back to school and a lot of walking - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu back to school and a lot of walking - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

back to school and a lot of walking

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Oktober 2017 | Australië, Sydney

Hoi iedereen,

Normaal zou je zeggen dat je na 5,5jaar werken bij de blokker toch al gewend bent dat rond begin okt kerst in de winkel komt, nou niet dus. Ik kwam een winkel binnen, natuurlijk niet mee in mijn achterhoofd dat het binnen 9weken kerst is, en ik stond letterlijk meteen stil. Het zou me niet verbaasd hebben als iemand tegen me opgebotst zou zijn. Het is zo raar om kerst in te beelden hier, omdat het weer steeds warmer word in plaats van steeds kouder. Je weet het natuurlijk wel, maar het blijft raar.
De eerste week nog vakantie. Af en toe wat later begonnen. Die week naar de stad en fitness geweest. En mijn bridge climb geboekt. Op vrijdag met de familie naar tarango zoo geweest. Prachtig uitzicht op de stad. Het was heel gezellig en de kinderen waren super enthousiast. Een hele leuke vogelshow gezien met het uitzicht op de stad. Op de terugweg waren de kinderen helemaal uitgeput. Toen we thuis waren een momentje voor mezelf genomen. De kinderen gingen toch een film kijken, waar ze helemaal hyper van waren geworden en mijn hostmom met de park moest om ze te laten uitrazen. 's avonds lekker pizza laten komen. Optijd gaan slapen want mijn wekker stond lekker vroeg. Op zaterdag om 4:45 al wakker omdat we naar port Stephens gingen. Jammer genoeg was het 3,5 uur rijden, gelukkig even kunnen rusten in de bus. Het eerste wat op de planning stond was sandboarden. En dan denk je wat kun je ervan verwachten. Je gaat eerst met een jeep naar een veilige plek, en waar goede heuvels zijn. Daar krijg je een sandboard en kun je kiezen of je gaat zitten of staan. Zitten was het gemakkelijkst en al heel leuk. Staan ging moeilijker, maar het is me wel gelukt. De berg terug oplopen was het zwaarste werk van allemaal. Na 1uur terug met de jeep om naar het 2de wat op de planning staat te gaan. Dolpine watching, het weer was mss niet het beste, maar heb er wel van genoten. En dan zit je op de boot te praten met een meisje die ten eerste al in Tilburg woont en ten 2de het dorpje kent waar je woont en dorpje in de omgeving. En dan begin je nieuwsgierig te worden of ze toevallig niet dezelfde mensen kent. En dan zie je dat ze familie van je kent. Hoe raar is dat kom je aan de andere kant van de wereld iemand tegen die familie van je kent. Tijdens de cruise een hele groep dolfijnen gezien, maar natuurlijk zijn ze te snel voordat je een goede foto kunt maken. Na de cruise eindelijk een Aussie BBQ gehad en eindelijk gegeten. Toen we klaar waren zijn we terug in de bus gegaan om naar de laatste bestemming te gaan dit was een look out. Maar goed dat er tijdens de klim naar boven genoeg plekjes waren om foto's te maken. Maar de hele wandeling was het zeker waard. Het uitzicht was prachtig en ik had het zeker niet willen missen. Op de terugweg kwamen we nog een echidnadit is een typisch Australisch dier. Toen we beneden waren nog even naar het strand toe waar nog een paar van de groep zaten. Daar nog even gezeten en daarna de ellenge lange weg terug naar de city. In de city aangekomen nog een drankje op en daar met Alexa en kerry afgesproken. Voor we iets gingen eten eerst nog inchecken in mijn hostel, omdat we eigenlijk uit zouden gaan. Eerst even gedoucht want ik had het gevoel dat er overal zand zat. Nadien met de meiden eerst iets gaan eten en ik was eigenlijk nog klaar wakker ookal was ik al 20uur wakker. Ik wist dat er een paar au pairs van de trip een pub crawl gingen doen dus heb ik ze gevraagd waar ze zaten en met hun nog even gedanst. Doordat ik eigenlijk niet meedeed met de pub crawl zou ik geen gratis drankje hebben zoals de andere, maar had toch geluk. 1 van de meisjes had haar free drink kaartje niet gebruikt en had die aan mij gegeven en toen we naar de laatste pub gingen ben ik gewoon met hun in de rij gaan staan en heb ik gewoon een free drink kaartje gekregen. 3 free drinks op 1 avond aangezien we ook nog een gratis drankje hadden gekregen van de trip. Zeg ik dat doen we goed. De muziek was in het begin goed maar uiteindelijk jammer genoeg allemaal hetzelfde dus toen zijn we maar weggegaan. En dus zijn we meer dan 22uur wakker geweest. Wat was ik blij toen ik in bed lag en kon slapen. Op zondag zijn we naar newtown geweest. Op kledingjacht voor Halloween, van de ene winkel naar de andere. Op het einde nog even een terrasje gedaan. Het was mss niet zo heel zonnig, maar het was ook niet koud.

Maandag waren de kinderen nog vrij. In de vm. nog even opgelet, voor ze naar voetbal gingen. Nadien de was opgevouwen tot ze terug waren. Samen met ze gegeten, die middag moest mijn hostmom even weg dus heb ik opgepassen. De oma kwam ook nog even langs dus zijn we samen naar het parkje geweest. Zodat de kinderen zich konden uitleven. Nadien naar huis voor afthernoon tea en een film. Op dinsdag en donderdag weer naar de fitness geweest. Op woensdag en vrijdag een beetje in de stad rondgehangen. Op zaterdag was het dan eindelijk zover. THE BRIDGE CLIMB!! In de dag niet veel gedaan en rond 4uur de stad ingegaan. Alexa was meegegaan, we waren wat te vroeg, dus hebben we zitten praten tot het zover was. Om 6.15 was het dan zover. Eerst kregen we uitleg, daarna ons omkleden en zorgen dat alles veilig opgeborgen was. En daarna kregen we alle gear aan, zorgen dat alles aan het pak vastzat, nog even een practicerun en daarna was het zover. Op naar de brug. En het was geweldig. Eerst ben je nog onder de brug en daarna ga je omhoog klimmen. Onderweg krijg je uitleg over de bouw van de brug en stop je even om goed rond te kunnen kijken. Als je aan het begin van de brug bent waar je over de boog echt gaat lopen krijg je je eerste foto. Ik was een van de eerste dus had nog veel tijd om rond te kijken en alles in te nemen. Toen we bezig waren bij de 2de fotopost(zullen het zo even noemen) ik was al klaar en dan zul je nooit geloven wat er dan gebeurd. We hoorde in een keer een geluid en even later was er VUURWERK!! Hoe cool is dat. Je staat gewoon boven op de brug en je hebt vuurwerk. Beter kon het gewoon niet. Natuurlijk wilde we eigenlijk niet doorlopen, maar we moesten wel. We konden ook nog een filmpje doen. Toen we daar aankwamen moesten we even wachten want van de vorige groep waren ze nog bezig. Het waren de laatste maar wel de mooiste want het was een aanzoek hoe schattig. Dus wij met de hele groep ze tegelijk gefeliciteerd. Na het filmpje moesten we naar beneden, het begin was gemakkelijk. Maar toen je de trap naar beneden af moest was het wel een beetje link aangezien de treden erg smal waren en het heel donker was. Gelukkig hadden we een zaklamp en waren het niet zoveel trappen. En toen waren we weer beneden en in het gebouw. Het heeft 3uur geduurd, maar dat gevoel had ik helemaal niet. Ik denk dat ik 2uur op de brug ben geweest en 1 uur dan met je klaarmaken. Als afsluiten kreeg je je foto's al en een certificaat. Alexa en Kerry zaten beneden al te wachten. En zijn nadien nog even pannenkoeken on the rocks gaan eten. Aangezien ik wel na die lange klim honger had gekregen. Nadien zijn we naar huis gegaan, aangezien ik pas om +/- 22uur terug beneden was en konden gaan eten. Maar het was een geweldige ervaring die ik nooit zal vergeten.
Op zondag zijn we naar een uitkijk gegaan in Watsons Bay waar normaal een swing was maar blijkbaar waren dit van de kinderen in plaats van een aparte waardoor het lijkt dat je in de lucht hangt en over de city hangt. Wat natuurlijk super leuk zou zijn geweest. Uiteindelijk hebben we alleen wat gegeten en genoten van het uitzicht. Na een tijdje de bus terug genomen en in de stad nog iets gedronken en even gekletst. Nog snel iets eten en weer naar huis. In de bus kwam ik nog iemand tegen, waar ik nog even mee heb zitten praten. En dan zeg je dat de kinderen eindelijk weer na school zijn ten eerste omdat ze ziek zijn geweest en ten tweede omdat het vakantie was geweest.
Dan kom je maandag boven en voelt H zich niet goed. Net op het moment dat we naar boven willen gaan begint ze over te geven. Dus te vroeg gejuicht. De t.v. aangezet en hebben ze even t.v. mogen kijken. Mijn hostmom is met ze allebei naar de dokter gegaan. H omdat ze overgeven had en E omdat hij nog steeds heel veel moet hoesten. In de namiddag nog even iets gekeken en wat gespeeld. En ze optijd in bed gedaan. Op dinsdag voelde H zich nog niet goed en is ze naar de oma gegaan en E gewoon naar school. Ik ben gaan sporten en even de stad ingeweest. Op woensdag zijn ze allebei gewoon naar school gegaan. Ik moest even wat langer thuis blijven aangezien ze iets kwamen leveren. Daarna naar de stad gegaan, even wat papier gaan halen en foto's uitprinten. Aangezien het niet meer zo lang is moet ik aan de au pair boek beginnen(dit is een boek met alle au pairs die ze hebben gehad tot nu toe. Met foto's en verhalen van samen met de kinderen) en ik moet er ook aan beginnen. Nog even ergens wat gaan drinken en ideeën opschrijven en al de verhaaltjes opschrijven. Nadien naar huis en nog wat opruimen. De kinderen waren natuurlijk moe toen ze thuis kwamen. Op donderdag weer gewoon school en zelf naar de fitness en de stad in. Op vrijdag is de nieuwe au pair aangekomen dus het mentoren kan beginnen. Haar naam is alaina en ze is van Amerika, ze heel aardig en we konden vanaf het begin al goed overweg. Die dag regende het heel de dag, dus konden niks anders dan binnen zitten en wachten tot de kinderen thuis waren. H was als eerste thuis en heel nieuwsgierig naar alaina, wat ik natuurlijk heel goed snap. Dus ze heeft haar natte kleren uitgedaan. Afternoon tea op en gezellig gekletst met alaina en met haar gespeeld. Later kwam E aan, hij was een beetje verlegen, maar dat was na een tijdje ook helemaal weg. We hebben nog met ze gespeeld tot het eten. Tijdens het eten gezellig gekletst, alaina was moe dus zij is naar bed gegaan en ik heb de keuken opgeruimd. Nadat mijn hostmom beneden kwam nog even met haar praten en daarna nog even Netflix gekeken en gaan slapen.
Op zaterdag naar de stad gegaan. Eerst met alaina een SIM kaart gaan halen en daarna Alexa ontmoet. Samen met haar alaina cirqular quay laten zien een foto gemaakt met the opera house. Nadien naar Town hall en iets eten voor we kerry gingen ontmoeten en naar dymocks gingen voor iets te drinken. Daarna een goede wandeling naar circular quay gelopen, daar afscheid genomen omdat ze moest gaan babysitten. Wij zijn met de trein naar milsons point gegaan en vanaf daar over de brug terug gelopen. Nadien even over het marktje op the rocks gelopen. De zon scheen dus lekker in de zon gezeten en nog even de opera house van dichtbij bekeken. Toen het bijna 7uur was van kerry afscheid genomen en naar Town hall gegaan om Nienke weer te zien omdat ze 3 weken gereisd had. We vlogen elkaar letterlijk in de armen en toen we even naar elkaar keken begonnen we weer te knuffelen. Na het knuffelen alaina voorgesteld en naar blow hole gegaan om iets te drinken, te praten en iets te eten. Toen we het eten gingen bestellen en de nr. van de tafel zeiden hadden ze het verkeerd verstaan dus iedere keer met ons eten moesten ze een paar rondjes lopen voor ze wisten waar ze het moesten brengen wat wij op een gegeven moment wel grappig vonden. Rond 10uur de bus naar huis. Op zondag met nienke bij Central afgesproken om naar paddy's market te gaan. Haar even geholpen met haar spullen en die afgezet bij haar hostel en daarna nog wat shoppen. Daarbij was het een succes nog even iets eten en naar darling harbour voor een foto in front of blow hole. Nadien een juice gaan drinken en schuilen voor de regen. Toen we dachten dat het wat minder was gaan lopen, maar integendeel bet begon zelfs nog harder te regenen. Dus in de regen foto's gemaakt met the opera house op de achtergrond. Nadien van kerry afscheid genomen en gaan schuilen voor de regen met een chocolademelk. Nadien nog even boodschappen doen bij woolys en toen was de regen gelukkig gestopt. Nog even van ons drieën een foto met the opera house en ook een paar met alaina erbij. Daarna nog door the botanical gardens gelopen en nadien hadden we zeker onze pannenkoeken verdient. Nienke was nog niet bij pancakes on the rocks geweest dus daar gaan eten. Nadien de ferry van circular quay naar darling harbour genomen. Naar Town hall gelopen en daar afscheid genomen van Nienke want zij ging terug naar Nederland. Gelukkig moet ik niet zo lang wachten om haar dan weer te zien. Bij onze bushalte aangekomen de Uber naar huis genomen want het werd veel te laat. Veel gelopen, maar "alles" ( je kunt nooit alles gezien hebben) kunnen laten zien en zeker en vast een geslaagd weekendje. Natuurlijk wel jammer van de afscheid van Nienke.

Nog een paar weken en dan ben ik aan de beurt.( Sad face)

Tot de volgende keer
Uit het verre Australië
Kim xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 14356

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: