1ste weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu 1ste weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

1ste weken

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Mei 2017 | Australië, Sydney

Hoi iedereen,

Hier ga ik dan met mijn blog. Ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen, dus zal maar gewoon beginnen met vertelen.
Wouw zit hier nu al langer dan 1 week, super mooi weer gehad alleen jammer dat het vandaag even heeft geregent. Ik was blij toen ik lande en mijn lange vlucht voorbij was, want ik was het beu. Zelfs met de tussenstops. Het is wel even wennen om hier te zijn. De auto's die aan de andere kant van de weg rijden, dus je moet goed nadenken als je in wilt stappen. ;) En als je met de bus wilt gaan moet je opletten dat je aan de goede kant gaat opstappen. Gelukkig had ik tot afgelopen vrijdag een fantastische gids. Er was nog een andere au pair Antonia, ze is heel erg aardig en behulpzaam geweest. De familie waar ik nu bij woon is heel leuk. Ik voelde me meteen thuis.
Ik heb natuurlijk the opera house en the harbour bridge al gezien en foto's mee gemaakt. En je moet wel blind zijn om ze niet te zien aangezien ik er iedere keer als ik naar Sydney ga over de brug rij en langs the opera house kom. Ik ben al in the royal botanic gardens geweest, maar die is te groot om in 1 keer te zien. Dus daar moet ik vaker naartoe gaan. Ik zal wel niet opkomen van de honger en dorst, aangezien er in iedere straat wel 1 of meer coffeeshops zit en een paar eettentjes. En om te winkelen zul je ook niet moeten zoeken naar winkels, aangezien er hier meer dan genoeg winkelscentrums zijn om op te tellen.
Ik ben vorige week zondag naar cogee beach geweest en via een binnenweg langs de zee naar clover valley gelopen. Het was heel er mooi, je kunt gewoon vanuit een rots helemaal over de zee uitkijken die super helder is. En daarna zijn we met de bus naar Bondi beach geweest. Het was wat fris, maar we zijn toch et onze voeten in het water geweest. Ben ook al een paar keer meegeweest naar de sporten van de kinderen, wa sheel leuk om ze bezig te zien. Wat heel opvallend is dat het wel lijkt of iedereen hier aan hardlopen doet. Je wordt er bijna zelf moe van. ;)
Het leuke aan mijn blog maken van deze week is dat ik het lekker in de zon kan schrijven en daarna op de laptop kan uittypen. :)
Afgelopen woensdag ben ik voor het eerst helemaal alleen met de bus naar de city gegaan. Was wel even wennen om geen gids te hebben, maar ook wel leuk want dan kun je het voor jezelf een beetje op een rijtje zetten en herkeningspunten zoeken. Ik ben die dag voornamelijk gaan rondandelen. Na mijn wandelen ben ik op de lange bank bij The opera house gaan zitten en gaan genieten van de zon met een boek. het was zalig, alleen jammer dat de zon af en toe achter de wolken verdween. Ik ben 's middags bij de mac gaan eten, nu zal je denken dat is toch niet bijzonder om in een blog te zetten, maar toch wel. Want toe ik bijna klaar was met eten, kwamen er en paar mensen aan het tafeltje naast mij zitten. Ze vroegen of ik een lokal was, dus ik zei nee en dat ik van Nederland was. Toevallig waren hun ook nederlands. Ik vond het wel grappig van alle plekken waar je Nederelandse mensen tegen kunt komen kom je ze tegenin de McDonalds. Heb even met ze gesproken en ben daarna terug naar de bank gegaan en verder gaan genieten van de zon en mijn boek.
Donderdag een rustig dagje, naar het dorpje verderop gegaan omdat antonia ging sporten. Ik wilde er ook wel sporten, maar vond het toch wel iets te duur, dus moet nog wat verder zoeken. Dus ben wat gaan rondwandelen en heb in de zon op de plaza aan mijn blog gewerkt en een warme chocomelk gedronken en nadien thuis lekker luieren.
Vrijdag was de meet and greet, had er veel zin in en was ook benieuwd heoveel andere au pairs er zouden zijn. Ik was verrast dat we met 5 van Nderland waren. HEt waren leuke en vriendelijke meiden en maar 1 jongen. Ik heb er een tim tam gegeten, dat is echt iets typisch Australië. Zie foto's en het was heel lekker en zeker als je van chocolade houdt. ;) Ik heb er mijn volgende uitstap al vastgelegd wat het is ga ik nog niet zeggen. Ik had geluk want er waren nog maar 3 plekken over. En ik heb er 1 van kunnen bemachtigen. Ik vond het wel erg voor de rest, maar omdat er zoveel vraag naar was hebben ze nog 1 extra bus geregeld. Vrijdag is Antonia vertrokken, ze is nu gaan reizen. Dit was wel moeilijk voor de kindjes, die avond hebben we samen met de kindjes shrek gekeken.
Zaterdag naar the city gegaan, een beetje rondlopen en lijn wegzoeken.
Vandaag zat ik aan de du bushalte om naar de stad te gaan watn ik had met Inge afgesproken. Er zat nog een meisje aan de bushalte en er kwam een auto langs met een lekke band en we begonnen in het Engels tegen elkaar dat het raar was. Ze vroeg waar ik vandaan kwam dus ik zeg Nederland. Zei zegt "Echt waar ik ook". We zijn begonnen met praten aan de bushalte en zijn niet meer gestopt tot we terug zijn uitgestapt in sydney. We hebben nummers uitgewisseld en gaan samen een keer afspreken. Dus ik kwam aan in Wynyard waar ik met Inge had afsproken en het was leuk om Inge weer te zien. Van alle plekken waar je naartoe kunt gaan kom je toch nog iemand tegen van je eigen dorp. We zijn naar de film gegaan en er zijn nog 2 andere nederlandse meiden meegegaan die Inge kende. Dus dat is ook leuk en we hebben alweer voor volgende week afgsproken.
Dat is het denk wel zo'n beetje. Dat waren mijn 1ste weken. Heb het al super naar mijn zin en kan niet achte wat ik nog meer ga zien, wie ik nog meer ga ontmoeten en ga ontdekken.

Tot de volgende keer weer.
Groetjes uit het verre Australie
Kim xxxx

  • 14 Mei 2017 - 14:27

    Monique:

    Heej Kim,
    Wat een super leuk eerste blog! Leuk om zo mee te kunnen lezen wat je daar allemaal meemaakt en beleefd...Echt top!
    Ik kijk nu al uit naar je volgende avonturen!

    Geniet ervan!

    Dikke kus, tante Monique

  • 14 Mei 2017 - 14:51

    Monique Spitters:

    Hoi Kim,
    Wát leuk om zo je verblijf in Australië te kunnen volgen. Kijk al uit naar je volgende verslag
    Groetjes Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 14344

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: