Zwitserland. - Reisverslag uit Lugano, Zwitserland van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu Zwitserland. - Reisverslag uit Lugano, Zwitserland van Kim Hendriks - WaarBenJij.nu

Zwitserland.

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Juni 2018 | Zwitserland, Lugano

Hoi iedereen,

Maandag 11juni: Vandaag zou ik in de ochtend een free walking tour gaan doen, maar toen ik bij de ontmoetingsplaats aankwam was er niemand. Rondgelopen om te zien of ze niet ergens anders stonden. Ondertussen kwam ik nog andere mensen tegen die dezelfde tour gingen doen. Uiteindelijk zijn we na lang wachten onze eigen weg gegaan. Eerst naar de Stephens church gegaan en daarna een beetje gaan rondlopen. Al wat souvenirs winkels ingegaan om te kijken naar de prijs en ik dacht dat ze in Bratislava en Boedapest al duur waren met de souvenirs maar het lijkt steeds duurder te worden. Van Wenen kan ik nog begrijpen, maar dat het in die andere 2duurder is vind ik heel vreemd. Op een gegeven moment bij een infopoint wat tips gaan vragen. Weer door de straten geslenterd en souvenirs winkels ingegaan. Uiteindelijk op een bankje in de zon gaan zitten om te lezen. Om 3uur had ik de volgende poging voor een free walking tour. Optijd ernaartoe gegaan, daar nog meer mensen tegen gekomen die dezelfde tour gingen doen. Nog eens goed rondgekeken en toen zag ik haar staan met een gele paraplu. Het was een informatieve tour, maar de gids had niet alle juiste weetjes op 1rij. En wanneer ik er met haar over wilde praten, deed ze net of ik een heel ander vraag stelde. Ze begon me te irriteren. Na afloop terug richting het centrum gelopen, boodschappen gedaan voor de volgende dag en daarna naar de hostel.



Dinsdag 12 juni: Vandaag wat langer geslapen en lekker alles op het gemak gedaan. Rond de middag naar 1 paleis gegaan, daar wat rondgelopen. Nadien even terug naar de hostel om mijn pet op te halen aangezien de zon toch best hard aan het schijnen was. Bij de hostel gekeken hoe ik moest lopen richting naschmarkt. Dit is een markt met allemaal kraampjes. Ik begon me op een gegeven moment heel ongemakkelijk te voelen. Onderweg wel een pin gekocht aangezien ze overal toch even duur zijn. Nadien ben ik naar de stadspark gegaan en ben daar in de gras gaan liggen. Toch bijna 1,5uur gelezen, het begon wat kouder te worden dus richting de centrum gaan lopen. Ik was nog maar amper onderweg en het begon al te regenen, dus maar terug naar de hostel gelopen. Het begon steeds harder te regenen, snel nog een paar boodschappen doen voor de rest van de reis en dan naar de hostel. In de kamer even op bed gaan liggen uiteindelijk toch bijna een uur geslapen, oeps. Optijd gaan eten en nog wat gekeken.



Woensdag 13juni: vandaag zo lang mogelijk in bed blijven liggen aangezien ik toch pas tegen de avond mijn bus had. Overdag niet veel gedaan buiten naar flixbus gebeld aangezien mijn app niet wilde werken en ik echt mijn buskaartje moest hebben. Na 3 keer te hebben gebeld hebben ze me een flixshop doorgegeven. Dus al mijn spullen daar gelaten en mijn ticket gaan halen. Ik werd van her naar der gestuurd, heb ik de plaats gevonden moest ik eerst nog geld gaan afhalen. Dus in totaal na 3uur eindelijk mijn ticket in handen. Nog even wat eten gehaald voor vandaan en morgen, nog een tijdje in de hostel gezeten en daarna met de metro naar de bus toe. Aangekomen bij de bushalte moesten we nog even wachten, maar het ging allemaal heel snel. In de bus nog even wat gekeken en uiteindelijk maar wat muziek geluisterd. na 2uur rijden hadden we een stop en toen we terug in de bus zaten en ik gaan slapen. onderweg zijn we nog wel wakker gemaakt voor grenscontrole. Daarna was het afwisselend met het slapen.



Donderdag 14 juni: Om 5.40 aangekomen in Zurich, zie ik dat ik een email gekregen heb dat ze mijn kaart geblokkeerd hebben. Waarom is me nog altijd een vraag aangezien ik hem al 8 weken gebruik. Daarna richting de hostel gelopen, ondertussen foto’s gemaakt aangezien het er nog niemand wakker was. Ik was natuurlijk te vroeg bij de hostel dus even voor bij de deur gezeten, gelukkig moest ik niet te lang wachten voordat er iemand aan kwam. In een van de gezamenlijke ruimtes gaan zitten, na een tijdje kwam er Priscilla binnen en ben ik met haar beginnen praten. Ik wilde haar een foto laten zien en toen merkte ik pas dat ik hem kwijt was. Ik dacht dat ik hem in mijn tas had gestoken maar blijkbaar niet. Dus gauw beneden gaan kijken of ie er nog ligt, maar dat was niet het geval. Na een tijdje zijn we stad in gegaan en wat door Zürich gaan lopen. Tegen 9uur terug naar de hostel gegaan en even wat uitgerust voordat we de free walking tour gingen doen. Dus na een snelle powernap zijn we naar de free walking tour gegaan, onderweg nog een roze mat tegen gekomen. Blijkbaar is er een of andere festival bezig. Na de tour zijn we samen met sergey naar de Lake (ik weet dat het meer is maar Lake klinkt beter) gegaan en hebben we daar even gezeten. Nadien zijn we iets te eten gaan zoeken, we gingen naar het treinstation en daar kreeg ik even een Aus gevoel, want onder het station was er nog een hele winkelcentrum. In de coop iets te eten gehaald en daarna bij een tafel het gaan opeten. Nadien naar in touristcenter voor mijn bus tickets voor de komende 3 bestemmingen. Dat ging allemaal heel goed. Nadien zijn we ieder een eigen kant op gegaan. Ik ben naar een lost and found bureau gegaan voor mijn camera, die was er nog niet dus de volgende dag nog een keer proberen. Nadien terug naar de Lake gegaan en eb ik daar in de zon lekker een tijdje gelezen. Na een tijdje naar de hostel gegaan om me in te checken. Het was heel toevallig maar Priscilla lagen op dezelfde kamer. Ik had weer heel veel energie toen ik in de kamer aankwam. Mijn bed klaargemaakt, ik wilde mijn blog verder doen, maar ben toen eerst gaan douche en daarna gaan eten. Tijdens het eten kwam Kate, we kwamen aan de praat omdat haar glas kapot sprong. Na een tijdje terug naar de kamer gegaan en toen kreeg ik mijn klop. Wat later kwam Sonia binnen met haar aan de praat geraakt. Toen ik mijn tanden ging poesten aan de praat geraakt met iemand van Italië/Verona dus een paar lokal tips gevraagd. Nadien gaan slapen.



Vrijdag 15juni: Vandaag wat langer geslapen en alles op het gemak gedaan. Tegen 1&ur ben ik vertrokken richting lost and found bureau maar er was niks binnen gekomen. Daarna ben ik op zoek gegaan voor een pin, maar ik kon niet echt veel souvenirshops vinden. Nog een keer Lindenhof opgegaan voor het uitzicht en uiteindelijk richting de Lake gelopen om er wat rond te gaan lopen. Je kon er niet helemaal rondlopen, maar wel een stukje langs allebei de kanten. Op een gegeven moment ergens gaan zitten om te lezen en te lunchen. Na een tijdje verder gegaan en aan de andere kant gaan lopen. Daarna nog eens geprobeerd souvenirshops te zoeken, maar hopeloos. Onderweg even langs de Lidl gegaan voor een dessert voor vanavond en ene ijsje gepakt omdat het weer warm was. Onderweg opetend naar de souvenirshop, daar mijn pin gekocht en daarna richting de hostel gelopen. Ik had wat problemen met mijn gsm rekening dus even voor gebeld. Was wel grappig, je zit bij een Belgische netwerk en je bent Nederlands en word geholpen door een Nederlander. Blijkbaar waren er een paar problemen met de rekeningen dus moest ik het later nog eens proberen. Daarna muziek geluisterd en gedownload. Tegen 7 uur gaan eten en daar aan de prat geraakt met 2 meiden. Die avond geskypet met de familie, ik zat in de keuken maar het werd een beetje drukker dus maar naar de kamer gegaan. Daar was ik allen, dat dacht ik mar blijkbaar wad Sonia er. Even wat met haar besproken en verder gegaan met op skype. Na de skype, nog even met Priscilla gesprokken, zij ging eten en ik heb nog een beetje aan mijn blog gewerkt. Toen ze terug kwam zijn we naar beneden, zij is onderweg bij ander Braziliaanse blijven hangen en ik ben met Sonia naar beneden gegaan. Dar waren ze spelletjes aan het doen. We hebben nog een paar spelletjes gedaan en zijn daarna de stad in gegaan omdat het Kate haar verjaardag was. Uiteindelijk zijn we in een irisch pub beland en was het super leuk. Tegen 2uur waren we pas terug en ik moest de volgende morgen al op 5uur uit bed.



Zaterdag 16 juni: vandaag al optijd naar de bus om naar Lugano te gaan. Gelukkig kon ik tijdens de busrit lekker lang slapen. Ik had een overstap in Como, vanuit daar zou ik eerst naar mendrisio moeten en daarna naar Lugano. Maar toen ik aan de chauffeur vroeg of er nog plek was naar Lugano mocht ik tot Lugano meerijden en voor het laatste deel moest ik niet betalen. Hoe een geluk had ik. Het was wel even zoeken waar ik was, uiteindelijk de hoofdweg gevonden. Onderweg kwam ik telkens de 2 zelfde meiden tegen, blijkbaar gingen we naar de dezelfde hostel dus zijn we samen verder gelopen. Toen we even stopte voor te kijken hoe we moesten lopen, vroeg een koppel of ze ons konden helpen. Die hebben ons de weg gewezen, we moesten wel met een soort tram naar boven en vanuit daar was het niet ver meer naar de hostel. Gelukkig. Na het inchecken en mijn spullen op mijn kamer gedumpt te hebben nog even lunch gaan halen voor de volgende dagen aangezien het morgen zondag is. Na de boodschappen terug naar de hostel gegaan en me klaargemaakt om naar het zwembad te gaan. Toch een lange tijd aan het zwembad gelegen op een gegeven moment zelfs in slaap gevallen. Tegen half 8 ben ik me gaan douche en nadien gaan eten. Daarna terug naar de kamer nog wat gekeken en daarna gaan slapen.



Zondag 17juni: Vandaag wilde ik een free walking tour gaan doen. Rond 10 uur vertrokken om te kijken of het om 10.30 of om 11uur was. Blijkbaar geen van de 2 dus dan maar langs de lake gaan lopen natuurlijk niet helemaal. Dit langs allebei de kanten, op een gegeven moment kon je in de lake, wel even gevoeld maar niet ingegaan. Daarna nog wat door het dorpje gelopen, maar omdat er niet zo veel te doen is ben ik terug naar de hostel gegaan. Het was Vaderdag dus heb ik even met de familie geskypet en daarna ben ik naar het zwembad gegaan om daar mijn blog verder uit te typen. Nadat ik daar mee klaar was ben ik lekker in de zon gaan liggen en gaan zwemmen. Het leven is zo slecht nog niet. Tegen half 7 ben ik gaan douche en daarna gaan eten

Tot de volgende keer.
Groetjes van deze backpacker
Kim Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 14347

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2018 - 21 September 2019

America

01 Mei 2017 - 14 November 2017

Mijn eerste reis

17 April 2018 - 30 November -0001

europa trip

Landen bezocht: