Vakantie, water en avontuur. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Vakantie, water en avontuur. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Vakantie, water en avontuur.

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Juli 2017 | Australië, Sydney

WAARSCHUWING!!! Hele lange blog.

Maandag voor ik op vakantie vertrok nog wat boodschappen gedaan. 's avonds nog een paar films gekeken met Julia en optijd gaan slapen. Op dinsdag optijd opgestaan om mijn koffer in orde te maken en de laatste paar dingen checken. Rond de middag vertrokken naar het vliegveld eerst met de bus en daarna met de trein. Het vliegen viel dit keer mee en gelukkig niet lang, maar 2,5 uur en toen was ik er. En ik ben op vakantie gegaan naar tromgeroffel: CAIRNS. Lekker het warmer weer opzoeken. Toen ik aankwam was het al lekker warm en ik had al spijt dat ik een lange broek aan had. Van het vliegveld met een bus naar het hostel. Ik had een chagrijnige, maar grappige buschauffeur. Als er al zo'n combinatie mogelijk is. Lekker optijd naar bed gegaan, ookal was het daar te warm voor. Woensdag in de ochtend wat boodschappen gedaan anders had ik niks te eten. En in de namiddag mijn eerste activiteit. Canyonningen!! Wie had dat gedacht. Voor iemand met een trauma voor watervallen en stromingen was het een grote stap. In het begin was het toch wel spannend, want je weet niet wat er te wachten staat. Uiteindelijk was het best leuk. Op sommige momenten was het nog steeds spannend, vooral als je moest gaan springen. En als extra krijg je er blauwe plekken bij om het te bewijzen. Xd Ben hier een paar dagen samen met Alexa dus dat is super leuk. 's avonds zijn we samen naar het centrum gegaan, lekker gegeten en een ijsje op. Daarna terug naar de hostel en optijd naar bed, want de volgende ochtend er weer vroeg uit.

De volgende ochtend wakker geworden met spierpijn. Eerst alleen dacht ik mijn bovenarmen en schouderbladen. Naargelang de dag verliep en meer gingen lopen en zwemmen kwam ik er ook achter dat ik spierpijn had in mijn onderbenen en mijn buikspieren. 1 ding is zeker ik heb weer een keer goed mijn spieren gebruikt, maar denk toch slim als ik weer wat vaker naar de fitness kan gaan. Dan heb ik er minder snel last van. Xd Naargelang de dag is het met het lopen en zwemmen ook niet beter op geworden jammer genoeg. :( Die dag moest ik om 7:30u klaarstaan voor de waterfalltour. Dan zie je de gids en denk je we hebben een normale gids/chauffeur (Jim). Ja, dus niet er zaten zeker een paar schroeven los als het al niet was dat er maar een paar vastzaten. Hij was gek, maar ook super tof. Hij dacht dat ie grappig was maar dat was niet. Xd We hebben eerst een rit van 1:30uur, daarna morning tea in babinda. Eerst nog een klein stukje rijden en we waren bij onze 1ste waterval. The Josephine falls in de wooroonan national park, daar zijn we van een waterval glijbaan afgegaan. Wat super leuk was. Daar zijn we +/- een halfuur geweest, daarna nog een paar foto's gemaakt en terug naar de bus op naar de volgende. De 2de waterval was the milla milla falls. Hier hebben we net als op een shampoo reclame een hairflip gedaan. Het was er niet zo fijn om te lopen, want er lagen allemaal kleine steentjes, super irritant. Nadien zijn we gaan lunchen in een gezellig dorpje. Na de lunch zijn we naar the mount hypipamee national park gegaan. Eerst naar een oude vulkaanskrater en daarna naar the dinner falls. Daar zijn we vanaf een kleine rots ingesprongen en gatsie wat was dat water *ing koud. Achter 1 van de watervallen was een kleine grot waar je in kon. Je moest eerst wel zien dat je eronder geraakte wat al een hele werk was. Maar goed dat Jim erbij was. Onderweg naar de volgende bestemming zag je 7 heuvels dit waren ooit vulkaans, deze heten the seven sisters. De volgende bestemming was the curtain fig. Dit is een hele aparte boom en ik zal je niet vervelen met de details. Er zit een foto met de uitleg bij, als je het toch de details wilt weten. Maar het was zeker indrukwekkend om te zien. Na de boom zijn we naar een meer gegaan. Deze meer is in een uitgebarsten vulkaan die helemaal vol is gelopen met regenwater. Wat het mooi is, Jim zei dat de laatste niet zo koud is. Hij zei het bovenste gedeelte is warm en helemaal van onder is het koud. NIET DUS, leugenaar dat ie is. Het was dan wel niet zo koud als the dinner falla, maar toch ook niet warm. Daar hebben we nog afthernoon tea op en daarna weer de 1,5uur naar Cairns. We zijn via the mulligan highway gegaan en dan denk je dat is toch niet zo speciaal. Nou wel als het over meer dan 216 bochten heeft. Gelukkig had hij goede muziek opstaan. Op het begin van de terugtocht begon hij met het liedje what a wonderfull world. En op dat moment en eigenlijk vanaf het moment dat ik hier ben klopt dat inderdaad. En het gaf precies aan hoe ik me de hele tijd voel. 's avonds om 19uur eindelink terug in de hostel. Super toffe mensen ontmoet en een super dag gehad. Snel de zwemspullen in mijn kamer gelegd en naar Alexa opzoek gegaan. Na lang zoeken eindelijk gevonden en samen op zoek gegaan naar een plekje om te eten. Tijdens het eten nog mensen van de tour tegengekomen, wat ik niet verwacht had. Alexa wou nog niet terug naar de hostel dus hebben we nog langs de kade gelopen en als excuus nog een ijsje op. Toen was het toch rijd om terug te gaan, maar wel op een trage tempo. Aangekomen in de hostel nog even buiten zitten praten en toen was het toch tijd om doei te zeggen en te gaan slapen. Slot een super toffe dag met een top afsluit.

Vrijdag een rustdag, dus lekker uitgeslapen. In de ochtend alles op mijn gemak gedaan en klaargemaakt om naar het zwembad te gaan. Lekker aan de zijkant van het zwembad gaan zitten met mijn benen in het water en genieten van de zon. Het lezen en zonnen afwisselen en ondertussen aan de kinderen ergere die in het water springen ookal mag het niet. En dan merk je na een tijdje dat je been warm aanvoelt, en ja hoor verbrand. En voordat iemand een opmerking maakt had je je maar goed moeten insmeren. Dit had ik gedaan meermaals, maar heeft dus niet geholpen. Dus dat wordt morgen extra goed insmeren. Nog even op het gras gerust, wat gegeten en terug naar de hostel een keer zonder ijsje. ;) Op mijn kamer nog wat gelezen en optijd gaan slapen, de volgende dag weer vroeg uit mijn bed.

Zaterdag weer vroeg opstaan, want om 7uur moest ik de bus hebben voor op een cruise. Als je naar Cairns komt moet je 1 ding zeker gedaan hebben en dat is the great Barrier reef en ik kan je zeggen het is zeker de moeite waard. Een nadeel aan alles zo vroeg boeken is dat je niet meer weet wat er allemaal inbegrepen zit. Xd Toen ik aankwam kregen we ontbijt, koffiekoeken en fruit. Nadat we vertrokken waren kregen we uitleg over alles aan boord, het snorkelen en het scubaduiken. En ja ik ben gaan scubaduiken, maar daar later meer over. Toen we aankwamen bij het gedeelte van de organisatie op the reef ben ik eerst op de glazenboot geweest. Dit was super leuk en de begeleiding was ook leuk want hij wist allemaal leuke weetjes. Na de boottocht 20min wachten en toen was het zover de scubaduik. Eerst de wetsuit en de flippers aan die best vervelend zijn als je ermee wilt lopen en als laatste het gewicht en de tank. Nog een paar instructies en dan het water in. De begeleiding zei bij 3 neem je een grote stap, ze zei 3 en voordat ik mijn stap kon doen gaf ze me al een duw. Het was wel raar en een beetjes eng in het begin om adem te halen onder water. Om 1 ding was ik al blij en dat was dat ik niet in paniek ben geraakt. Eerst moest je je vasthouden aan baren van 2 verschillende hoogtes om gewend te geraken aan het ademhalen. Maar dat is nog niet zo simpel als het lijkt. Iedere keer als ik bij de 2de bar was ging er water in mijn duikbril wat supervervelend was. Dus ging ik iedere keer omhoog, omdat ik bang was dat het water in mijn ogen en neus ging. De begeleider die ik had was super cool. Hij zei dat ik het rustig aan moest doen en verder kon gaan als ik me er goed bij voelde. En hij had alle tijd want wij waren de laatste die hij moest begeleiden. Na de 2de keer omhoog komen is het toch gelukt. Nog een paar oefeningen en daarna vertrekken. Het was nog altijd wennen, maar wat was het een geweldige ervaring. Ik heb er totaal geen spijt van en ik kan iedereen aanraden om het te doen. Als bewijs heb ik op het einde een certificaat gekregen. Dat is super leuk. Na het duiken was het lunch, voor het eten te laten zakken op het bovenste dek gaan zitten en genieten van de zon. Na een tijdje zijn we naar een ander gedeelte gegaan en onderweg ben ik ingedommeld oeps :) Bij het nieuwe gedeelte was een eiland die pas later op de middag te zien was, wat raar en cool tegelijk is. Hier met de snorkels naartoe gegaan en ondertussen foto’s gemaakt. Aangekomen bij het eiland flippers uit en een stukje gewandeld komt er een begeleiding zeggen dat hij een snorkeltoer gaat geven. Komt ie ook optijd mee. Tijdens de toer nog een paar leuke foto’s gemaakt hoop ik. En raad eens wie ik gezien heb. Juist ja Nemo!! Je moest wel hel goed kijken, want hij zat verstopt. Toen het afgelopen was, was het alweer tijd om terug te gaan. Lekker genoten van de terugrit, de crew bedankt en de dag zat er weer op. Eerst terug naar de hostel om te douche en daarna nog even het dorpje in om wat te gaan eten.
Het was een dag vol genieten en exitment en om nooit te vergeten.

De vorige avond als een blok in slaap gevallen. Dat was voor de 1ste keer in een lange tijd. Zo goed als het kon uitgeslapen, maar dat ging niet zo goed met een van de kamergenoten. Ten 1ste maakte hij al te veel lawaai en ten 2de laat hij de deur open staan idiote knuppel dat het is. Dan maar opkleden en ontbijten en naar het dorpje. Moest wel optijd terug want moest om 13uur klaarstaan voor mijn volgende activiteit. Zit ik te wachten komt er maar niet dus maar gebeld. Blijkbaar stond ik er voor de week erop op, maar dat ging niet. Gelukkig kon ik die dag, wel pas om 15uu dus maar terug naar het dorpje. Dit keer wel optijd opgehaald en de activiteit is BUNGYJUMPEN!!! En the Swing. Zoals een vriendin zou zeggen (wat ze al meermaals heeft gedaan ;) ) you’re gonna die!. Een beetje overdreven, maar altijd grappig om haar het te horen zeggen. Ik was erg zenuwachtig. Ik heb eerst de swing gedaan, dat was heel leuk. De instructeur zei ”je bent zenuwachtig.” Ik van ja voor de bungyjump. Wie wordt daar nu niet zenuwachtig van en toen moest het toch gebeuren. Eerst een hele klim naar boven, met trillende benen. En toen was het zover, eerst krijg je alle gear aan. En je krijgt een camera om je pols, toen moest ik rechtstaan en als een pinguïn naar het uiteinde stappen. Dan leggen ze nog wat uit, nog een paar foto’s en dan gaan ze aftellen. 5,4,3,2,1 en springen, gatsie wat was dat eng, maar op dat moment moet je het gewoon doen. Het begin was eng, maar uiteindelijk ook leuk. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, ik stond achteraf nog wel te shaken maar eer van de adrenaline. Ik moest wel even gaan zitten en iets drinken. Terug op wel naar de hostel met ene meisje aan de praat geraakt. Zij komt in Sydney werken bij de organisatie waar ik mijn trip geboekt heb. Dus dat was wel leuk. Aangekomen wat spullen weggelegd en het dorpje ingegaan om te eten. Dit keer wat eerder naar bed, want anders gebeurt er hetzelfde als afgelopen avond.
Het was een dag vol zenuwen en spanning, maar zo blij en trots op mezelf dat ik het gedaan heb.

Dan heb je een rustdag en kun je uitslapen. Gaat er van iemand z’n alarm af voor meer dan 5 min. Dus weer een leuk begin van de dag. Dan aar op mijn gemak me klaarmaken en ontbijten. Daarna mijn koffer gereorganiseerd en zien wat ik de volgende 2 dagen nodig heb. Nadien mijn tas klaarmaken om naar het zwembad te gaan. Jammer genoeg waren er meer wolken, dus ben ik alleen maar gaan zonnen. Muziek op, boekje erbij en dan komt het wel goed. Optijd ingesmeerd, want ik wilde niet nog meer verbranden. Eind van de dag terug naar de hostel, douche en terug om iets te eten. Zo doe ik tenminste nog iets van sport. ;) Slot rustige dagen mogen ook wel eens.

Dinsdag weer optijd uit bed. Na een slechte nacht aangezien iedereen niet rustig kan doen als ze te kamer binnen komen. Lijkt wel of ik de laatste dagen met idioten op 1 kamer lig. 1 voordeel iedereen moest optijd uit z’n bed dus dat was fijn. Voordat ik vertrok me nog uitgecheckt en mijn bagage opgeborgen en maar wachten. Toen ik opgehaald was en bij de eerste stop waren kwam ik erachter dat onze gids een Nederlands is. Dat kon je ook niet missen, want ze had een tattoo van een windmolen op haar arm. Eerst hadden we een rookceremonie door een van de mensen van mosman gorge. Dit is om kwade geesten weg te jagen en om de voorouders van de forest te laten weten dat we vrienden zijn. Na de ceremonie zijn we in de regenwoud gegaan. Daar waren een paar leuke lookouts die uitzicht gaf om de rivier. Je mocht gaan zwemmen, maar ik heb wel genoeg in rivieren en watervallen gezwommen. En het was nog eens koud ook, dus nee dankje. Tamara(gids) nog eens blij gemaakt met een stroopwafel, die je gewoon hier in de winkels kunt kopen. Nadien even rijden voor naar een krokodillen cruise te gaan. Daar hebben we wat te drinken gekregen en daarna op de boot. We hebben een paar krokodillen gezien van verschillende groottes. Nadien zijn we naar de Beach house gegaan waar we bleven slapen. We lagen met 5 meiden op 1 kamer, dus dat was wel leuk. We hebben een wandeling via het strand naar en uitkijkpunt gedaan. Vanuit hier kun je de rainforest en the great barrier reef samen komen. Nadien zijn we terug naar onze kamer gegaan om even te rusten. Ik heb wat gelezen en nadien gaan eten. De andere sliepen dus dan maar alleen. Toen ik mijn eten had besteld zag ik 2jongens van mijn groep, dus maar bij hun gezeten en met ze gepraat. Na een tijdje kwam er 1 van de meiden erbij zitten, zij had net een avondwandeling gedaan. En nog eens als van ouds op dinsdag als laatste vertrokken met de andere. Goed uitgeslapen en een goed ontbijt gegeten. Alleen jammer dat het regende, dus in de ochtend niet veel kunnen doen. En dan duurt het wachten lang. We werden pas om 2uur opgehaald, wat uiteindelijk nog later was. Toen we eindelijk vertrokken waren we nog een uur verder als het niet langer was. Als eerste hebben we en rondleiding in the daintree rainforest gehad, daarna zijn we een ijsje gaan eten die gemaakt word door een vrouw van 83jaar. Met het ijsje naar Alexandria look out gegaan en vanuit daar naar de ferry. We hadden geluk, we hebben niet zo lang moeten wachten. De dag van te voren hadden ze 1,5uur moeten wachten. Na de ferry naar port Douglas gegaan om iemand af te zetten en op te halen en terug naar Cairns. Dat was een rit van 1, 5uur, veel te lang. Aangekomen in de hostel ingecheckt en mijn bagage gehaald en naar de kamer. Eerst gedoucht en daarna de koffer voor de terugreis gemaakt. Nog even iets gaan eten en optijd gaan slapen, want de wekker stond al om 4.15. Dus dat wordt slapen in het vliegtuig.

Na een korte en slechte nacht slapen aangezien mensen niet doorhebben dat er sommige mensen slapen opgestaan. Op me gemak wakker worden me klaargemaakt en naar beneden gegaan. Me uitgecheckt en een taxi laten bellen aangezien ze een directe lijn naar de taxicentrale hebben. Lekker gemakkelijk. Bij het vliegveld aangekomen, me ingecheckt en de lange reis naar huis kon weer beginnen. Eerst 2,5 uur met het vliegtuig, slapend doorgebracht. Aangekomen nog 1 uur met de bus en daarna nog even wandelen naar huis. Thuis aangekomen werd ik begroet door mijn hostdad. Even met hem gepraat en naar mijn kamer gegaan om mijn koffer uit te pakken. Toen mijn hostmom thuis kwam nog met haar gepraat over de vakanties en nadien nog even rusten. Ik hoorde dat de kinderen thuis waren gekomen, dus naar boven gegaan. Eenmaal toen E me zag vloog ie me om mijn nek. Wat natuurlijk super leuk is. H hoorde mij toen kwam zij er ook nog eens aanvliegen, ik moest op de grond gaan zitten anders was ik denk gevallen. ’s Avonds met het eten moest ik naast E zitten en voor het slapen moest ik een verhaaltje voorlezen aan H ookal wou E spelen met mij. Vrijdagmorgen al meteen begonnen eigenlijk zou E naar school gaan maar hij vond het niet eerder dat hij wel moest gaan en H niet. Dus hij mocht ook thuisblijven. In de voormiddag even opgepassen en nadien zijn hun naar de film gegaan en heb ik even kunnen rusten. In de namiddag hadden ze ene Play date ik ben erbij gebleven, om ze een beetje uit elkaar te houden. Het waren 2 meisje 1 van 7 en 1 van 2 dus dat was ook leuk om weer met een kleiner kindje te spelen. Ze waren pas heel laat weg dus ze hadden geluk. Tegen dat ze moesten gaan slapen wou E nog steeds spelen, maar daar was het al veel te laat voor. En hij was moe want hij was bij het 3de verhaaltje in slaap gevallen. Zaterdag met Nienke en Alexa eerst naar sealife geweest, was heel leuk, verschillende soorten vissen gezien en een paar haaien. En pinguïns, we moesten allemaal meteen aan happy feet denken. Nadien zijn we eerst wat gaan eten en daarna zijn we naar madame Tussauds gegaan. Daar weer ongegeneerd met iedereen op de foto. Speciaal voor E ben ik op de foto geweest met iron man en spiderman. Nadien zijn we opzoek gegaan naar een plaats waar ze opgerolde ijs verkopen. Dat was nog een zoektocht omdat ze verhuisd waren, maar we hebben ze gevonden en we hebben het op. Nadien terug naar darling harbour daar wat gegeten en genoten van de uitzicht. We zijn optijd naar huis gegaan, want iedereen was moe.
Zondag mijn haar laten knippen, alleen de puntjes zodat het weer gezond is en kan groeien. Nadien in darling habour in de zon gaan zitten en genieten. Ondertussen mijn blog al wat uittypen. Rond 14uur met de ferry naar circular quay om wat te gaan eten. Er was een festival bezig met eten, drinken en kunst van andere plaatsen over de hele wereld. En ook een paar Nederlandse kraampjes. 1 ervan was stroopwafels en dan geen kleintjes nee van die hele grote. En een poffertjeskraam, hier worden ze Dutch pancakes genoemd. Het was heel lang geleden dat ik er nog op had, dus ik dacht waarom niet. En ze smaakte weer heel lekker. Optijd naar huis, om verder te gaan met mijn blog, wat je ziet een hele klus was aangezien ik het eerst opgeschreven had. Nog een pauze tussendoor gehad en naar boven gegaan en met de familie nog gezeten. EN E de foto van mij met iron man en spiderman laten zien. Hij vond dat super leuk, en de familie weet nu ook weer wat ze kunnen doen voor een uitje. Ik moest met E naar boven en hem in bad stekken, dus dat snel gedaan en daarna met mijn oma geskypet, samen met mijn ouders. Het was weer leuk om mijn oma te zien, na 2 maanden. Vandaag eindelijk mijn blog af. Nogmaals sorry dat ie zo lang is, ik heb het zo goed mogelijk proberen in te korten.

Tot de volgende keer
Uit het verre Australië
Kim xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 14343

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: