Laaste blog Italië - Reisverslag uit Verona, Italië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Laaste blog Italië - Reisverslag uit Verona, Italië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Laaste blog Italië

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Juni 2018 | Italië, Verona

Hoi iedereen,

De laatste blog van dit avontuur, dus geniet er nog maar van.

Maandag 18juni: Vandaag optijd uit bed voor naar de volgende bestemming te gaan. het fijne aan dit hostel is dat we een transport pasje hadden gekregen dus ben ik te voet naar de bushalte gegaan en vanuit daar de bus naar de flixbus genomen. Dan rijd die bus nog eens te ver, maar optijd bij de bus is de bus later. Komen de 2 meiden van de vorige keer daar ook aan, helemaal uitgeput omdat ze zijn komen lopen. Ze waren het kaartje helemaal vergeten, maar ze waren net optijd voor de bus. Tijdens de busrit wat bijgeslapen, aangekomen aan de bushalte met de metro naar de hostel gegaan. Ik moest ook de tram pakken alleen had ik niet genoeg contant en ze namen geen kaart aan, dus kon ik weer op zoek naar een atm. gaan, die van de winkel hadden me al helemaal verkeerd gestuurd. En dan kom je bij een atm. moet je extra bijbetalen, dus dan maar gedaan want ik had er genoeg van. Mijn ticket gehaald en net optijd de tram gehaald. Aangekomen in de hostel kon ik nog niet inchecken maar al wel mijn spullen achter laten. Daarna Milaan gaan verkennen, en nee ik ga hier niet shoppen daar is het een beetje te duur voor. Eerst naar de duomo gegaan en daarna een beetje gaan verkennen. Al meteen in het eerste souvenirwinkel de juiste pin gevonden dus die al gekocht. Daarna ben ik naar Castelló Sforzesco gegaan, dit is een kasteel een daarachter ligt er nog een groot park. Dus eerst de kasteel verkend en daarna door het park gaan lopen. Na een tijdje terug gelopen en op zoek gegaan naar de politie voor mijn camera, maar deze was niet de juiste en ik had geen zin meer om te veel te gaan wandelen. Dus ben ik een gelato gaan halen. Deze was we grappig het was in de vorm van een roos en hij smaakte nog goed ook. Je moest wel even wachten, maar het was het waard. Daarna terug naar de hostel gegaan, me ingecheckt, spullen op mijn kamer gelegd en daarna water gaan halen. Tegen 6.30 gaan eten, daarna douche en vanavond een keer optijd gaan slapen.



Dinsdag 19 juni: Vandaag een free walking tour. Het was een aparte gids, een hele energieke bewegelijke gids. Je moest niet te dicht gaan staan anders kon je nog wel eens een hand tegen je aan krijgen. De tour duurde ongeveer 3uur en tussendoor hadden we er een pauze door. Als hij tegen iemand iets zei of vroeg dan wees hij niet nee dan zei hij gewoon je naam. En te bedenken dat we met meer dan 20 mensen in de tour waren. Toen de tour voorbij was naar de politie gegaan, was het weer niet de juiste, maar hun hebben het adres ingetypt van de juiste. Aangekomen eerst nog een tijdje wachten voordat degene voor mij klaar was met de controle en dan kon het wachten beginnen. Na bijna 1,5 uur was ik eindelijk weer buiten. Daarna richting de centrum gegaan, onderweg nog een extra souvenir gekocht en daarna weer een andere gelato uit gaan proberen. Deze op mijn gemak op gegeten. Nadien terug richting de hostel gelopen, eerst nog eens water gehaald. Aangekomen in de kamer aan de praat geraakt met een Braziliaans meisje, na een tijdje gaan eten. Teug in de kamer eerst aan de praat geraakt met 2 jongens en daarna kwam er nog 1 jongen binnen. Nadat hun weg waren nog even met het Braziliaans meisje gesproken. nog wat gekeken en daarna gaan slapen.



Woensdag 20 juni: Vandaag wat langer proberen te slapen omdat we de komende dagen weer optijd uit bed moeten. Ik had pas om 12.45 mijn bus dus kon alles op mijn gemak doen. Beneden nog even gewacht en een deel van mijn blog uitgetypt. Optijd richting de metro vertrokken om die vervolgens richting de bus te nemen. Aangekomen bij de bushalte, blijkt de bus 40min vertraging te hebben. Dus dan maar even op de grond gaan zitten om te lezen. Tegen het einde van de rit wilde ik mijn ogen alleen even rust geven, maar uiteindelijk toch in slaap gevallen. Aangekomen in Verona met de bus naar de hostel gegaan en de hostel was makkelijk te vinden. De man achter de receptie vroeg of ik Marco Borsato ken, dat is een rare vraag om te stellen aan een Nederlandse. Natuurlijk iedere Nederlander kent hem, ik was verrast dat hij hem kende. Ik moest nog geld geven voor deposit, aar dat had ik op dat moment niet dus mocht ik het later doen, omdat ik Nederlands ben. En blijkbaar heel vertrouwelijk met als het aankomt op geld. Dan moet je natuurlijk naar de 3de verdieping, dat word er niet gemakkelijker erop met die backpack. Ach nog even en dan mag ie voorlopig aan de kant. Aangekomen in de kamer even op adem komen, ondertussen aan de praat geraakt met 2 meisje van Zuid Afrika. Die ben ik nog niet tegengekomen. Na een tijdje samen richting het centrum gelopen. Komen we ondertussen een gelateria tegen, die er heel goed uitzag. Hun zijn daar gebleven en ik ben geld gaan halen. Toen ik het geld had terug gelopen en een ijsje gepakt. Die overigens heerlijk was. Daarna zijn we richting piazza dei signori gegaan, daar was een klein marktje met allemaal souvenirs. Hun zijn terug gegaan want ze moesten hun bus nog boeken voor de volgende dag en ik ben eerst water gaan halen en daarna terug naar de marktje gegaan. Daar een beetje rondgelopen en al 1souvenir gekocht. Wat rondgelopen en tegen de avond terug naar de hostel gegaan voor te eten. Na het eten een douche genomen die heel erg welkom was. Na een tijdje kwamen de andere 2 meiden ook terug en nog even met hun gesproken. ik wilde eigenlijk optijd gaan slapen, maar dat was niet gelukt.



Donderdag 21juni: Vandaag optijd opgestaan om nog zo veel mogelijk te doen. Eerst naar de Arena gegaan, ik denk dat ze voorbereidingen aan het treffen waren voor een evenement te zien aan alle spullen die er voor de arena lagen. Daarna naar giulietta’s tombe gegaan, jammer genoeg moest je hiervoor betalen. Dus dan maar kijken wat we nog kunnen doen en wat doe je als er een primark, er natuurlijk heen gaan. Eerst te voet naar de station en vanuit daar de bus genomen naar het shoppingcenter. Daar een beetje rondgelopen, maar2 dingen gekocht bij de primark ik vind dat heel goed van mezelf aangezien ik normaal met veel meer buiten kom. Daarna er nog wat rondgelopen, mijn lunch opgegeten en daarna buiten wat gelezen tot de bus er was. Stond ik blijkbaar bij de verkeerde halte ookal stond daar ook dat de bus langs moest komen, dus dan maar ergens anders gaan wachten op de bus. De bussen hier kennen geen punctualiteit. Tot nu toe zijn ze altijd al te laat geweest. Vanuit de station terug gelopen, dit keer via een meer gerichtere weg. Ik wilde eigenlijk richting het marktje voor mijn pin, maar omdat het zo warm is moest ik eerst water hebben. Dus dan maar op zoek naar de Aldi, dit was nog een hele zoektocht aangezien de straten hier niet zo heel duidelijk aangegeven zijn. Maar heb hem gevonden, water gevonden, maar omdat we vroeger ook vaak naar Italië zijn geweest en specifieke hadden wilde ik die nog een keer meenemen voor de familie. Wat boffen ze toch met mij. Daarna mijn pin gaan halen en terug naar de hostel om mijn tassen in orde te maken. In de kamer de airco aangezet en aan de praat geraakt met 2meisjes van Engeland. Ondertussen mijn tassen in orde maken. Onderweg naar beneden nog even met het Braziliaans meisje gesproken die net binnen was gekomen en daarna naar beneden gegaan om mijn blog verder uit te typen. Omdat ik buiten ben gaan zitten wel aangevallen door beestjes, maar nog even genieten van de laatste warmte van Italië. Na een tijdje weer naar binnen gegaan om nog even te gaan liggen, maar mijn maag dacht daar naders over. Dus maar even gedoucht en me klaar gemaakt om uit eten te gaan. Toevallig gingen de 2 britste meiden ook richting het centrum dus zijn we samen gelopen. Ondertussen de hele lekkere gelateria laten zien en omdat we dicht bij juilietta’s huis waren zijn we daar nog even naartoe gegaan. Daarna zijn we naar de arena gegaan en daar bij 1 van de restaurants iets gaan eten. Ik moest en zou nog een Hawaï pizza op hebben voordat ik vertrok. Gelukkig hadden ze die en het was nog een goede ook. Na een tijdje zijn we terug richting het marktje gegaan omdat daar voorbij de bloemenijs zat. De meiden hebben daar een ijsje gehaald en ik heb ergens anders mijn ijsje gehaald. Natuurlijk om te testen welke het lekkerste is en van alle 4 de ijsje die ik op heb was de eerste in Verona de beste. En de minste de laatste in Verona. Daarna zijn we terug naar de hostel gegaan, ik moest mijn vliegticket nog uitprinten en hun moesten nog betalen. Maar mijn ticket wilde niet lukken dus maar even naar de kamer en het daar nog eens proberen. Mezelf online ingecheckt en toen was het eindelijk gelukt, hem doorgestuurd naar de hostel en laten uitprinten. Nog een paar dingen ingepakt, nog wat muziek gedownload, foto’s van mijn gsm gehaald en muziek op mijn gsm gezet voor de terugreis. Daarna gaan slapen omdat het weer vroeg dag werd.



Vrijdag 22juni: OMG vandaag ga ik naar huis, hoe raar is dat. Om Half 7 ging die verrekte wekker al, ondanks een slechte nacht van slaap toch meteen uit bed gekunnen. Mezelf klaargemaakt, laatste dingen in de tassen gestopt en daarna nar beneden om te eten en mijn lunch klaar te maken. Optijd richting de fliuxbus gegaan. Ik had geluk met de bus ernaartoe want ik kon onderhand meteen instappen. Aan de bushalte nog een pool tegen gekomen, samen ingestapt, In de bus kwam ik erachter dat ik niet genoeg bij had. Maar de jongen had 2kaartjes gekregen en had er 1aan mij gegeven hoe een geluk had ik. Wie had gedacht dat de bus al zo vroeg zo vol zou zitten, toen het wat rustiger werd konden we met elkaar praten. We moesten allebei naar de flixbus, dus zijn we er samen naartoe gelkopen. Het was een wonder voor het eerst in Italië was mijn bus er al. Me al ingecheckt en mijn tassen in de bus gezet en daarna nog even buiten gewacht en met hem gesproken. Optijd in de bus gaan zitten en op de afgesproken tijd vertrok ie. Ik moest eerst met de flixbus naar Bergamo airport om vanuit daar het vliegtuig naar Eindhoven te nemen. Ik was er meer dan optijd, gelukkig had ik nog genoeg te doen en me dus niet verveeld. Optijd richting de gate gelopen, daar nog even gelezen en daarna in de rij gaan staan. We zijn met een busje richting het vliegtuig gereden en daarna in het vliegtuig gestapt. Ik zat weer helemaal van achter, dit keer tegen de het raam. We hadden wat vertraging bij het vertrekken, maar eenmaal en de lucht ging het voor mijn gevoel snel. We hadden wel wat turbulentie onderweg, maar daarna ging het weer goed. Het landen ging beter dan de vorige keer, maar nog niet de beste landing. Ik moest nog even wachten tot ik mijn backpack kon pakken, gelukkig was ie een van de 1ste. In de aankomst hal stond Kelly al te wachten, betaald en daarna op naar oma om haar te verassen. Jammer genoeg kwamen we in de spits dus duurde het langer, maar 1ding was zeker oma was verrast. Daar zijn we nog een tijdje geweest en daarna op naar huis. Kom ik de serre binnen, kwam mama net die kant op. Ze moest 2keer kijken wie er binnen kwam. Ze waren allebei heel verrast en heel blij me te zien. Later op de avond andere opa en oma nog verrast. Sta ik in de deuropening, komt opa binnen, stond even stil om goed te kijken, maar uiteindelijk heel blij. Oma was boven dus heeft ie die geroepen, ik moest van hem om te hoek gaan staan om oma te kunnen verrassen. Nou het was gelukt. Iedereen was weer blij om te zien en het was weer eens fijn om in mijn eigen vertrouwde bed te slapen. Ze moesten nog wel even mijn kamer opruimen, maar dat was ook zo gebeurd.


Het was een leuke ervaring, super veel gezien en heel veel nieuwe mensen ontmoet. Sommige ga je weer snel terug zien en andere pas later. Het was een tijd om nooit te vergeten. Nu kan ik me weer voor gaan bereiden op het volgend avontuur. Ik kijk er nu al naar uit.

Groetjes van deze backpacker.
Kim Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 14352

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: