Bijna vakantie!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Bijna vakantie!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie!!!

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Juli 2017 | Australië, Sydney

Waarschuwing!!! Ik zeg het alvast voor je gaat lezen het is een lange blog aangezien het van 3 weken is. Anders werd mijn volgende blog veel veel te lang.

Nu kan ik ook zeggen dat ik een feestdag heb gehad. De maandag na mijn laatste blog was het the Queen’s Birthday. Dus had lekker een verlengd weekend. Maar dat betekent ook dat de kinderen bijna vakantie hebben. Die dag was het zonnetje er weer dus een excuus om een ijsje te gaan eten.
Oké, ik moet echt niet zo vaak in foldertjes kijken want dan wil ik te veel gaan doen. Ik zou dinsdag alleen met Alexa meegaan omdat we een paar dagen samen op vakantie zitten. En uiteindelijk heb ik nog iets bijgeboekt tipje van de sluier het is een avontuurlijke vakantie. Dus van rusten komt niet veel. ;) Maar spijt ga ik er al niet van hebben. Ik begin er echt zin in te krijgen. Nog maar 2dagen en dan vertrek ik.(vanaf de blogpost.). Na het boeken nog gaan lunchen met Alexa en daarna optijd naar huis. De hele avond de kinderen alleen gehad en was super gegaan. Woensdag in de ochtend even nog op het jongentje gepast en daarna de stad in. Jammer genoeg was het aan het regenen en dan gaan we maar een museum binnen. Dat is wel fijn hier heel veel museums zijn gratis en je loopt tenminste niet in de regen of winkelcentrums. Gelukkig heeft het maar eventjes geregend, daarna even rondwandelen en naar huis. De rest van de week niet veel gedaan. In het weekend had ik op zaterdag in de middag met Inge afgesproken en Nienke was ook mee geweest en we hadden een Belgische wafel op. 's avonds eerst cocktails gaan drinken en pizza's eten in de pontoon en daarna nog eens de vivid pub crawl gedaan. Super leuk weer, dit keer met Nienke in een hostel blijven slapen. Maar goed ook want we moesten de volgende dag al vroeg uit ons bed. We hebben volgens mij maar 2uurtjes geslapen die nacht. Zondag naar jervis bay geweest. 3en een halfuur van Sydney af. Dus in de bus bij kunnen slapen. En onderweg hebben we een paar tussenstops gedaan voor we in jervis bay waren. Daar hebben we een dolfijnencruise gedaan, jammer genoeg geen dolfijnen gezien, maar wel walvissen in kiama een dorpje terug tijdens een tussenstop. Daar was ook een blow hole en een mooi uitzicht. We zijn naar het witste strand geweest, het was heel mooi. Nadien zijn we nog wilde kangoeroes gaan zien en toen weer de lange weg naar huis. Wat was ik blij dat we uit die bus konden.

Maandagmorgen wel vroeg opgestaan, maar in de namiddag nog lekker uitgerust. Op dinsdag ben ik gaan kijken bij een fitnesclub en me meteen ingeschreven. En woensdag en donderdag er meteen gebruik van gemaakt. Eindelijk de stap gezet en kan ik gewoon blijven fitnessen ookal is het lopen hier al een hele workout. Op vrijdag weer een au pair meet and greet gehad. Was super leuk, het heeft wel lang geduurd maar liefst 3uur!!. Maar aan de andere kant is het ook niet goed want dan wil je naar te veel plekken gaan. Een van de begeleiders heeft voor de volgende keer al popcorn belooft, dus dat is een leuk vooruitzicht. In het weekend zijn we op zaterdag is Inge langs geweest om al haar spullen af te geven. 's avonds met Nienke, Kerry en Alexa wat gaan eten in Darling Harbour en in een reuzenrad geweest. En dat denk oh die komt van hier maar nee hoor komt ie uit Nederland. Hoe leuk is dat. Als afsluiting nog een ijsje gaan eten. Op zondag naar Watsonsbay geweest, een lekkere picknick met de meiden gehad in de zon. De bedoeling was om naar de vuurtoren te lopen, maar we zijn alleen maar naar de uitzicht punt geweest. Watsonsbay is zo mooi en zo rustig, een hele fijne plek om naartoe te gaan.

Die week begon de vakantie van de kinderen dus veel op de kinderen gepast. Op dinsdag een E dag gehad en op woensdag een H dag. Ik denk dat ze het allebei wel leuk vonden om een dag met mij alleen door te brengen en natuurlijk vond ik dat zelf ook leuk. Donderdag had ik vrij tot 4uur en nadien gebabysit want de ouders moesten 's avonds weg. Op vrijdag mocht ik 1 uurtje later beginnen dus dat was heel fijn. H had een Play date met een vriendinnetje van school dus op hun opgelet tot 1uur en nadien had ik vrij dus kon ik uitrusten. Sinds deze week weer verkouden dus was heel blij met het rustmoment. Mijn hostmom zei 's avonds tegen mij dat ik na het eten vrij kon nemen, maar moest wel even met de kinderen de film afkijken zeker als het de lion king is. Xd
Zaterdag lekker uitgeslapen en voelde me al stukken beter. 's middags ingepakt en geken wat ik nog nodig had en moet gaan halen. 's avonds nog wat tijd met de familie doorgebracht. De kinderen waren super enthousiast dus ook heel actief. Met ze gegeten en in bed gelegd en zelf optijd gaan slapen. Zondag ben ik met Nienke, Kerry en Cindy naar de begin van naidoc week gegaan. Dit is de week van de Aboriginals, dus even wat cultuur opsnuiven. Eerst naar een marktje op the rocks en daarna naar bangoora en daar naar een art markt geweest. Nadien naar Luna park omdat ook het winterfest is begonnen en wat ga je dan doen juist schaatsen!! Dus op verschillende plaatsen heb je nu schaatsbanen, maar goede zijn het ook niet. Het was wel weer even wennen, maar eenmaal gewoon racete we over het ijs, zo goed als get kon met allemaal kinderen op het ijs. Maar het was wel weer een keer en dat voor iemand die niet zo graag gaat schaatsen. Xd Tot slot het was een super dag, weer veel gelachen en lol gehad. Nu aftellen naar mijn avontuurlijke vakantie.

Tot de volgende keer
Uit het verre Australië
Kim xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 14341

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: