Back to work, back to fitness and a lot of fun - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Back to work, back to fitness and a lot of fun - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Back to work, back to fitness and a lot of fun

Blijf op de hoogte en volg Kim

31 Juli 2017 | Australië, Sydney

Vorige week maandag hadden de kinderen nog vrij. Dus even in de ochtend moeten oppassen en later op de middag met de kinderen naar de park gegaan. Altijd goed om hun energie kwijt te krijgen. Dinsdag de kinderen weer naar school en ik naar de fitness. Op woensdag heb ik eerst wat op de apparaten getraind en daarna yoga proberen. Wat moeilijker lijkt dan je zou denken. Donderdag de stad ingegaan om mijn onderwatercamera op te sturen om de foto's te verwerken. Op vrijdag weer gaan sporten. Wat ben ik toch goed bezig. ;) En dan begon het weekend alweer. Optijd naar bed want de volgende dag weer vroeg uit mijn bed voor een weekend vol fun. Zaterdag om 5uur ging mijn wekker alweer, mijn boterhamen gesmeerd en iets na 6 vetrokken naar de bus. Dan kom je aan bij de afgesproken plek bleek het dat we er al eerder moesten zijn, maar goed. Om 8uur vertrokken richting Newcastle, natuurlijk niet veel van de reis meegekregen want heb liggen slapen. Xd En toen waren we bij onze activiteit van vandaag SKYDIVEN!!! Ons ingeschreven en klaargemaakt. We gingen in 2 groepen dus konden zien hoe het bij de anderen ging. En dan was het onze beurt, nog even wat tegen de camera zeggen, het vliegtuigje in en de lucht in. Ik had totaal geen zenuwen, zal waarschijnlijk komen omdat ik al een bungyjump heb gedaan. Het uitzicht van boven was geweldig. Super mooi en ik kreeg er steeds meer zin in. We hebben 20 min in de lucht gevlogen en toen was het zover. Eerst het rode lampje dus onze bril opzetten, daarna geel de deur gaat open en toen groen en de eerste vertrok ik was als 3de aan de beurt. Klaarzitten, een duwtje en we vielen uit het vliegtuig. Wat was dat een apart gevoel. Na een tijdje ging de parachute uit en we bleven hangen. Ik mocht ook even aan de touwtjes trekken wat super leuk was. Het was een geweldig gevoel en de uitzicht was super. Als 3de vertrokken en bijna als laatst aankomen. We hebben ongeveer 5 min in de lucht geweest voordat we landen. En je voelde de landing niet eens. Nog even iets tegen de camera zeggen en ons omkleden. We hebben even moeten wachten op onze foto's en filmpje. Toen iedereen het had zijn we vertrokken. Onderweg nog even gestopt, natuurlijk bij de mac. Tegen 3uur waren we weer terug. Naar darling harbour om Nienke te zoeken. Samen naar wildlife geweest, maar dat duurde niet zo lang. Nog even een ijsje gegeten en van het eerlijke weer genoten. Toen naar onze hostel om me in te checken en ons klaar te maken voor 's avonds. Toen naar sidebar daar hadden we met Petra afgesproken. Samen met haar en mo een vriend van haar naar de pontoon om iets te eten en nadien Alexa en kerry zoeken om naar scary canary te gaan. Het was super leuk. De avond afgesloten in de sidebar en optijd naar bed, want de volgende dag was weer een vroege dag. Zondag zijn we naar kangeroo valley geweest. Eerst een rit van 2,5uur en toen zijn we bij onze eerste stop aangekomen. Als eerste gingen we kajakken en dat voor iemand die heeft gezegd het nooit meer te doen. Maar goed dat Nienke het ook niet goed kon. Dus we waren met 2. En wat was het wat. Verschillende keren vastgezeten, maar we waren wel een topteam. En natuurlijk kwamen we er als eerste aan. Wat waren we weer goed bezig. Toen we zaten te wachten op de rest zagen we een wombat, die gewoon rustig aan het water bleef zitten. Ons omgekleed, want we waren kletsnat en lekker geluncht in de zon. Daarna even rijden voor naar een berg, die duurde 1,5uur heen en terug. En ik kon merken dat ik al lang niet naar de fitnes was geweest. De uitzicht was super mooi. De terugweg ging wat sneller, maar dan moest je weer oppassen dat je je enkel ging verzwikken. Daarna naar kiama voor de blowhole. Die had ik al gezien, maar dit keer was hij beter te zien. In het dorpje nog een ijsje gegeten. Hadden we wel verdient na die wandeling. En toen de terugweg weer naar Sydney. Het was een vermoeiende maar leuk weekend. Maandag toen ik boven kwam voor het ontbijt was E super blij om mij te zien. Mijn hostmom was de dag aan het overlopen en toen we op het middaggedeelte aankwamen vroeg hij of H naar school moest en mijn hostmom zei ja. Was zijn antwoord Yes! waarbij hij zijn handen in de lucht gooide. Dit was omdat hij de hele namiddag alleen was met mij. We begonnen allemaal te lachen en konden voor een tijdje niks uitbrengen. Dus in de namiddag had ik E, samen buiten gespeeld en de helft van de tashi boek gelezen buiten in de zon. Toen H thuiskwam zijn we naar het park gegaan. Het was H gelukt om van de schommel te springen. Na een tijdje naar huis gegaan, ik de kinderen in bad gedaan en mijn hostmom ging het eten klaarmaken. Wat leuk was voor de kinderen was dat mijn hostdad bij het avondeten was. En dit gebeurt niet vaak. Op dinsdag weer gaan sporten en 's avonds had ik de kinderen alleen. Dit was goed gegaan, daar was ik zelf heel blij om. Ze waren pas laat thuis dus mocht de volgende morgen een halfuur later beginnen. Wat heel fijn was. Weer gaan sporten en yoga gedaan. Voor de 2de keer ging het al wat beter. Donderdag de stad ingegaan en wat boodschappen gedaan. Thuisgekomen even gerust en toen begonnen met het plastificeren van H haar boeken. Ik dacht dat lukt wel in 1uurtje dus niet. Man wat is dat moeilijk, geef mij dan maar kaftpapier, veel gemakkelijker. Natuurlijk wilde ik nog andere dingen doen, maar dat is niet helemaal gelukt. Ze waren pas laat thuis, want te hadden hun naschoolse activiteit. Mijn hostmom zag me met een rood hoofd, door mij op en neer geloop. En begon zich te excuseren omdat ze niet doorhad dat het zoveel was. Was helemaal niet nodig. Op vrijdag had H een halve dag dus niet veel gedaan, omdat ze rond 1uur al thuis zou zijn. Achteraf had ik wel iets kunnen gaan doen, want mijn hostmom had ze meegenomen voor lunch. Dus nadien nog even op H gelet, ze wou per se bij mij blijven en niet mee om E op te halen. Wel zorgen dat ze optijd klaarstond want ze moesten naar de kapster. Nadien E in bad gedaan omdat hij de kriebel gehad. Dus een lightning bad gedaan. Daarna mochten ze nog iets kijken voor het eten. En na het eten moest ik weg, want ik ging een weekendje weg met de meiden. Waar E het niet mee eens was. We moesten 2 uur reizen met de trein voor we in katoomba aankwamen. Daar op zoek naar ons hostel. En we mochten niet klagen. Super luxe kamer voor zover je kunt verwachten. En hoge verwachtingen hadden we nu ook weer niet. 's avonds nog even wat gaan eten en dan een goede nachtrust en lekker uitslapen. Op zaterdag eerst ontbijt en lunch gaan halen en daarna naar Wentworth falls voor naar een waterval. En natuurlijk de blue mountains. De wandeling was leuk, maar heel zwaar. We zijn niet bij de waterval geraakt, want anders hadden we in het donker terug gemoeten. De wandeling terug was verrekt zwaar en we waren nog net niet dood. Als beloning hebben we een ijsje op. 's Avonds lekker ergens gaan eten eerst wilde we in leura gaan, maar dat was niks dus dan maar in katoomba. Na het eten op de kamer nog wat gedronken, de film Pompeï gekeken en wat gesnackt. En we dachten we gaan lekker uitslapen, maar daar werd roet ingegooid doordat we al om 10uur moesten uitchecken. Dan gaan we maar ergens op ons gemak ontbijten. Het was leuk restaurantje waar je heerlijk kon ontbijten. Nadien nog even naar de winkel en daarna naar echopoint. Vanuit daar kun je the three sisters zien. Je kon er ook naartoe lopen. De andere hebben dat gedaan en ik heb van bovenuit een foto gemaakt. Daarna zijn we naar scienic world gegaan. Dit is in de blue mountains waar je met kabelbanen omlaag, omhoog en naar de andere kant kunt gaan. Toen we beneden waren hebben we nog even rondgewandeld. Het was heel mooi om alles vanuit de kabelbaan te zien. Het was wel soms lang wachten omdat het best druk was. Op het einde van de laatste kabelbaan waar we wel klaar om terug te gaan. Eerst nog onze extra tassen ophalen en een chocolademelk voor in de trein. En dan weer de 2uur terug naar centraal. Toen ik thuiskwam kon ik nog net de kinderen zien, want het was bedtijd. Van E kreeg ik te horen dat hij het niet leuk vond dat ie me een paar dagen niet had gezien, maar was wel blij om me weer te zien. En H was heel blij om mij te zien. Nog even met mijn hostparents gepraat en optijd gaan slapen. En dan kun je natuurlijk niet meteen in slaap geraken.
Conclusie 2 vermoeiende weekenden, maar super toffe weekenden. Veel sporten, maar rustige weken.

Tot de volgende keer
Uit het verre Australië
Kim xxxx

  • 31 Juli 2017 - 13:44

    Lenie:

    Hoi Kim Wat ben jij volop aan het genieten daar. Ik volg je blog en het zijn lange verslagen maar wel leuk om te lezen dat je zoveel onderneemt. Je hebt groot gelijk genieten van al het avontuur daar in Australie.
    Maar het begint al op te schieten toch. Wat gaat het allemaal snel. Je kleinste achternichtje is intussen ook al vier weken. Tot volgende keer en veel groetjes van iedereen hier ook van oom Jozef en the kids.Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 14342

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: