East Europe deel 1 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu East Europe deel 1 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

East Europe deel 1

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Juni 2018 | Hongarije, Boedapest

Hoi iedereen

Dinsdag 29 mei: Vandaag ga ik de Free walking tour doen. Het gemakkelijke was dat je vanuit de hostel opgehaald werd en dan naar de gids gebracht werd. Onderweg zijn we nog langs een andere hostel gegaan, daar ben ik met iemand uit Florida aan de praat geraakt. Bij de gids hadden we nog even tijd, op een gegeven moment mengde er nog 3 mensen uit New York mee. De tour was heel leervol, vol met leuke en interessante weetjes. Nadien ben ik samen met Sunny rond gaan lopen, we zijn eerst terug naar de rivier gegaan om een mooie foto van het kasteel te maken. Nadien zijn we naar de Charles bridge gegaan, daar hebben even gezeten en toen zijn we op zoek gegaan naar eten. In Praag zijn er niet zoveel take-away kraampjes, dus zijn we naar het shoppingcenter gegaan. Daar is een food court dus konden we kiezen wat we gingen eten. Daarna zijn we naar een beergarden gegaan, dat natuurlijk boven op een berg moet zijn. Maar het was het uitzicht waard. Daar heb ik nog 2 Amerikaanse ontmoet, het was super gezellig. Na een tijdje zijn we langs het water terug naar de centrum gegaan om iets te gaan eten. We zijn uiteindelijk weer naar het shoppingcenter gegaan omdat er voor iedereen keuze is. Ik heb toen alleen een ijsje op. Nadien zijn we hun hostel gegaan. Daar hebben we nog 2 Chinese meiden ontmoet en uiteindelijk zijn we in de hostel gebleven en hebben we een drankspelletje gedaan. Ik heb meegedaan, maar dan met water. Het was super gezellig, achteraf hebben we beneden in de lounge nog even zitten praten en tegen 3uur ben ik naar mijn hostel gegaan. Ik had wel gevraagd of iemand mee ging, want je weet nooit.



Woensdag 30 mei: Omdat ik pas na 3uur terug was, heb ik vandaag een rustig dagje. Op mijn gemak wakker geworden en klaargemaakt. Daarna heb ik ontbeten en tegen 12uur ben ik de stad in gegaan. Op de plaza was een groep dansers aan het dansen, daar even naar gekeken. En dan over de Charles bridge naar het kasteel. Ik zeg het je met deze hitte naar de top van de berg lopen is geen pretje. Uiteindelijk toch boven geraakt, het uitzicht was heel mooi, je had een mooie skyline over Praag. De hele kasteel rondgelopen, op een gegeven moment op een bank gaan liggen en genieten van de uitzicht. Er stond vandaag gelukkig niet zo veel zon, maar warm was het nog steeds. Heel even mijn ogen dicht gedaan, maar uiteindelijk toch maar weer rechtop gaan zitten anders zou ik er in slaap zijn gevallen. Nog even wat gelezen en daarna op mijn gemak naar beneden gelopen. Ondertussen allerlei souvenirs winkeltjes ingelopen, het zo grappig om te zien dat soms in iedere winkel de prijs anders is. Terug op de plaza aangekomen, was er een muziek/orkestgroep aan het spelen. denk dat ik er toch nog 1uur heb gezeten, niet alleen om van de muziek te genieten, maar ook voor de sfeer. Daarna terug naar de hostel gelopen, man Praag is op sommige momenten echt net een doolhof. Ben ik nog niet zo lang teug in de hostel begint het te regenen. Eerst gaan eten en daarna gaan douche. Na een tijdje kwam er een nieuwe kamergenoot in de kamer, van Hamburg daarmee aan de praat geraakt. Toen hij weg was kwam er een meisje binnen en daarmee aan de praat geraakt, toen kwam haar nichtje binnen en met ze allebei gesproken en uiteindelijk nog met de jongen gesproken. het zo leuk om met mensen te praten die hetzelfde doen als jezelf.



Donderdag 31 mei: Wel optijd wakker geworden, maar alles lekker op mijn gemak gedaan. Tijdens het ontbijt nog met de 2 meiden gesproken en achteraf nog met de jongen. Na het ontbijt ben ik richting de stad gegaan, vandaag langs de rivier gaan wandelen richting een kerk. Uiteindelijk aangekomen in de richting van de kerk, alleen moest ik een berg op en met deze hitte is dat niet mijn leukste bezigheid. De tocht was toch 1uur lopen, even daar rondgelopen en daarna terug gegaan. Ondertussen nog in een parkje gaan zitten om mijn lunch op te eten en even mijn enkel de rust te geven. Ik wilde naar een andere park, maar daarvoor moest ik dezelfde berg op als die naar de beergarden en ik denk niet dat mijn knieën en enkel daar zo blij mee zouden zijn. Dus maar mijn tablet in de hostel gaan halen, naar de shoppingcenter gegaan, water gehaald en daarna bij Starbucks gaan zitten om mijn blog bij te schrijven. Niet helemaal kunnen bijschrijven, want hij was blijkbaar niet helemaal opgeladen. Toen mijn tablet uitgevallen was maar verder op mijn gsm gegaan. Een uitzoeken hoeveel alles kost van hostels tot bussen. Kijken hoelang ik nog kan gaan, willen is natuurlijk altijd een andere vraag. Nadat mijn gsm ook op het randje was, alles opgeruimd, een beetje gaan rondlopen en daarna terug in de richting van mijn hostel gegaan. Daar onder het eten maken mijn blog verder afgemaakt. Uiteindelijk met iemand van Aus aan de praat geraakt dus nog niet afgekregen. Ook nog met 2meiden van canada gesproken en na een tijdje terug naar de kamer gegaan. Op mijn kamer Johannes de jongen van Hamburg gesproken. nog even wat gekeken. Oké jongens kunnen echt vies zijn, er was er 1 die de hele tijd, maar dan bedoel ik ook de hele tijd boeren aan het laten was en dan ook niet van die zachte nee het waren ook nog eens harde. Tegen 1uur gaan slapen, voordat ik ging slapen Alexa nog gefeliciteerd.



Vrijdag 1juni; Word je wakker met een Messenger van Alexa omdat ik nog foto’s had die ze nog niet gezien had. Me op mijn gemak klaargemaakt en daarna mijn tassen in gaan pakken. Rustig gaan ontbijten, nog even met Johannes gesproken en afscheid genomen. Uit gecheckt en mijn tassen in de Luggage room gezet en alleen mijn portemonnee en gsm meegenomen om nog een souvenir te gaan kopen. Uiteindelijk in het laatste winkel dat ik inga hebben ze hem voor een redelijke prijs en een leuke. Daarna terug naar de hostel, ik had genoeg tijd ingepland om alles nog te doen. Kom ik bij mijn tassen kom ik erachter dat ik mijn jas nog in de kamer heb liggen. Mijn jas gepakt, tassen gepakt en richting de bus gaan lopen. Daar aan de praat geraakt met een meisje. In de bus was ik maar heel even van plan om mijn ogen dicht te doen, dit werd uiteindelijk 2uur. Ik had een goede dag uitgekozen om te gaan reizen aangezien het super hard aan het regenen is en met wat bliksem ertussendoor. Goed moment om in een bus te zitten en niet buiten te lopen. Het weer was afwisselend en wist niet wat ie wilde, maar natuurlijk op het moment dat je uit de bus moet en naar je hostel moet lopen begint het keihard te regenen. Ik had het gevoel dat ik bij mijn hostel aankwam als een verzopen kat. Ingecheckt, spullen gedumpt, bed op gemaakt en daarna gaan eten. Na het eten aan de praat geraakt met 3 jongens en nadien gaan douche en daarna naar bed.



Zaterdag 2juni: bij het ontbijt gesproken met 1 van de jongens van de vorige avond en nog met 2 mensen uit Engeland. Vandaag een free walking tour, ik wilde eigenlijk degene van de old Town maar het was die van de jewisch quarter geworden. Wat uiteindelijk heel interessant was, met een leuk weetje dat schindler’s list hier opgenomen was. Ik moet nu de film dus opnieuw gaan bekijken om te zien welke stukken waar opgenomen waren. Na de tour was ik onderweg terug naar de market plaza voor de old Town tour, toen ik Jonna van de jewisch tour tegen kwam. Samen hebben we een ijsje gegeten die maar 0,90 cent koste, daar kan ik niet om sukkelen. Nadien ging zij een baguette eten, uiteindelijk heeft ze hem nog met mij gedeeld omdat te veel is. Onderweg nog water gekocht en gelukkig konden we nog naar de toilet voordat de tour begon. Onderweg begon het wel te regen dus even geschuild en toen het minder werd zijn we verder gegaan. Het was een lange dag met het wandelen, maar we hebben het overleefd. Het waren 2 interessante tours en heb een paar leuke mensen ontmoet. na de tour zijn Jonna, Kim(berly) en ik eerst the cathedral ingegaan, onderweg naar de grot van de draak kwamen we Javier tegen die is uiteindelijk met ons mee de grot in gegaan. Uitgekomen bij de grot waren er een paar kraampjes en hebben we daar even rondgelopen. Nadien zijn we terug naar de market plaza. Daar hebben we afgesproken voor samen naar het vuurwerk te gaan kijken aangezien het iets van de festival van de draak is. Terug naar de hostel, douche en omkleden en een paar laatste dingen wassen aangezien het gratis was. Om half 9 hadden we afgesproken. De jongens waren te laat, maar we hadden nog genoeg tijd. Terug bij de kraampjes iets gegeten en daarna een plekje gaan zoeken om naar het vuurwerk te kijken. Uiteindelijk zijn we in het gras gaan zitten. Het was wel zoeken naar de juiste plek aangezien het nogal wat naar beneden liep, maar het is ons gelukt. Het vuurwerk was heel mooi en zeker de moeite waard om te gaan. achteraf zijn we terug gegaan en hebben op de markt nog wat zitten praten, over van alles. Tegen half 1 hebben we afscheid genomen en dan ben je al de hele avond op stap met hun en dan vraag je waar in Nederland ze vrienden hebben en dan komen ze met Tilburg af. Van alle plekken in Nederland hebben ze vrienden in Tilburg, dus wie weet zie ik ze weer als ze in Tilburg zijn. Tegen kwart voor 1 was ik weer in de hostel tegen de tijd dat ik ging slapen was het al bijna half 2.



Zondag 3juni: Vandaag een beetje uitgeslapen en het een beetje rustig aan gedaan. Eerst mijn was gaan ophalen en uithangen zodat het hopelijk droog is tegen de volgende dag. Eerst ontbeten en daarna de stad in gegaan. Toen ik op de markt aan kwam stonden er allemaal hekken en toen ik verder liep zag ik de grote opblaas draken en was er blijkbaar een optocht. Toch een behoorlijk lange tijd gestaan, tussendoor kwam er ook muziek en het moest me een beetje aan carnaval denken. Na een tijdje ben ik op souvenirs jacht gegaan, na tientallen souvenirshops af te gaan, eindelijk mijn pin gevonden. Dit keer 2 omdat ik niet kon kiezen en zo duur is het hier helemaal niet. Nadien daar een beetje rondlopen, door een park gaan lopen en nadien naar het shoppincentrum om daar boodschappen te gaan doen. Mijn boodschappen bij mijn hostel gaan dumpen, tablet meegenomen en daarna terug de centrum in en in Starbucks mijn blog bijwerken. Terug in de hostel mijn spullen op mijn kamer gelegd, eten meegenomen en gaan eten. Tijdens het eten foto’s geüpload en een filmpje gekeken. Na een tijdje terug naar de kamer daar nog even op YouTube gezeten en daarna optijd gaan slapen. en dan komt er natuurlijk net iemand binnen die niet stil kan zijn.

Maandag 4juni: Wat een ochtend eerste begon er iemand al om 6uur lawaai te maken, daarna iemand om 6:30 en die bleef tot 7uur lawaai maken. Ik moest er pas rond 7:30 eruit, maar ja nu was ik dus al wakker. Op mijn gemak mijn spullen in mijn tas gedaan en 1voor1 mijn tassen naar beneden gedaan. Uitgecheckt maar wel in de gezamenlijke ruimte even gaan zitten en wat Kellogg’s gegeten. Tegen 8:45 richting de bus gegaan, had ie blijkbaar 15min vertraging. Blijkbaar was ik de enigste die een berichtje gekregen had, dus de rest even gerustgesteld. Aan de praat geraakt met een meisje uit canada, in de bus achter elkaar gaan zitten. Een tijdje met elkaar gepraat en daarna wat gaan slapen. toch het meeste van de rit geslapen. Met de tram naar de hostel gegaan want het was toch best ver weg van elkaar. Aangekomen in de hostel mijn spullen gedumpt en boodschappen gaan doen. Terug in de hostel mijn blog afgemaakt en foto’s uitgezocht

Tot de volgende blog.
Groetjes van deze backpacker
Kim Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 14359

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: