat lukt in België of Nederland niet hoor. We waren naar a dog’s journey gegaan en wat was het een mooie film. Even mooi als de eerste en natuurlijk heb ik weer moeten huilen, maar het was de moeite waard. Op zaterdag had ik met kris in de morgen afgesproken om een Starbucksje te doen en misschien ook wel goed om niet de hele dag in bed te liggen. Nadat ik haar bij het station had afgezet ben ik terug naar Starbucks gegaan om mijn blog bij te werken. Aangezien ik toch pas om half 1 moest beginnen met werken had ik daar nog wel tijd voor. Het was een lang dag, maar we hebben het overleefd. In de avond nog naar the hustle geweest.

Week 41; Het was een rustige week. Op vrijdag met de meiden eindelijk naar Aladdin gegaan. Hij was eindelijk uit, sorry voor de andere mensen die in de zaal zatten en die naar het gezang van Kris en mij moesten luisten. Wij hebben letterlijk met elk lied mee zitten zingen. Hij was super goed en zeker waard om nog een keer te zien. Op zaterdag met kris en manuela afgesproken om naar een park te gaan en daar te picknicken. We wilde naar een park, maar daarvoor moest je betalen om er binnen te kunnen. Dit is nu overal en het is super vervelend. Uiteindelijk zijn we naar het einde van mijn straat gegaan. Daar is een klein grasveldje met picknicktafels. Kris en ik hadden eten gehaald en hebben dat daar om gegeten. Uiteindelijk zijn manuela en Silvana daar ook naartoe gekomen. Alle 3 zijn we au pairs en allemaal van een andere organisatie, 1 ding gemeen en dat ben ik. Kris moest later die middag nog werken, dus ben ik haar gaan afzetten. De nadere 2 wilde naar het strand. Ik wilde daar ook naartoe, maar daar moet je een sticker voor hebben en dat koste weer geld. Dus ben ik mijn laptop gaan halen en even naar starbucks gegaan. Later ben ik in de avond naar de film pikiachu gegaan aangezien iedereen moest werken en ik vrij was en geen zin had om thuis te blijven. Op zondag optijd vertrokken om naar jones beach te gaan. Eerst kris, terri en mareze opgehaald. De rit ging smooth tot we bij het strand aankwamen. We hadden niet gekeken of er iets te doen was, maar blijkbaar was er een luchtshow. We hebben denk 1 uur in de file gestaan voordat we de auto konden parkeren. Iedereen wilde vooraan op het strand liggen, waardoor het daar druk was. Dus zijn wij verder gegaan en hebben we een goei plekje dicht bij het water maar ook niet te dicht gevonden. Er een paar uurtjes gebleven voordat we terug gingen voor iets te eten. We dachten dat we genoeg tijd zouden hebben, maar dat was blijkbaar niet. We moesten meteen onze eten laten inpakken aangezien ik de meiden nog thuis moest afzetten voordat ik moest werken. Mijn hp hadden iets bij de beachclub dus kon ik de jongens in bed leggen.

Week 42; Deze week waren ze op maandag nog vrij aangezien het memorial day was. Ik moest wel werken, maar niet zo heel vroeg. Mijn hostouders hadden een tennis toernooi bij de beachclub, dus had ik de kinderen om ze klaar te maken om die kant heen te gaan. Daar hebben ze lekker kunnen spelen, daar lunch gegeten en nadien ben ik met de jongste terug naar huis gegaan zodat hij zijn middagdutje kon doen. Natuurlijk toen ik hem ging halen had mijn hm gebeld met de zeggen dat we die kant om konden komen als hij wakker was. Dus weer in de auto en die kant opgereden. Ik was eigenlijk klaar, maar had geen auto om weg te gaan. Ik ben samen met mijn hm en de kids naar huis gegaan en mijn hd is eten gaan halen. Thuis gegeten en daarna was ik klaar. Omdat het zo’n warme dag was had ik zin in een ijsje, toevallig stuurde Nadja of ik iets wilde doen dus had ik haar van mijn plan verteld en ze wilde dat ook doen. Zij is mij iets later opkomen halen en zijn we frozen yoghurt gaan halen en die in heckscher park op gaan eten. Daar nog een tijdje rondgewandeld, terug door huntington gelopen en heb ik nog een starbucks meegenomen en zo terug naar de auto en heeft ze me weer terug thuis afgezet. De rest van de week was zoals gewoonlijk. Op vrijdag was het de kids in de bed leggen met mijn hd aangezien mijn hm ergens heen moest. Toen de kids in bed lagen hebben we eten besteld en is mijn hd dat gaan ophalen, aangezien dat nog genoeg tijd was voordat ik naar de film ging met Terri. We hadden nog wel moeite met een film te vinden aangezien het zo is of zij heeft ze gezien of ik of ze draaien niet meer. Dus hebben we Aladdin weer gezien en weer met alle liedjes meegezongen. Op zondag had ik mijn vrije dag we hadden gister al besloten dat we naar roosefield shoppingmall en naar de film Rocketman gingen, dit keer had ik geluk en moest ik niet rijden. We hadden rond lunchtijd afgsproken zodat we daar konden eten. Doordat sommige niet wisten wat ze wilde was het al tijd om naar de film te gaan tegen de tijd dat we klaar waren met eten. Daar nog wat te snacken gehaald en daarna naar de film. Het was een heel aangrijpende mooi film en zeker een aanrader. Nadien nog even in de mall rondgelopen. Mali wilde naar huis dus heeft ze kris en mij bij mij thuis afgezet en zijn wij nog even eten gaan halen en daarna bij kris een film gaan kijken.

Groetjes uit America,
Tot de volgende.
Kim Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 14361

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: