Aaahhhh al 3 maanden. Stop the time. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Aaahhhh al 3 maanden. Stop the time. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Aaahhhh al 3 maanden. Stop the time.

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Augustus 2017 | Australië, Sydney

Maandag na de bleu mountain's trip ging ik even naar het dorpje. Toen ik terug kwam was E alweer terug van voetbal. Hij had een playdate, dus hij stelde mij al meteen weer voor. Toen ik wat tekeningen aan het ophangen was klonk het net of hij mij beschuldigde omdat ik mijn schoenen nog aan had en weer wegging. Wat natuurlijk niet zo was. Wat wel schattig is. Op dinsdag en woensdag zoals gewoonlijk gaan sporten. Toen ik woensdag terug kwam was E tv aan het kijken. Ik zat net naast hem en hij kwam al tegen mij aan zitten. So cute. Op donderdag en vrijdag de stad in geweest. Donderdag was mijn hostdad jarig en op vrijdag de oma dus samen met de kinderen de kaarten gemaakt. Ze wilde allebei springers hebben in de kaart, wat voor mijn jeugdsentiment was. Aangezien ik dat vroeger heel vaak gemaakt heb. Mijn hostmom vroeg zelfs of ik het haar kon aanleren. Ik heb er 7 op 1 dag mogen maken, wat natuurlijk een fluitje van een cent was. Op zaterdag zijn we naar manly gegaan. Nienke en ik moesten nog 1 attractie doen van onze pas. Dat was manly sea life en we moesten toch nog wachten op Alexa, dus hebben we dat maar gedaan. Natuurlijk dory en nemo gespot. En wat moet je anders doen dan kijken hoe het met de race was tussen dory en een andere vis.(dory was natuurlijk aan het winnen.) Soms mag je je weer even als kind gedragen. ;) Toen we klaar waren lekker in de zon gewacht op Alexa. Daarna zijn we opzoek gegaan naar een leuke café/restaurant om iets te drinken en een kleine snack. We hebben daar volgens mij 2uur gezeten met 1 cocktail. Het was super gezellig. Nadien naar de sunset gaan kijken wat altijd leuk is om te doen. Nog even iets eten en een ijsje van benenjerry. Toen was het afscheid nemen van Nienke want die ging reizen dus gaan we haar voor 3 weken niet zien. :( Op zondag hadden we een brunch voor de 2 jarige. Het was gewoon thuis dus kwamen de grootouders naar ons. Het was super gezellig en lekker. In de namiddag met Alexa naar pancakes on the rocks geweest. Aangezien we er al zoveel over gehoord hadden moesten we zelf een keer gaan. Het was super lekker, dus we moeten er nog een keer naartoe toe met de rest.

Maandag eerst even op E gepassen en daarna had ik met een au pair afgesproken van een klasgenootje van H. We zijn wat gaan drinken in north bridge. Het was heel gezellig. Nadien naar huis even wat rusten. Voor E was het heel leuk want hij had een mama en papa dagje. Op dinsdag naar de fitness en even de stad in. En woensdag weer fitness en yoga, wat hou ik dat toch goed vol al ik het zelf. Op donderdag in de voormiddag naar E zijn school want het was grandparents and special friend day. En hij had mij gevraagd om te komen. Ze hadden eerst een paar liedjes gezongen. Het leuke was dat het in de Aboriginal taal was. Het was apart om te horen. Nadien morning tea, wat heel lekker was. En toen ging E ons rondleiden. Was wel grappig, want hij was over al naartoe aan het lopen. Toen we op een gegeven moment met een juf aan het praten waren en ons voorgesteld hadden, zei ze dat E heel blij was dat ik kwam. Hoe leuk is dat om te horen. Nadat het afgelopen was ben ik wat gaan lunchen met 2 nieuwe au pairs. Was heel leuk. En het is altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. En vrijdag begon het. E was ziek en H was ook niet helemaal lekker, dus allebei waren ze thuis. E was de week ervoor al dat hij niet zo heel lekker was. En toen ze terug kwamen van school wisten we dat hij een virus had gehad de week ervoor. En op vrijdag had hij hoge koorts. Ze waren naar de dokter geweest en ze hadden influenza. En niet alleen de kinderen, maar Julia ook dus de helft in het huis was ziek. Zelf die dag even weg geweest, optijd terug zodat ik mee voor de kinderen kon zorgen en helpen met de rest. In het weekend op zaterdag naar het chocolat festival geweest. Was heel gezellig met de meiden. Als afsluiter nog iets gaan drinken in darling harbour. Op zondag alleen de stad ingeweest en wat op zoektocht gegaan naar verschillende ijssalons. Eentje zat in Macquarie centrum. Oké, in een eerdere blog had ik gezegd dat ik in Myer verdwaalt kon raken. Ik neem dat terug, daar kun je tenminste nog goed je weg vinden. Macquarie centrum daarentegen daar raak je verdwaald. Ik heb er volgens mij een halfuur/45min rondgelopen om 1 ding te vinden. En nadien moest Ik mijn weg uit nog vinden, dat was een ramp. Ik was blij toen ik het herkende en de uitgang zag. Nadien nog op zoek gegaan naar eentje in chatswood maar die heb ik niet gevonden. Teruggegaan met de trein naar Town hall en vanuit daar naar n2 gelato voor een ijsje. Deze opgegeten bij darling harbour. Nog even rondlopen en met de ferry naar circular quay, iets eten en terug naar huis.

Maandag voor de hele dag bij de kinderen geweest. Op dinsdag en woensdag wel gaan sporten, maar voordien en nadien bij de kinderen geweest. Donderdag de stad in gegaan, mijn onderwater foto's waren eindelijk klaar dus kon ik ze gaan ophalen. Rond 2uur vertrokken want mijn hostmom moest nog iemand bellen. Nadien nog tijd voor mezelf gehad. De kinderen lagen in bed, want E had weer koorts. Nog even wat opgeruimd en kleding opgevouwen. Op vrijdag naar de meet and greet geweest. Ik was the grandma omdat ik er al 3 maanden was. Zelfs de leidinggevende kon het niet geloven. Dus als ze iets gingen vragen gingen ze het aan mij vragen. En natuurlijk had ik de laatste keer goed opgelet, want toen hadden ze gezegd dat er een projector ging zijn en popcorn maar dat was er niet. Toen ze het over de dagtrips hadden kon ik het ook zeggen. Dus gingen ze dat ook aan mij vragen. Oh help.! ;) Nadien met Petra nog iets gaan eten. Even naar circular quay, maar dat was nog niet zo gemakkelijk. Ik dacht ik ga nog eens bij de zeehond kijken, maar er stond super veel wind dat je gewoon bijna wegwaaide. Op zaterdag de stad ingegaan me Kerry en Alexa. Eerst bij the choc pot iets eten. Het was heel lekker, alles stond in de teken van chocolade. Nadien eerst met Alexa wat garen gaan halen, omdat ze een Harry potter sjaal voor haar hostkinderen ging maken. Daarna mocht Kerry kiezen, zei wou naar the chinese friendship gardens. Dat was voor ons wel nodig, aangezien we weer aan het kibbelen waren. Op een grappige en onze manier. XD Gelukkig viel de wind vandaag mee en was het niet zo koud. Na de wandeling in de tuin zijn we wat gaan drinken en al wat praten over volgend weekend. :-D Nadien mocht Alexa weer kiezen en die wou vans hebben dus naar de vans shops. En ze was meteen bij de eerste geslaagd. Eigenlijk was het Kerry's beurt, maar Alexa wou met the rocket ship naar de maan. Op dat moment waren Kerry en ik een beetje verward, want hoe kan dat in hemelsnaam. Blijkbaar kon je dus in myers in een lift stappen waarbij het lijkt dat in een rocket ship stapt en omhoog gaat. In werkelijkheid kom je gewoon op de 6de etage. We hebben daar even rondgelopen en zijn nadien terug naar Town hall gegaan om te wachten op Petra en om doei te zeggen tegen Kerry want zij moest babysitten. Samen met Petra zijn we wat gaan eten. Wat een grote ramp was. Aangezien Alexa en ik al de hele dag op elkaar aan het vitten waren. Ik dacht echt op een gegeven moment dat we eruit gegooid zouden worden of dat ze een foto van Alexa gingen maken zodat we er nooit meer binnen konden komen. Na het eten nog 1 drankje gedronken, dat mocht ook wel na een hele week binnen zitten met 2 zieke kinderen. Op zondag met Kerry naar manly, normaal ook met Alexa maar die was ziek. Slechte karma omdat ze gisteren de hele tijd op mijn kap zat. Dus wij met z'n 2 maar rondgelopen. Eerst iets eten en daarna wat winkels in en uitgelopen. Er was een klein marktje aan de gang dus daar even rondgelopen. Nadien terug naar de stad en bij max brewer een chocolademelk gedronken. En daar waren we over de kinderen aan het praten en hadden we elkaar een foto laten zien. En dan komen we erachter dat de familie waar zij voor werkt, mijn familie had kunnen zijn. Want ik was ook een match voor die familie. We waren op dat moment allebei even sprakeloos. Want hoe groot is de kans dat je dezelfde family kent. Nadat we daar overheen waren zijn we terug naar huis gegaan. Een lekker rustige dag, alleen jammer dat het een koude dag was.

Tot de volgende keer
Uit het verre Australië
Kim xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 14346

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: